Gå til innhold

Er det normalt når man stater å date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei lurte på noe ting angånde dating fasen .  I 2023 har jeg kommet ut en toxic forhold som varte typ ca 2 år . Og følte det var greit å starte litt med å date igjen .

Match med en fyr starten av mai som bor 3-4 timer unna meg .  Hver gang vi møttes så overrasker han meg med gaver og spander middager osv .  

Jeg pleier alltid å vippse han tilbake for middagen (min middag , min del liksom) men han vippser alltid tilbake og blir sur når jeg gjør det. Har skyldfølse siden jeg tjener mer enn han derfor.

Jeg synes dette fint men er dette normalt?har noen opplevd dette før ? Er dette love bombing? Har aldri opplevd dette før , derfor jeg spør :S

 

 

Anonymkode: 938ab...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er lovebombing eller ikke, kommer vel litt an på hvor ofte det skjer, og hvor dyre gaver og middager det er snakk om. Høres ut som han er veldig interessert da. Har ikke mye erfaring med dating, men vet det kan føles litt kjipt om alt må deles likt hele tiden. Så forstår hvis han ønsker å spandere en middag uten å bli vippset. Kanskje han mener mannen skal betale på date, er jo noen som har et mer tradisjonelt syn på det enn andre. Du kan jo si at det er uvant å få så mye, og høre hva han tenker om det. 

Men hvis han bare er sånn nå i starten, og forandrer seg veldig når han har sikret seg et forhold med deg, da er det et dårlig tegn. Umulig å si uten å kjenne noen av dere. 

Anonymkode: 0062f...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei lurte på noe ting angånde dating fasen .  I 2023 har jeg kommet ut en toxic forhold som varte typ ca 2 år . Og følte det var greit å starte litt med å date igjen .

Match med en fyr starten av mai som bor 3-4 timer unna meg .  Hver gang vi møttes så overrasker han meg med gaver og spander middager osv .  

Jeg pleier alltid å vippse han tilbake for middagen (min middag , min del liksom) men han vippser alltid tilbake og blir sur når jeg gjør det. Har skyldfølse siden jeg tjener mer enn han derfor.

Jeg synes dette fint men er dette normalt?har noen opplevd dette før ? Er dette love bombing? Har aldri opplevd dette før , derfor jeg spør :S

 

 

Anonymkode: 938ab...396

Gaver er nok hans kjærlighetsspråk. Utrolig frekt av deg å Vippse. Veldig nedlatende.

Anonymkode: 625e5...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere ikke snakket om dette? Det må jo ha kommet opp om dere har møtt hverandre flere ganger og du har gjort dette flere ganger..? 

Nå avtaler jeg sånt på forhånd, men om jeg hadde vippset han og fått det i retur hadde jeg ikke gjentatt det neste gang. Og hadde garantert snakket med han om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love bombing er overdrevene kjærlighetserklæringer, konstant på og planlegger en hel fremtid i datingfasen.

Å spandere middag og gi gaver når dere treffes sjeldent er å være oppmerksom og ønske å glede deg.

Når han ØNSKER å spandere middag så må det få være ok. Men siden du stresser over det så burde dere prate om det. 
 

Kjæresten min spanderer middager hver gang vi er ute. Jeg er typen som ikke har vært flink å ta imot og alltid vil betale for meg selv. Jeg sa jeg synes det var hyggelig at han vil betale, men jeg kan spleise og tar det ikke som et selvfølge. 
 

Han svarte med at han hadde ikke gjort det om han ikke hadde lyst og råd. Samme med småbeløp det har blitt her og der så vippser vi ikke hverandre. Nå har han mye bedre råd enn meg, men jeg ble stresset da jeg ikke vil fremstå som en snylter. Dette sa jeg også til han og da lo han bare og sa han var fullt klar over at jeg ikke er typen som forventer noe. Og det er derfor det er ekstra fint å gjøre sånt🥹

Så mitt råd er å fortelle han hvorfor det stresser deg og så akseptere at han ønsker det fordi han VIL. Ikke fordi du har råd eller kan betale selv. 

Anonymkode: 56812...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er en uting å spandere så tidlig i et forhold hvis det ikke er avtalt på forhånd. Det kan føre til forventningspress om at du skal gi noe tilbake. 

 

Angående love bombing, så vil jeg ikke si at det er det. Love bombing er mer når du blir overøst med kjærlighetserklæringer og komplimenter, hele tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er veldig merkelig. Hadde virket mindre creepy om han heller hadde vist sin kjærlighet ved å lage middag til deg. Men å kjøpe gaver hele tiden? Veldig rart. 

Anonymkode: 26dce...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er veldig merkelig. Hadde virket mindre creepy om han heller hadde vist sin kjærlighet ved å lage middag til deg. Men å kjøpe gaver hele tiden? Veldig rart. 

Anonymkode: 26dce...550

Yes nesten hele tiden 

Anonymkode: 938ab...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøping er hans kjærlighetsspråk. Da blir det roser etter krangel i fremtiden. 

Anonymkode: 98c3c...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...