Gå til innhold

Nabohunden «driter» i hagen vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen har to hunder (de er tidligere gårdbrukere og har ikke tilpasset seg tettbygd boligfelt..) - og begge går løse ute. 
De driter selvfølgelig ikke på egen tomt, men går gjerne på toalettet i hagen vår. Vi har tatt opp dette med naboene tidligere, og de skulle forsøke å gjøre noe med dette. Vi har en ganske stor tomt med mye plen, og har motvillig plukket opp etter hunden(e) da det ikke bedret seg etter første gang vi ga beskjed. Nå har vi fått barn, og hun har leker og trampoline på plena. I går var det en ny stor hundebæsj like ved trampolina, og jeg kjente det kokte inne i meg. 
Føler det er så ubehagelig å nok en gang måtte gi beskjed, men nå går det faktisk ikke lengre. Det er ikke nok med «vi skal prøve å få hunden til å drite en annen plass» liksom. 

tips?

Anonymkode: 24924...f5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg det konsekvent rett foran inngangsdøra til hundeeierne. 

Anonymkode: 86d0d...5ce

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er båndtvang, så jeg skjønner ikke hva hundenegjør i hagen din på egenhånd? Henger eieren i enden av båndet og ser på at bikkja driter?

Anonymkode: 62f07...645

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra til naboen at hvis han ikke holder hundene sine i bånd eller inngjerdet slik at de ikke kan komme seg ut av inngjerdingen, så kommer du fra nå av til å melde fra både til Mattilsynet og politiet hver eneste gang du ser at hundene går løst.

En ting er at det er båndtvang nå. En annen ting er at hundeeier er pliktig til å ha kontroll på hunden til enhver tid.

Nå som dere har barn kan det dessuten være til fare for deres barn at to hunder løper fritt der barnet skal leke.

Meld fra heretter hver eneste gang eier ikke har kontroll på hundene!

Anonymkode: fb644...0f3

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forøvrig også forslaget om å konsekvent levere hundedriten tilbake hver eneste gang du er sikker på at det er en av naboens hunder som har gjort fra seg i hagen. Legg driten på naboens trapp, hver gang.

Anonymkode: fb644...0f3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør nabokattene det samme. Lukter stramt og ufyselig. De har til og med bæsja på terrassen min.. nå jager jeg kattene så fort de entrer tomtegrensa..

Anonymkode: c0bf8...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Si fra til naboen at hvis han ikke holder hundene sine i bånd eller inngjerdet slik at de ikke kan komme seg ut av inngjerdingen, så kommer du fra nå av til å melde fra både til Mattilsynet og politiet hver eneste gang du ser at hundene går løst.

En ting er at det er båndtvang nå. En annen ting er at hundeeier er pliktig til å ha kontroll på hunden til enhver tid.

Nå som dere har barn kan det dessuten være til fare for deres barn at to hunder løper fritt der barnet skal leke.

Meld fra heretter hver eneste gang eier ikke har kontroll på hundene!

Anonymkode: fb644...0f3

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Legg det konsekvent rett foran inngangsdøra til hundeeierne. 

Anonymkode: 86d0d...5ce

Dette!

Idioter med hunder er det verste jeg vet. Hadde nabo som lot hunden tisse i hage/bed og tok livet av vekstene, så føler med deg. 

Skrap opp bæsjen og legg alt slik at de må tråkke i det selv. Kanskje de lærer da, lov å håpe. 

Anonymkode: e96df...733

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært sertifikat for å få ha hund. Her brukes den lokale lekeplassen som hundetoalett, der hundene slippes løs og pisser og driter ned det ene området der små barn kan leke. Jeg hadde ringt 02800 hver jævla gang de bikkjene var løse uten oppsyn, kjenner det koker i meg av tanken på å ha en sånn som nabo 😅

Anonymkode: e20cb...efd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Legg det konsekvent rett foran inngangsdøra til hundeeierne. 

Anonymkode: 86d0d...5ce

God ide. 😍

Anonymkode: faebb...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden lar bikkjene sine gå løs(!!) og drite i andres hage(!!) ? Herregud så sjukt. For noen folk! 😵

Anonymkode: 793a5...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn nabo. Jeg sa pent fra mange ganger. Både muntlig ved postkassen, sendte SMS, sendte bilde av 8 lorter på min bittelille rekkehusplen, og ringte også på et par ganger for å levere tilbake bikkja som gikk løs. Etter tre år fikk jeg helt nok, og tok bilde av bikkja som satt i hagen min og dreit, og la ut bilde på den lokale Facebooksiden «Noen som savner en uoppdragen bikkje? Ser ut som han har vært borte lenge for han er dårlig stelt. OBS Dere må kjøpe bedre fôr for han har skikkelig rennaræv». Da ble det veldig brått slutt på det, og fire måneder etter flyttet de. :) 

Anonymkode: 84f24...a7a

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv dritten fra hundene rett tilbake på deres eiendom. Og om du ser hundene i din hage, ta de med deg og lever de til politet som de løshundene de er.

Anonymkode: 45fac...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er båndtvang og løse hunder kan være til fare for barn så jeg hadde ringt politiet hver bidige gang jeg hadde sett bikkja løs. 

Anonymkode: b3bf2...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 16.20):

Hvem i all verden lar bikkjene sine gå løs(!!) og drite i andres hage(!!) ? Herregud så sjukt. For noen folk! 😵

Anonymkode: 793a5...ae4

Trenger ikke å gå løse en gang. Jeg bor i 1 Etg, ganske nært veien i ett boligfelt. Går man med 5 meter flexiline, så er det nok til at folk kan la hundene sine tisse inni Hagen min og bruke terrasseplattingen min som toalett…. Skulle ønske det var tull. Her er løsningen å snauklippe gresset så de i det minste plukker opp dritten etter seg. Ikke alltid eierne greier det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp bajsen med en spade og legg det på trappa til naboen.. 

Anonymkode: 230ba...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før hadde jeg en sånn nabo. Jeg hadde en spade som jeg brukte som slynge, og heiv dritten så den spredte seg over deres eiendom. Om det havnet på bilen, ruter eller plenen deres ga jeg faen i. Det ble slutt på det.

Anonymkode: 776c8...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...