Gå til innhold

Hadde jeg rett til å reagere? Gjest som er på mobil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du likevel ikke sitter og scroller som gjest, er vel det ikke noe problem å gjøre? 

Anonymkode: 29329...fc4

Ikke meg du siterer, men jo, det hadde det vært. 

Har eldre og syk far. Har en mann som gjerne trenger avklaringer. Det er også jobbtelefon og i perioder kan det dukke opp hastesaker. Har smart-hjem og hender katter klarer utløse alarm. 

Jeg trykker ikke på telefonen på besøk. Men jeg vil ha den med meg slik at jeg kan kaste et kort blikk på displayet her og der (lydløs). 

Anonymkode: 94683...a16

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei som kronisk scroller og sender meldinger med partneren, da pleier jeg å si «detta var sosialt du!» når det etter min mening tar av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (10 timer siden):

Det er helt valgfritt, men hun er et fantastisk menneske 🥰 

Ikke fantastisk nok om hun ville styre med min mobil. Det er helheten som gjør et menneske fantastisk for meg. 

Anonymkode: 41c27...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om du likevel ikke sitter og scroller som gjest, er vel det ikke noe problem å gjøre? 

Anonymkode: 29329...fc4

Jeg vil ha den der i tilfelle noen vil meg noe. Det vil jo ikke si at jeg sitter med den hele tida. Og så har jeg klokke på den. 

Anonymkode: 41c27...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt han om han ikke ville se på kampen likevel. Kanskje sagt noe om mobilbruken hvis han fortsatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster scroller på telefonen hele tiden, og da kjæresten min døde og jeg fortalte henne hvordan det var for meg, så klarte hun ikke å legge fra seg telefonen, men satt og scrollet på "Se og Hør kjendis nyheter".

Så respektløst😖

Anonymkode: a0f15...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker gjerne mobilen ganske aktivt under slike fotballkamper, fordi jeg kanskje følger andre kamper i samme gruppe eller sjekker opp statistikk eller fakta underveis. Men da er jo det noe jeg gjør for å ta med i samtalen vi har rundt kampen, så det blir en del av det sosiale. 

 

Anonymkode: 6116d...3be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (3 timer siden):

Jeg hadde spurt han om han ikke ville se på kampen likevel. Kanskje sagt noe om mobilbruken hvis han fortsatte. 

Da hadde jeg svart at jeg ikke var så interessert i kampen (er ikke det opplagt når man velger telefon i stedet?) 

Anonymkode: 94683...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid ifra når jeg synes det er "nok" telefon. Mulig jeg er for direkte, men jeg går drittlei av å "vente" på at folk skal scrolle ferdig. Jeg blir sittende og glo i veggen, da jeg ofte ikke engang har telefonen i nærheten av meg. Av og til er vi flere samla, og alle sitter med nesa i skjermen. Jeg blir tidvis fryktelig barnslig og finner demonstrativt egen telefon og sier "Jaja, så kan vi sitte på hver vår skjerm da. Vi er i hvert fall i samme rom, det er jo noe". Det er typisk til mannen, han sluker skjerm som jeg sluker sjokolade på lørdagskvelden...
Jeg irriterte meg til og med over min gamle fastlegen som tasta ivrig på tastaturet for å få ned informasjonen jeg delte. Min nåværende fastlege skriver på papir og er både vendt mot meg og har enklere for å møte blikket mitt. Langt bedre!
Jeg tror at jeg irriterer meg litt for mye over akkurat dette.

Anonymkode: 1c387...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hèlt ok å reagere. Neste gang, (om det blir aktuelt) så ta det direkte opp der og da. Går fint an å si fra på en nedpå & dempet måte :nikke:

Dette er en uvane som trengs å bli justert, av og til. :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (41 minutter siden):

Hèlt ok å reagere. Neste gang, (om det blir aktuelt) så ta det direkte opp der og da. Går fint an å si fra på en nedpå & dempet måte :nikke:

Dette er en uvane som trengs å bli justert, av og til. :klem3:

Da ville jeg svart;

Jeg er ikke så interessert i å se på TV. Kan vi ikke heller gå en fjelltur? 

Fatter bare ikke at den ene skjermen er så mye bedre enn den andre? 

Anonymkode: 94683...a16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg sier alltid ifra når jeg synes det er "nok" telefon. Mulig jeg er for direkte, men jeg går drittlei av å "vente" på at folk skal scrolle ferdig. Jeg blir sittende og glo i veggen, da jeg ofte ikke engang har telefonen i nærheten av meg. Av og til er vi flere samla, og alle sitter med nesa i skjermen. Jeg blir tidvis fryktelig barnslig og finner demonstrativt egen telefon og sier "Jaja, så kan vi sitte på hver vår skjerm da. Vi er i hvert fall i samme rom, det er jo noe". Det er typisk til mannen, han sluker skjerm som jeg sluker sjokolade på lørdagskvelden...
Jeg irriterte meg til og med over min gamle fastlegen som tasta ivrig på tastaturet for å få ned informasjonen jeg delte. Min nåværende fastlege skriver på papir og er både vendt mot meg og har enklere for å møte blikket mitt. Langt bedre!
Jeg tror at jeg irriterer meg litt for mye over akkurat dette.

Anonymkode: 1c387...01d

På et tidspunkt er det mulig greit å ha selvinnsikt nok til at hvis 5 gjør en ting, og du gjør en annen ting, er det ikke de som skal korrigeres? 

Anonymkode: 94683...a16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ville jeg svart;

Jeg er ikke så interessert i å se på TV. Kan vi ikke heller gå en fjelltur? 

Fatter bare ikke at den ene skjermen er så mye bedre enn den andre? 

Anonymkode: 94683...a16

Åh herregud...fjell!? 🤯 

Nei, da foretrekker jeg mobilen.. :knegg: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (Akkurat nå):

Åh herregud...fjell!? 🤯 

Nei, da foretrekker jeg mobilen.. :knegg: 

Da fortsetter jeg å trykke på mobilen mens du ser fotball 👍😂

Anonymkode: 94683...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja fordi det var uhøflig av ham.

Jeg husker ene gangen søster mi satt på oss med 4,5timer lang bilreise hun satt i tlf time HEEEEEEEEELE bilturen.
Ikke bare var det uhøflig men det var enormt forstyrrende og man blir trøtt i hodet av den evige konstante snakkingen. Vi andre måtte jo være rolig hele den tida. Ikke var det en viktig samtale heller det var bare bla,bla,bla med ektefellen.

Anonymkode: a7b78...66e

Å snakke i telefon rundt andre er forstyrrende og uakseptabelt, hadde bedt henne legg på eller forlate bilen. Men om hun hadde scrollet på telefonen uten lyd hadde jeg ikke sett problemet. Vennen til ts satt da ikke å snakket i telefon.

Anonymkode: c41de...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sier alltid ifra når jeg synes det er "nok" telefon. Mulig jeg er for direkte, men jeg går drittlei av å "vente" på at folk skal scrolle ferdig. Jeg blir sittende og glo i veggen, da jeg ofte ikke engang har telefonen i nærheten av meg. Av og til er vi flere samla, og alle sitter med nesa i skjermen. Jeg blir tidvis fryktelig barnslig og finner demonstrativt egen telefon og sier "Jaja, så kan vi sitte på hver vår skjerm da. Vi er i hvert fall i samme rom, det er jo noe". Det er typisk til mannen, han sluker skjerm som jeg sluker sjokolade på lørdagskvelden...
Jeg irriterte meg til og med over min gamle fastlegen som tasta ivrig på tastaturet for å få ned informasjonen jeg delte. Min nåværende fastlege skriver på papir og er både vendt mot meg og har enklere for å møte blikket mitt. Langt bedre!
Jeg tror at jeg irriterer meg litt for mye over akkurat dette.

Anonymkode: 1c387...01d

Så kanskje han tar frem en rå gulrot og trykker den i seg rett foran ansiktet ditt mens han sier «jaja, vi får trykke i oss snacks begge to da - vi tygger i det minste i oss noe begge to, det er jo noe…»

Mye mer provoserende med en partner som spiser seg feit på godteri enn en som trykker på en telefon.

Anonymkode: c41de...7e3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg styrer mobilen, den styrer ikke meg. Å dra frem mobilen og taste/scrolle/snakke når man er gjest tyder på ekstremt dårlig folkeskikk. Jeg reiser glatt fra mobilen hjemme hvis jeg ikke ønsker å bli forstyrret og jeg vet også hvor av-knappen sitter. Hvis man MÅ ha mobilen på, så skal den stå på lydløs. 

Folk som er avhengige av å være tilgjengelige til enhver tid anser jeg som slaver av andres innfall. Det er jo bare pinlig.

Anonymkode: 4bf51...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg styrer mobilen, den styrer ikke meg. Å dra frem mobilen og taste/scrolle/snakke når man er gjest tyder på ekstremt dårlig folkeskikk. Jeg reiser glatt fra mobilen hjemme hvis jeg ikke ønsker å bli forstyrret og jeg vet også hvor av-knappen sitter. Hvis man MÅ ha mobilen på, så skal den stå på lydløs. 

Folk som er avhengige av å være tilgjengelige til enhver tid anser jeg som slaver av andres innfall. Det er jo bare pinlig.

Anonymkode: 4bf51...728

Du misforstår.

Folk som må respondere eller se hva det er hver gang andre vil noe, eller har push på ting som mail og snapchat, er slaver av andres innfall.

Da jeg var ung og singel student kunne jeg lett la telefonen ligge hjemme. Venninner kan alltids vente noen timer. 

Nå har jeg eldre foreldre, barn som trenger avklaringer, tilsvarende med mann, medarbeidere som ofte jobber kveld - og som jeg synes fortjener raske avklaringer. Så jeg kaster et øye på telefonen noen ganger i timen. 

Anonymkode: 94683...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da hadde jeg svart at jeg ikke var så interessert i kampen (er ikke det opplagt når man velger telefon i stedet?) 

Anonymkode: 94683...a16

Er det så opplagt? Hvorfor har han sagt ja til å komme på besøk for å se kampen? Han kunne sagt nei. Han kunne foreslått en annen tid og annen aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (27 minutter siden):

Er det så opplagt? Hvorfor har han sagt ja til å komme på besøk for å se kampen? Han kunne sagt nei. Han kunne foreslått en annen tid og annen aktivitet. 

TS så på kamp. Gjest på telefonen.

Skjerm er skjerm. 

Anonymkode: 94683...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...