Gå til innhold

Hadde jeg rett til å reagere? Gjest som er på mobil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gjest på besøk og vi skulle se fotballkamp sammen på TV. Under en stor del av kampen sitter vennen min og gnir på idiotfjøla. Jeg hadde jo invitert han fordi vi skulle være sammen og dele opplevelsen sammen, ikke sitte på hver vår "tue" og bla på nettavis og insta.

Jeg sa ingen ting til han, men ble veldig lei meg.

Hadde jeg rett til å bli lei meg eller må jeg bare akseptere at mobilen er med 24-7?

Anonymkode: ea509...7c6

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ufint! Ei venninne av meg har en kurv hengende på veggen i gangen ved inngangsdøren til mobiloppbevaring med strøm så man kan lade, kall det er mobil hotell. Der får man lov å plassere og sjekke telefonen når man er der. Jeg elsker å reise til henne fordi jeg vet at hos henne er vi sammen og ikke sitter med telefonen i hånda 🙂

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (4 minutter siden):

Det er ufint! Ei venninne av meg har en kurv hengende på veggen i gangen ved inngangsdøren til mobiloppbevaring med strøm så man kan lade, kall det er mobil hotell. Der får man lov å plassere og sjekke telefonen når man er der. Jeg elsker å reise til henne fordi jeg vet at hos henne er vi sammen og ikke sitter med telefonen i hånda 🙂

Sært opplegg 

Anonymkode: 94485...813

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sært opplegg 

Anonymkode: 94485...813

Ja, anno 2024 er det litt sært, men jeg elsker det! 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde gjest på besøk og vi skulle se fotballkamp sammen på TV. Under en stor del av kampen sitter vennen min og gnir på idiotfjøla. Jeg hadde jo invitert han fordi vi skulle være sammen og dele opplevelsen sammen, ikke sitte på hver vår "tue" og bla på nettavis og insta.

Jeg sa ingen ting til han, men ble veldig lei meg.

Hadde jeg rett til å bli lei meg eller må jeg bare akseptere at mobilen er med 24-7?

Anonymkode: ea509...7c6

Er vennen din fotballinteressert?

Endret av Sydvesta Orkana
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Granskudd skrev (7 minutter siden):

Det er ufint! Ei venninne av meg har en kurv hengende på veggen i gangen ved inngangsdøren til mobiloppbevaring med strøm så man kan lade, kall det er mobil hotell. Der får man lov å plassere og sjekke telefonen når man er der. Jeg elsker å reise til henne fordi jeg vet at hos henne er vi sammen og ikke sitter med telefonen i hånda 🙂

Jeg hadde ikke kommet på besøk til henne hvertfall ! Jeg legger ikke fra meg hverken buksa eller mobilen i en kurv i gangen. 

Anonymkode: 41c27...9c1

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde gjest på besøk og vi skulle se fotballkamp sammen på TV. Under en stor del av kampen sitter vennen min og gnir på idiotfjøla. Jeg hadde jo invitert han fordi vi skulle være sammen og dele opplevelsen sammen, ikke sitte på hver vår "tue" og bla på nettavis og insta.

Jeg sa ingen ting til han, men ble veldig lei meg.

Hadde jeg rett til å bli lei meg eller må jeg bare akseptere at mobilen er med 24-7?

Anonymkode: ea509...7c6

Ja fordi det var uhøflig av ham.

Jeg husker ene gangen søster mi satt på oss med 4,5timer lang bilreise hun satt i tlf time HEEEEEEEEELE bilturen.
Ikke bare var det uhøflig men det var enormt forstyrrende og man blir trøtt i hodet av den evige konstante snakkingen. Vi andre måtte jo være rolig hele den tida. Ikke var det en viktig samtale heller det var bare bla,bla,bla med ektefellen.

Anonymkode: a7b78...66e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke kommet på besøk til henne hvertfall ! Jeg legger ikke fra meg hverken buksa eller mobilen i en kurv i gangen. 

Anonymkode: 41c27...9c1

Det er helt valgfritt, men hun er et fantastisk menneske 🥰 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg husker ene gangen søster mi satt på oss med 4,5timer lang bilreise hun satt i tlf time HEEEEEEEEELE bilturen.
Ikke bare var det uhøflig men det var enormt forstyrrende og man blir trøtt i hodet av den evige konstante snakkingen. Vi andre måtte jo være rolig hele den tida. Ikke var det en viktig samtale heller det var bare bla,bla,bla med ektefellen.

Hadde stoppet på nærmeste buss/togstasjon og bedt henne hoppe av.

Anonymkode: 4daba...714

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sa ingen ting til han, men ble veldig lei meg.

Kjempetips: neste gang, så åpner du munnen og sier noe, slik at han har mulighet til å oppfatte at du synes at det er kjipt at han sitter med telefonen.

Hvis du er riktig heldig skjønner han da at det var litt korttenkt, og ingen trenger å bli veldig lei seg.

Anonymkode: 98336...93b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ifra til mannen min at det er mye mobil innimellom. Man ser jo ikke på tv sammen om den ene er på mobilen. Til bestevenninna mi, dro jeg en gang mobilen ut av hendene hennes, og sa at vi hadde avtalt å møtes. Men det er inne mange av mine venner jeg hadde gjort det på. Kun henne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhøflig og respektløst å gjemme seg i mobilskjermen sin når man er på besøk til folk.

Folk er kanskje ikke uhøflige bevisst, det er vel blitt så naturlig å gjøre det i dag. Om noe, så er det mange som tyr til mobil i refleks når det er litt dødtid. Akkurat som de ikke tåler å være uten stimuli i noen sekunder.

Man må bli flinkere med å sette ned foten når det skjer. Å minne folk på om at det er ikke greit. Noen trenger faktisk å vekkes. 

Trist. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Sært opplegg 

Anonymkode: 94485...813

Men er kanskje det som må til. 

Endret av norw
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker nesten ikke å besøke svigers i ferien i samme by, for alle sitter med nesa ned i skjermen, samtidig som TV-en er på. Foreslår å møtes utendørs/kafé, men det samme skjer der... galskap.  

Anonymkode: 2d2f1...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mange som er sånn. Uten at de mener noe vondt med det.

Jeg har funnet ut at det gir så dårlig stemning og blir å kaste bort livet mitt å omgås med en skjerm mellom oss at jeg sier fra. Hvis de prioriterer skjerm over kvalitetstid de timene vi er sammen i måneden/året så har jeg det bedre uten dem. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen til en slektning av meg er sånn.

Hver eneste gang de er på besøk sitter han på mobilen mens hun prater i vei. Du får jo følelsen av at han synes det er kjedelig å være på besøk og ikke gidder å delta i samtalen, men sånn sitter han nok overalt der han er.

Jeg synes det er uhøflig. Andre kan kikke på mobilen sånn sporadisk, og det reagerer jeg aldri på (gjør det selv, også), men stor forskjell på det og på konstant å sitte med den, og ikke snakke med de rundt seg.

Anonymkode: 41ed1...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ikke kommet på besøk til henne hvertfall ! Jeg legger ikke fra meg hverken buksa eller mobilen i en kurv i gangen. 

Anonymkode: 41c27...9c1

Om du likevel ikke sitter og scroller som gjest, er vel det ikke noe problem å gjøre? 

Anonymkode: 29329...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Om du likevel ikke sitter og scroller som gjest, er vel det ikke noe problem å gjøre? 

Anonymkode: 29329...fc4

Jeg har alltid mobilen på meg. Det kan være at noen på jobb prøver å få tak i meg, eller barn som må snakke med meg, for å gi et par eksempler. Om telefonen må ligge ute i en gang er det ikke sikkert at jeg får med meg at noen ringer eller sender en melding. Det betyr ikke at jeg sitter og leser nettaviser og annet mens jeg er på besøk. Det betyr bare at jeg har den i nærheten om noen trenger å nå meg.

Anonymkode: 41ed1...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran en skjerm tenker jeg det må være greit med en annen skjerm. Hender jeg og mannen ser film eller serie sammen, og så syntes ikke den ene det var så interessant likevel, vi blir da ikke sur om den andre trykker litt på telefonen i stedet, alternativet er jo å gå og gjøre noe annet. 

Over middagsbordet eller i en samtale blir noe annet. 

Anonymkode: 94683...a16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...