Gå til innhold

IBS - finnes det noe som hjelper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg blir og bedre om jeg ikke spiser…for da har kroppen null å reagere på, MEN da får jeg migrene… Så der er det pest eller kolera for min del. Jeg faster på grensen til hodepine som fort blir en 12-14 timer da.

 Trene må jeg og, men hjelper ikke mot magen. 
Høres ut som du har prøvd som meg, «alt». Må si «alt» for er sikkert noe som er uprøvd nemlig…jeg vet bare ikke hva.

Fastlegen sa jeg kunne gå på 1/2 tbl imodium daglig, men jeg har valgt å unngå det. Tar det derimot om jeg reiser på turer med sånn halvgod effekt…

Anonymkode: 53594...fc0

Hvordan er det med fordøyelsen utover smerter, går du på do regelmessig? Forstoppet, diare? 

Anonymkode: eadda...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg blir og bedre om jeg ikke spiser…for da har kroppen null å reagere på, MEN da får jeg migrene… Så der er det pest eller kolera for min del. Jeg faster på grensen til hodepine som fort blir en 12-14 timer da.

 Trene må jeg og, men hjelper ikke mot magen. 
Høres ut som du har prøvd som meg, «alt». Må si «alt» for er sikkert noe som er uprøvd nemlig…jeg vet bare ikke hva.

Fastlegen sa jeg kunne gå på 1/2 tbl imodium daglig, men jeg har valgt å unngå det. Tar det derimot om jeg reiser på turer med sånn halvgod effekt…

Anonymkode: 53594...fc0

Huff, ja kjenner til følelsen. Jeg har måttet prøve å feile litt for å finne en rytme som fungerer. Å droppe kveldsmat etter en treningsøkt med dagvakt dagen etter er å be om blodtrykksfall (da jeg faster frem til lunsj). 

Kan være at du må litt opp i dose med Imodium for å få god effekt. Absolutt verdt å prøve ut! Har ikke prøvd det selv da jeg ikke kan ta Imodium grunnet annet helseproblem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 21.37):

Til dere med IBS eller andre mageproblemer (diaré).
 

Har prøvd alt mulig innen kosthold uten effekt. Finnes det egentlig noe man kan ta av tilskudd/medisiner som gir effekt.

Sommeren er jo gjerne grilling og kos, men det utgår jo alltid for meg. Alltid magesmerter etter mat… Også om jeg ikke spiser 🙈

Imodium hjelper jo, men tenkte å høre om det var andre ting som dere hadde effekt av?

Anonymkode: 53594...fc0

Har du utelukket at det kan være mer enn IBS?

Anonymkode: 247b0...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du utelukket at det kan være mer enn IBS?

Anonymkode: 247b0...681

Hvis du leser innlegget og tråden, så får du svaret der. Beklager kort, men man blir litt lei av å måtte si samme tingen flere ganger. 

Anonymkode: 53594...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pia mater skrev (3 timer siden):

Huff, ja kjenner til følelsen. Jeg har måttet prøve å feile litt for å finne en rytme som fungerer. Å droppe kveldsmat etter en treningsøkt med dagvakt dagen etter er å be om blodtrykksfall (da jeg faster frem til lunsj). 

Kan være at du må litt opp i dose med Imodium for å få god effekt. Absolutt verdt å prøve ut! Har ikke prøvd det selv da jeg ikke kan ta Imodium grunnet annet helseproblem. 

Ja, kanskje jeg må det. Jeg skal utfordre fastlegen igjen da jeg skal dit.

Anonymkode: 53594...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan er det med fordøyelsen utover smerter, går du på do regelmessig? Forstoppet, diare? 

Anonymkode: eadda...513

Diaré flere ganger daglig i forbindelse med mat.

Anonymkode: 53594...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Diaré flere ganger daglig i forbindelse med mat.

Anonymkode: 53594...fc0

Prøv tilskudd av elektrolytter. Kalium, magnesium, kalsium, og sodium (natron). Du får kjøpt tilskudd med alle i et og samme preparat. Jeg syns de fungerer best når de tas hver for seg, men det er en grei start å prøve et multi-preparat. https://sunkost.no/keto-elektrolytter

Anonymkode: eadda...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...