AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Skrevet 2. juli 2024 Jeg er under behandling for spiseforstyrrelse hos dps poliklinikk for spiseforstyrrelse og har vært det i snart et år. Vært under vanlig dps poliklinikk i 3 år før det. Dps krever at helsesjekk (veiing, EKG, blodtrykk etc) og blodprøver følges opp av fastlege. Hver gang jeg drar dit, så får jeg beskjed om at det er ikke nødvendig (har bmi 15). Dps maser om at jeg må til fastlegen og få det gjort. Men fastlegen nekter jo! På 2 år så har det bare blitt tatt 4 blodprøver (de viser mangler). Jeg har vært innlagt på sykehuset 2 ganger grunnet sykdommen og begge gangene skulle jeg ha blitt fulgt opp av fastlege med blodprøver etterpå, det ble ikke gjort. Har vært på utgikk etter ny fastlege i et halvt år, men ingen aktuelle har plass. Hva gjør jeg? Kan jeg kreve henvisning til en annen dps (de har eget legeteam som følger opp det somatiske) slik at de kan ta seg av den delen? Har vurdert å skrive klage, men jeg skal jo forholde meg til fastlegen etterpå også. Så er redd han blir sint på meg for å klage. Anonymkode: 68a39...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #2 Skrevet 2. juli 2024 Klage inn til kommuneoverlegen. Anonymkode: 6b11b...ab4 1
Sirah Skrevet 2. juli 2024 #3 Skrevet 2. juli 2024 Hva sier DPS når du forteller at legen ikke vil? Kan de eventuelt sende «henvisning» til legen din om at dette skal gjøres? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #4 Skrevet 2. juli 2024 Klag til kommunelegen. Vi og hadde fastlege som ikke fulgte opp et barn. Det var overført fra bup om at fastlege skulle ta seg av adhd medisiner, blodprøver og blodtrykk. Noe legen ikke fulgte opp. Vi var så heldig at pga annen diagnose hadde barne oppfølging fra barnelege på sykehuset som endte med å også følge opp adhd. Og barnelegen sendte inn klagge på fastlegen . Ble en del bråk for å si det slik. Nå har vi ny lege men i nabo kommunen, vi turte ikke lenger bruke i egen kommune etter flere skremmende tilfeller Anonymkode: 0a537...1da
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #5 Skrevet 2. juli 2024 Sirah skrev (Akkurat nå): Hva sier DPS når du forteller at legen ikke vil? Kan de eventuelt sende «henvisning» til legen din om at dette skal gjøres? De sender beskjed og epikriser og ber meg om å bestille time. Om å om igjen. De virker like frustrerte som jeg er. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klage inn til kommuneoverlegen. Anonymkode: 6b11b...ab4 Det jeg vurderer, får han vite at det er jeg som har klaget han inn? Ts Anonymkode: 68a39...b5e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #6 Skrevet 2. juli 2024 Kan du bytte til en annen, selvom den du bytter til ikke er en av de du allerhelst vil ha? Du kan fortsette å stå på venteliste hos en fastlege du vil ha selvom du bytter fastlege nå. Høres ut som alt er bedre enn legen du har. Anonymkode: ce29b...6aa
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #7 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan du bytte til en annen, selvom den du bytter til ikke er en av de du allerhelst vil ha? Du kan fortsette å stå på venteliste hos en fastlege du vil ha selvom du bytter fastlege nå. Høres ut som alt er bedre enn legen du har. Anonymkode: ce29b...6aa Har vurdert det. Det er venteliste på de to legekontorene i min bydel. Kan man stå på venteliste hos flere samtidig eller bare hos en om gangen? Ts Anonymkode: 68a39...b5e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #8 Skrevet 2. juli 2024 Dps kan ringe legen og gjøre det tydelig for hen at du MÅ ha blodprøver, veiing ol. Hvis ikke legen da følger opp må du klage. Anonymkode: f12b3...0e7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #9 Skrevet 2. juli 2024 Be DPS om å gi deg et skriv der alt de mener legen skal gjøre står, i det skrivet får du de også til å skrive at det skal journalføres hvorfor lege ikke følger DPS sin anbefaling. Stå på kravet, dette krever DPS, du skal ha det journalført. Evt får du med deg behandleren din til fastlegen for å forklare og igjen journalføre. Jeg har selv gjort dette med en tidligere fastlege. Anonymkode: 93e7f...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #10 Skrevet 3. juli 2024 Hvorfor kan ikke DPS gjøre det selv? Vekt, EKG og blodtrykk er jo noe som kan gjøres der. Er det så langt til nærmeste sykehus hvor du kan ta blodprøver at det ikke kan tas der og vurderes av DPS? Anonymkode: ba235...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå