AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Skrevet 2. juli 2024 Hei! Tar i betraktning at ingen her svarer som helsepersonell😅 skal til legen neste uke (vil ikke til vikar mens hun er borte denne uken). var forkjølet i 8-10 dager i slutten av mai og begynnelsen av juni. For nøyaktig en uke siden kjente jeg at det murret i halsen, og ble igjen sår i halsen. Gikk etterhvert over i økt slimproduksjon. Har ikke hostet eller nydet så mye (enda). Men når jeg hoster, kommer det fra dypt i brystet (litt sånn hul lyd). Er mest plaget med mye slim i halsen nå (tror det er fra bihulene?). Fargen ble veldig grønn og nå mer gul. Er redd det kan være bakteriell infeksjon… har ikke feber, eller typiske tegn på bihulebetennelse som jeg har hatt før, som trykk i kjeven og i tenner osv. har likevel tatt Rinexin med moderat effekt. tatt meg fullstendig fri fra all trening (supermosjonist som løper mye). Vil begynne å løpe igjen, men er redd for å gå på en smell, når legen ikke har undersøkt/tatt prøver enda.. drikker mye og er bare lei av å «dra opp» slim fra halsen hele døgnet… noen tanker eller tips? Er også litt undrende til hvorfor jeg ble så fort syk igjen, har ikke opplevd det før.. Anonymkode: 1c85b...cf6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #2 Skrevet 2. juli 2024 Høres ikke ut som en vanlig forkjølelse, så greit å sjekke hva det er. Hvorfor symptomene vedvarer kan være av flere grunner. Alt fra behov for mer av visse vitaminer, til at du ikke har gitt kroppen nok hvile når den trenger det. Kjempefint at du har tatt deg fri fra trening. Hvil, spis næringsrikt, lag fersk ingefærte, og evnt prøv respicare fra helsekosten. Vet flere sverger til denne. Men, ikke vent med å dra til legen hvis det blir verre. Anonymkode: 36437...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #3 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Høres ikke ut som en vanlig forkjølelse, så greit å sjekke hva det er. Hvorfor symptomene vedvarer kan være av flere grunner. Alt fra behov for mer av visse vitaminer, til at du ikke har gitt kroppen nok hvile når den trenger det. Kjempefint at du har tatt deg fri fra trening. Hvil, spis næringsrikt, lag fersk ingefærte, og evnt prøv respicare fra helsekosten. Vet flere sverger til denne. Men, ikke vent med å dra til legen hvis det blir verre. Anonymkode: 36437...0a3 Takk for tilbakemelding. ja, tror det kan være det er bakterier som er årsaken.. Jeg har i grunn gjort alt «etter boka» for å bli bra, som og ikke trene fra dag én. Men har jo gått turer nå de siste tre dagene, og har følt meg bedre av å gå (30-45 min). Er aller verst om natten. Skal fortsette og drar til lege før avtalen om jeg skulle bli verre, ja☺️ Anonymkode: 1c85b...cf6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #4 Skrevet 3. juli 2024 Det er mye virus og dritt som går nå, jeg hadde noe lignende og selv om jeg ikke hadde smertene ved bihulebetennelse heller, så tenkte jeg at fader heller, det må jo være bihulene.. på et tidspunkt snøt jeg ut blodig gult tykt slik fra nesa, og lenge var det tykt slim i hals, svelg og ansikt, hørtes ut som en trompet når jeg snøt meg. Det kom av og på bed 2 anledninger nå de siste 4 ukene, var ikke til lege selv. Håper du blir bedre fort Anonymkode: 001fb...f82
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #5 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er mye virus og dritt som går nå, jeg hadde noe lignende og selv om jeg ikke hadde smertene ved bihulebetennelse heller, så tenkte jeg at fader heller, det må jo være bihulene.. på et tidspunkt snøt jeg ut blodig gult tykt slik fra nesa, og lenge var det tykt slim i hals, svelg og ansikt, hørtes ut som en trompet når jeg snøt meg. Det kom av og på bed 2 anledninger nå de siste 4 ukene, var ikke til lege selv. Håper du blir bedre fort Anonymkode: 001fb...f82 Håper du er bedre! Høres ut som noe av det jeg og har. Jeg får ofte ikke ut slimet ved å snute meg og må dra det ned i halsen og spytte ut. Veldig ekkelt! Farget slim er jo en indikasjon på at kroppen jobber for å kjempe mot virus/bakterier. Tror jeg blir noen prosent bedre for hver dag, men hadde kanskje trodd at en uke med mye hvile skulle hjulpet litt mer😅☺️ Anonymkode: 1c85b...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå