Gå til innhold

Nabobarn ringer på, jeg blir snart sprø.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nabojente på 6 år ringer på døren støtt og stadig. Hun har noe manglende oppfølging hjemmefra og vi har tenkt at hun trenger den ekstra oppmerksomheten hun får når hun ringer på. Vi er derfor alltid hyggelig og svarer etter beste evne.

Nå som det er sommerferie har det ekskalert helt. Hun ringer også på døren midt i legging av vår 4 åring, noe som ender med kaos. Vi har prøvd å fortelle at hun ikke må ringe på om kvelden, men det går ikke helt inn.

Jeg begynner også å bli skikkelig lei av å åpne døren for å måtte svare på flere dumme spørsmål.

Hvordan gripe dette an på best mulig måte? Skal jeg gi henne totalforbud mot å ringe på døren vår?

Anonymkode: 94662...63d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skru av ringeapparatet ei stund. Vet ikke hvor behov dere har for det, jeg får hvertfall ikke besøk som ikke er «forhåndsmeldt» særlig ofte. 
  Hadde ett lignende problem når jeg var barn med ei som ringte på telefon hele tiden, mine foreldre snakket til henne, de tok også kontakt med hennes foreldre men det hjalp ikke noe særlig da foreldrene ikke tok det seriøst. 
  Dere kan jo prøve å snakke med jenta en gang til å forklare henne hvorfor dette er ett problem men det er jo vanskelig om det ikke går inn. 

Anonymkode: bc261...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skru av ringeapparatet ei stund. Vet ikke hvor behov dere har for det, jeg får hvertfall ikke besøk som ikke er «forhåndsmeldt» særlig ofte. 
  Hadde ett lignende problem når jeg var barn med ei som ringte på telefon hele tiden, mine foreldre snakket til henne, de tok også kontakt med hennes foreldre men det hjalp ikke noe særlig da foreldrene ikke tok det seriøst. 
  Dere kan jo prøve å snakke med jenta en gang til å forklare henne hvorfor dette er ett problem men det er jo vanskelig om det ikke går inn. 

Vil ikke koble ut ringeklokken da flere av vennene til vår sønn ringer på for å leke. 

Tror vi må vurdere å ta en samtale med foreldrene til jenten.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil ikke koble ut ringeklokken da flere av vennene til vår sønn ringer på for å leke. 

Koble den i hvert fall på kvelden i leggetiden i en periode.

Anonymkode: 03a3c...825

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: af80d...892

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dere kan da bare skru av lyden etter feks 18? Eller ved behov. Det er ikke akkurat som om dere må demontere ringeklokken. Å skru av lyden er like lite eller mye bry som å skru av lyset på badet.

Du kan og bør nok også forsøke snakke med foreldrene. Men når de først både har dårlig omsorgsevne og har valgt å få barn så er det ikke mye en prat kan gjøre. Enten vet de at de sluntrer unna og bryr seg ikke. Eller så er dette det beste de kan tilby barnet. 

Anonymkode: 85fa7...4aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nabojente på 6 år ringer på døren støtt og stadig. Hun har noe manglende oppfølging hjemmefra og vi har tenkt at hun trenger den ekstra oppmerksomheten hun får når hun ringer på. Vi er derfor alltid hyggelig og svarer etter beste evne.

Nå som det er sommerferie har det ekskalert helt. Hun ringer også på døren midt i legging av vår 4 åring, noe som ender med kaos. Vi har prøvd å fortelle at hun ikke må ringe på om kvelden, men det går ikke helt inn.

Jeg begynner også å bli skikkelig lei av å åpne døren for å måtte svare på flere dumme spørsmål.

Hvordan gripe dette an på best mulig måte? Skal jeg gi henne totalforbud mot å ringe på døren vår?

Går ikke helt inn? Voksne skal gi beskjed på en tydelig måte som barn skal forstå. Gjør det. FOr guds skyld

Anonymkode: 9815e...b0c

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør det, er som regel første steg.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Går ikke helt inn? Voksne skal gi beskjed på en tydelig måte som barn skal forstå. Gjør det. FOr guds skyld

Anonymkode: 9815e...b0c

Det går an å si fra på en tydelig måte uten at unger tar hensyn til det

Anonymkode: 92a0d...6ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forståelig. En 6 åring har kanskje ikke så mye begrep om klokkeslett heller. Får håpe foreldrene kan ta tak i dette. Skulle egentlig tro det var normalt å lære barna sine at etter da og da ringer man ikke på hos andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kansje det ikke hjelper asså. Noen foreldre sier ja og ha. Er ikke alltid sånn at ungene ringer hjem for å sjekke om de kan ringe på hos Kari nå. Små barn kan vel heller ikke klokka. Jeg husker vi kobla ut ringeklokke fordi mange ringte på og sprang.. Midt i leggetid. Håplaust var det. Tror ikke den ringeklokke ble skrudd på igjen 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...