Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Godt råd, men grunnen til at jeg spør her er at det virker som flere gravide får ulik beskjed og info fra sine leger. Som blandt annet stina som sier hun hørte med føden, gyn, lege og apotek og dem sa man ikke skal bruke nesespray. Men jeg har spurt min lege og jordmor, og dem har sagt det går helt fint bare ikke overdreven bruk. 

Saltvannspray har dessverre ikke funket i mitt tilfelle og derfor jeg har hørt med lege hva jeg skal gjøre. Ble henvist til reseptfri nesespray som nevnt.

Anonymkode: 204c9...866

Stina er ikke en sikker kilde (hun sier jo så mye rart), men det er derimot helsenorge, relis og trygg mammamedisin, som alle sier at vanlig Otrivin er trygt.

Anonymkode: 7fdfe...58e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har yngste barnet mitt blitt 10 år, men da jeg var gravid var det ikke lov å bruke Otrivin. Kun saltvann! Spurte både lege og jordmor da jeg var kjempeforkjøla, men fikk strengt forbud mot nesespray. Så tidligere var det i alle fall ikke lov. 

Anonymkode: 1c327...20b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bihulebetennelse når jeg var i første trimester og fikk beskjed av lege at jeg kunne bruke otrivin (uten mentol), og tilsvarende nesesprayer. Ikke gå over anbefalt dose, og helst bruke saltvann eller få skylt nesen på andre måter. 

https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/tett-nese-2/

Anonymkode: 74139...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var avhengig av otrivin i noen måneder i alle fire graviditetene mine. 

Anonymkode: dd71d...511

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte forhøre meg igjen jeg. Fikk bekreftet av Jordmor igjen idag, at nesespray er godt utprøvd på gravide og skal være trygt å bruke, og helsenorge og tryggmammamedisin er de tryggeste kildene å se på hva man skal ta av medisiner under svangerskap.

Men hun sa: hold deg innenfor anbefalt dose og avslutt bruk ett den tiden som står i vedlegget som følger med nesesprayen. 

Så det var godt å få det bekreftet! Og ja man skal lytte til jordmor og legen, ikke andre.

Anonymkode: 204c9...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...