enkefru Skrevet 2. juli 2024 #21 Del Skrevet 2. juli 2024 Tøm gjerne søpla om den står og lukter, ikke gjør noe mer… det er innvaderende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #22 Del Skrevet 2. juli 2024 Tydelig at noen er ensome og kjeder seg i ferien, nesten så man tror at SandraFraBærum er tilbake... Anonymkode: 6959e...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest watt Skrevet 2. juli 2024 #23 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tydelig at noen er ensome og kjeder seg i ferien, nesten så man tror at SandraFraBærum er tilbake... Anonymkode: 6959e...375 Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #24 Del Skrevet 2. juli 2024 Tusen takk for mange svar folkens, tenkte jeg får heller ta en prat med henne eventuelt for jeg synes det er hyggelig å rydde litt. Tenker i morgen bare vasker jeg de kjelene og tar ut søpla, så kan jeg kanskje spørre henne om hun trenger hjelp med litt rydding 😊 Anonymkode: e397f...e42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #25 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tydelig at noen er ensome og kjeder seg i ferien, nesten så man tror at SandraFraBærum er tilbake... Anonymkode: 6959e...375 Hvem er det? Anonymkode: bf0b8...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest watt Skrevet 2. juli 2024 #26 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for mange svar folkens, tenkte jeg får heller ta en prat med henne eventuelt for jeg synes det er hyggelig å rydde litt. Tenker i morgen bare vasker jeg de kjelene og tar ut søpla, så kan jeg kanskje spørre henne om hun trenger hjelp med litt rydding 😊 Anonymkode: e397f...e42 Jeg synes du skal holde deg til avtalen om å mate fiskene og så lar du være å bry deg om det andre,for det angår ikke deg. Det må du prøve å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #27 Del Skrevet 2. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tusen takk for mange svar folkens, tenkte jeg får heller ta en prat med henne eventuelt for jeg synes det er hyggelig å rydde litt. Tenker i morgen bare vasker jeg de kjelene og tar ut søpla, så kan jeg kanskje spørre henne om hun trenger hjelp med litt rydding 😊 Anonymkode: e397f...e42 Gjentar meg selv, ikke ta ut søpla. Man har ingen rett til å bestemme hva som er søppel og ikke hos andre. Og hvis du vil spørre om hun trenger hjelp med rydding, må du også tenke over at du i virkeligheten sier "jeg ser du har det veldig rotete og ikke klarer å ordne opp selv": Hvis du synes det er innafor å si, så kjør på. Anonymkode: 3846d...fb1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #28 Del Skrevet 2. juli 2024 watt skrev (9 minutter siden): Hva mener du? Du kan studerer trådene som er opprettet de siste dagene, spesielt under Familie, samliv og seksualitet men også under andre kategorier. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem er det? Anonymkode: bf0b8...829 Vi som har vært på forumet en stund vet hva det dreier seg om, et lite hint er over 140 trollekontoer på relativt kort tid. Anonymkode: 6959e...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest watt Skrevet 2. juli 2024 #29 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tydelig at noen er ensome og kjeder seg i ferien, nesten så man tror at SandraFraBærum er tilbake... Anonymkode: 6959e...375 Kjeder deg du òg da kanskje siden du er her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 2. juli 2024 #30 Del Skrevet 2. juli 2024 Freyja Valkyrie skrev (7 minutter siden): I noen kulturer er det kanskje vanlig, men i Norge er det ikke vanlig. Veldig usosialt det der. Godt jeg har venninner der det er helt innafor å gjøre slikt. Kanskje er det bare sånn det er i andre land og ute på bygda at enten har folk det ryddig, eller så får de hjelp, uten at den som hjelper tenker noe stygt om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 2. juli 2024 #31 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du høres ut som min mor... vi kjente hverandre også hele livet 😅 Men hun forsto aldri at det ikke var innafor. Anonymkode: 3846d...fb1 Haha, tror det er tilnærmet eneste jeg har satt i gang med rydding hos andre på den måten der ialf. Det var godt skjult om det ble oppfattet som over grensa. Skulle gjerne hatt noen som så det naturlig å rydde og vaske hos meg på besøk. Innen rimelighetens grenser så klart, trenger ikke rydde i truseskuffa mi. Men så har jeg kanskje litt lite slike grenser i hjemmet mitt ifht hva jeg får inntrykk av mange på kg har. En veldig god venninne kan gjerne erklære at de er kald på føttene og gå å lete etter et par ullsokker eller begynne å koke kaffe for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granskudd Skrevet 2. juli 2024 #32 Del Skrevet 2. juli 2024 Kom gjerne hit å pass på kattene, og om du føler for det må du GJERNE rydde og systematisere alt du orker. Jeg hadde vært overlykkelig om du hadde gjort det her! Om du sender meg en personlig melding skal jeg gi deg adresse, tid for når vi er borte og gi deg et budsjett til innkjøp av ting som hjelper med systematiseringen og vaskemidler 😉😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#frøken Skrevet 2. juli 2024 #33 Del Skrevet 2. juli 2024 Kjør på med en liten «kattevask» der det trengs, et spørsmål om det er greit er mer invaderende/kritikk enn å bare gjøre det som må til. du sier at det er en diagnose involvert, da tenker jeg at pakking til reise har vært en økt i seg selv og at renhold for en trivelig hjemreise ikke har vært prioritert. og til alle som sier «ikke gjør det» som mener at dette er et overtramp på privatlivet, hun skal mate fisker og rydder det som man ser nødvendig mens man mater fisker. Det er ikke snakk om å rydde klesskap, bod, kjøkkenskuffer eller lignende… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #34 Del Skrevet 2. juli 2024 visp skrev (5 timer siden): Jeg hadde gjort det. Har hun ikke sett at det det ikke ser bra, så kan hun da umulig reagere med å bli flau. "Jeg tok en liten kjapp oppvask og gikk ut med søpla jeg, for det var litt bananfluer og sånt". Og jeg tenker motsatt. Folk flest er sånn at når de vet det skal folk inn i huset deres mens de er bortreist så rydder og vasker de. De som ikke gjør det, mener det er greit at huset ser ut som en svinesti. Mange tenker sikkert også at en nabo de stoler på, kun går inn for å mate fiskene og så rett ut. Ts nevner at hun vil shine opp badet til naboen også. Hva hvis naboen har forlatt huset med fartsstripe i do, dildoen på vaskeservanten og skittent tøy på gulvet. Å komme hjem og se at noen har fikset opp i dette hadde jeg sett på som ekstremt invaderende når jeg i utgangspunktet hadde avtalt at kun mating av fiskene var det som skulle gjøres. Hvis du ser på f.eks hoardingserier kan du se at folk som er rotehuer kaster ikke, de blir rasende på alle som endrer eller kaster og de nekter innse at dem har et problem. Ts jeg råder deg til å la det der ligge, heller ta å spør venninna di når hun er hjemme igjen om du skal hjelpe henne med å rydde og vaske Anonymkode: d865d...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #35 Del Skrevet 2. juli 2024 Jeg hadde definitivt gått ut med søppelet (dvs posen med søppel på kjøkkenet og hvis det var noe som helt åpenbart var søppel på kjøkkenbenken, f.eks tom makrell i tomat boks). Og så hadde jeg satt det skitne inn i oppvaskmaskinen og satt på en hurtigvask. Det er jo greit å forhindre lukt og skadedyr… Ikke sikkert eieren av leiligheten hadde lagt merke til at det ble gjort engang (sånt pleier man jo å gjøre før man drar bort). Anonymkode: cfd31...44a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #36 Del Skrevet 2. juli 2024 Dette lar seg enkelt løse ved at TS sender en melding og spør. Veldig merkelig at man ber folk om å komme innom og så lar det se ut som et rotehus. Det hadde aldri falt meg inn. Selvsagt bærer man ut søpla og vasker opp kjeler før man drar på ferie... Jeg tror denne naboen bare vil bli takknemlig over at TS hjelper henne, men at TS da har spurt før hun går i gang. Anonymkode: 0009d...4d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #37 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Jeg mater fiskene til naboen mens hun er i Syden. Jeg vet at hun har noen diagnoser, så desverre sliter hun litt med rydding og rengjøring. Da jeg var der, så jeg oppvask som ikke har blitt tatt og søppel på gulvene samt en del støv. Ting som kanskje kunne blitt rengjort og fint på en halvtime. Er det feil av meg å ta dette uten å spørre først ? Tenker da på hovedrom som kjøkken, stue og bad... Vi har god kontakt og har delt mye sammen. Jeg vil egentlig bare hjelpe og gjøre ting litt lettere for henne.. Anonymkode: e397f...e42 ikke innafor. Derimot er det veldig hyggelig av deg å tilby henne hjelp når hun kommer hjem. Si det som det er, at du vet at hun sliter litt, og at du så ting du kan hjelpe med da du matet fiskene. Anonymkode: 4430d...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 3. juli 2024 #38 Del Skrevet 3. juli 2024 (endret) Jeg hadde gjort det 😅 Ikke rydda og vaska i noen stor grad, men tatt oppvask, kastet søppel som helt opplagt var søppel, og gått ut med posen. Om ikke annet så for min egen trivsel, når jeg skulle inn der igjen og sett til dyra. Tror ikke jeg hadde sagt noe om det, bare gjort det som om det var den mest naturlige ting i verden. Jeg har selv hatt perioder hvor det ikke har sett særlig fint ut hjemme hos meg, så dømmer ingen for det. Om det hadde blitt feil og naboen hadde blitt sur eller følt seg såret, så hadde det bare fått være... Endret 3. juli 2024 av Myrmica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #39 Del Skrevet 3. juli 2024 Så lenge du ikke roter i ting hadde jeg satt stor pris på det. Anonymkode: 859c7...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #40 Del Skrevet 3. juli 2024 Jeg hadde tatt oppvasken og kastet den type søppel som tiltrekker insekter. Matrester, matebalasje osv. Tømt søppelkasser men ikke plukket opp ting som jeg ser på som søppel men kanskje ikke er det allikevel. Tørke støv og storrengjøring hadde jeg ikke gjort viss det ikke var avklart. Anonymkode: 4fea1...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå