AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Del Skrevet 2. juli 2024 Er det bra for for hund og katt? Anonymkode: 3679f...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #2 Del Skrevet 2. juli 2024 Litt mye korn har jeg hørt Anonymkode: 9d516...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #3 Del Skrevet 2. juli 2024 Fersk mat er det eneste som er direkte bra for kroppen. Royal Canin er helt greit av standard ferdigfôr. Anonymkode: 2396d...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #4 Del Skrevet 3. juli 2024 Min erfaring er at det er variasjon som er best. Royal Canin er et helt ok fôr som tørrfôr, der dyret får alt det trenger så lenge hunden/katten reagerer positivt på det. Det er flere produsenter som har greit fôr, men ingen som utmerker seg som suverent bedre enn andre. Likens med produsenter av våtfôr/hermetikk. Råfôring er greit nok, men en må være klar over at fordelene ikke alltid veier opp for ulempene med slikt fôr. Vil derfor anbefale ja-takk-begge-deler. Anonymkode: 7fe5f...fff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #5 Del Skrevet 3. juli 2024 Royal Canin er et helt greit fôr. Det har ikke det høyeste kjøttinnholdet, men det er et fôr som har vært på markedet lenge og som mange oppdrettere bruker med gode resultater. Se på hunden sin pels, avføring og klør - det gir en indikasjon på om hunden får i seg det den skal. Anonymkode: 32df5...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #6 Del Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fersk mat er det eneste som er direkte bra for kroppen. Royal Canin er helt greit av standard ferdigfôr. Anonymkode: 2396d...c80 Hundene mine fikk dårligere pels av råfôring. Gikk tilbake på tørrfôr og nå er pelsen fin igjen. Vanligvis er det omvendt, men ikke hos oss. Anonymkode: 32df5...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 3. juli 2024 #7 Del Skrevet 3. juli 2024 Min katt ble frisk av langvarige urinveisproblemer etter at jeg bytta til RC spesialfor for dette, så i vårt tilfelle er det absolutt et veldig bra for i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #8 Del Skrevet 3. juli 2024 On 7/2/2024 at 7:07 PM, AnonymBruker said: Litt mye korn har jeg hørt Anonymkode: 9d516...95b Bare tull. Anonymkode: e5998...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Del Skrevet 8. juli 2024 Ingredienser Royal Canin Medium Adult (hund): Mais, maismel, hvetemel, tørket storfe- og svineprotein*, tørket fugleprotein, animalsk fett, hvete, hydrolysert animalsk protein, mineraler, betemasse, fiskeolje, soyaolje, gjær, gjærhydrolysat (inneholder mannanoligosakkarider - MOS). Ingredienser Royal Canin Sterilised (katt): Tørket fugleprotein, mais, vegetabilsk proteinisolat*, cellulosefiber, maisgluten, animalsk fett, hydrolysert animalsk protein, hvete, ris, betemasse, gjær, mineraler, fiskeolje, fruktooligosakkarider, soyaolje. Ikke noe jeg ville fóret hverken hund eller katt på. Anonymkode: 96bad...a69 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira123 Skrevet 8. juli 2024 #10 Del Skrevet 8. juli 2024 For mye korn og lite kjøtt, + at det står ikke nødvendigvis tydelig hvilke typer kjøtt det inneholder. Hadde sett på et bedre som f,eks Acana eller Essentials, eventuelt rått som f.eks. VOM eller Mush. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #11 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 23.12): Bare tull. Anonymkode: e5998...295 Ok... 🤔 Forklar gjerne hva Royal Canin adult medium f.eks inneholder? Eller kanskje du ikke har tatt bryderiet med å lese innholdsfortegnelsen? Anonymkode: a394c...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #12 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingredienser Royal Canin Medium Adult (hund): Mais, maismel, hvetemel, tørket storfe- og svineprotein*, tørket fugleprotein, animalsk fett, hvete, hydrolysert animalsk protein, mineraler, betemasse, fiskeolje, soyaolje, gjær, gjærhydrolysat (inneholder mannanoligosakkarider - MOS). Ingredienser Royal Canin Sterilised (katt): Tørket fugleprotein, mais, vegetabilsk proteinisolat*, cellulosefiber, maisgluten, animalsk fett, hydrolysert animalsk protein, hvete, ris, betemasse, gjær, mineraler, fiskeolje, fruktooligosakkarider, soyaolje. Ikke noe jeg ville fóret hverken hund eller katt på. Anonymkode: 96bad...a69 Helt enig. Dette er elendig innhold. Trist at hunde og katteeiere ikke under dyra sine bedre enn dette. Anonymkode: a394c...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 8. juli 2024 #13 Del Skrevet 8. juli 2024 Bruker det til bikkja, spesialfor som kjøpes hos veterinær (gastro intestinal low fat). Hun har svært følsom mage og reagerer på det meste, Men ikke på dette foret, da er avføringen perfekt. Får hun mat med for mye fett blir det betennelser og drit (bokstavelig talt...). Råfor tipper jeg hadde vært helt krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #14 Del Skrevet 8. juli 2024 Etter min erfaring er RC et veldig dårlig fôr, særlig allergifôret (selges hos veterinær) som inneholder mange ingredienser (herunder korn/mais) som er den vanligste årsaken til allergi! Det burde ikke være lov å selge et allergifôr som absolutt ikke skjermer dyr fra allergi. Anonymkode: 883bf...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 8. juli 2024 #15 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt enig. Dette er elendig innhold. Trist at hunde og katteeiere ikke under dyra sine bedre enn dette. Anonymkode: a394c...8d9 Eg bruker kingsmore. Er det eigentligbeit bra for? Kjøper på dyrebutikken. Men brukte eit anna før som begynner på o men glømt kva det heitte. Det var lite korn og masse kjøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #16 Del Skrevet 9. juli 2024 Kira123 skrev (14 timer siden): For mye korn og lite kjøtt, + at det står ikke nødvendigvis tydelig hvilke typer kjøtt det inneholder. Hadde sett på et bedre som f,eks Acana eller Essentials, eventuelt rått som f.eks. VOM eller Mush. Støtter dette. Alt for mye vegetarinnhold. Katter trenger kjøtt. Min pus får Acana, og liker det godt. Ikke like ivrig som med våtfôr selvsagt, men innholdet på Acana er bra. RC er dårlig fôr, rett og slett. Markedsføring er ikke alt. Man må lese selv. Det er en vill bransje. Anonymkode: 9569c...aba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #17 Del Skrevet 9. juli 2024 Takker for svar. Hvilket tørrfor vil dere anbefale da? Anonymkode: 3679f...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 9. juli 2024 #18 Del Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takker for svar. Hvilket tørrfor vil dere anbefale da? Anonymkode: 3679f...1c5 Har en venninne som har satt seg grundig inn i dette. Til hund er Orjen det beste og Kingsmoor nr to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 9. juli 2024 #19 Del Skrevet 9. juli 2024 Min katt som er adoptert har hatt masse mageplager siden jeg fikk henne. Etter jeg begynte på Royal canin gastrointestinal. Ingen løs mage eller fising. Før det har jeg prøvd mye for. Fikk også noe for fra veterinæren men den funket ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernillelille Skrevet 9. juli 2024 #20 Del Skrevet 9. juli 2024 Jeg har brukt RC (Royal Canin) til mine katter, og de liker det godt. De vil ikke ha noe annet heller, og blir fornærmet om de får et annet merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå