Gå til innhold

Behandle barnemark kun pga mistanke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en sønn på 1 år og 4 måneder. Han har alltid våknet 1-2 ganger per natt, men nå de siste nettene har vært helt ekstremt. Han våkner ofte, griner, og er sinnsykt urolig. Sover ikke i ro mer enn 5 min, selv om han snorker. Han vrir og vrenger på seg, reiser seg opp i søvne og slenger seg ned. Våkner med jevne mellomrom og sutrer før han sovner igjen.

Vi har tidligere tatt han inn i vår seng når han er urolig, men nå går ikke det, da får hverken jeg eller far sove pga romsteringen hans.

Samtidig har vi fått beskjed om at det er tilfeller av barnemark i avdelingen hans. Kan dette ha en sammenheng?

Jeg leser at det sjelden forekommer hos barn under 2 år, og at det eneste symptomet er urolig søvn. De kan jo ikke akkurat gi beskjed når de er så små.

Vi har sjekket bleiene hans og ikke sett noen mark. Men de kryper vel inn igjen etter å ha lagt egg? 

Skal vi behandle han for barnemark og se om det hjelper? Kanskje dumt å behandle han dersom det ikke er nødvendig? Er det noe skadelig ved denne medisinen?

Trenger litt innspill.

Hilsen trøtte foreldre 😭

Anonymkode: cd0a6...507

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det synes i avføringen. Vår hadde det når han var 6 år. Det var på nettene han var plaget, urolig, gråt, hadde vondt. Jeg måtte få han til å presse ut med rompa mens jeg kikket inn, så såg jeg de hvite markene . Var ganske ekkelt, og alle i familien tok medisin. Vasker alt før og etter kuren. 

Anonymkode: aac99...05d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i Sverige har vi ikke lov å kjøpe behandling med mindre det er påvist, pga immunitet hos markene pga overbehandling. 

Anonymkode: 8f040...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Dere sjekker forøvrig ikke BLEIEN, men rumpehullet med lys når de sover.

• Liker 1
Skrevet

marken kommer jo ut med bæsjen.ikke lett å se i rompa på en toåring med bleie på natta....

AnonymBruker
Skrevet
laviniabcn79 skrev (6 timer siden):

marken kommer jo ut med bæsjen.ikke lett å se i rompa på en toåring med bleie på natta....

Marken kommer ut om natta. 

AnonymBruker
Skrevet

Man gir selvfølgelig ikke barn (ikke voksne heller, men særlig ikke barn) medisin man ikke vet om de egentlig har bruk for! :o 

Anonymkode: 69541...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...