AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Del Skrevet 2. juli Føler de seg forpliktet og låst til en og samme mann? Kikker på ei jeg har visst hvem er i 10 år, hun er 26-27. Ser henne stadig på butikkene. Vi gikk også i samme klasse et år på vgs. Hun er utrolig pen, eksotisk og veldig sjenert (vi har aldri sagt mer enn hei til hverandre), og hun var ikke opptatt av å ha mer enn en-to venner når vi gikk i klasse, fortalte ingenting om seg selv osv. Hun var sammen med en fyr den gangen som hun er sammen med fortsatt, de giftet seg for en del år siden og fikk barn, hun var sikker bare 20 år da, hun er 26 nå. Er det spesielt? Eller er det sånn at hun kanskje ikke vil være gift med han, men kjenner ikke til noe annet så hun føler seg forpliktet? Kanskje forpliktet pga barna? Hun er så utrolig pen, perfekt høyde, perfekte former, perfekt ansikt, perfekt hår og perfekt klesstil, og veldig søt med barna sine. Skjønner ikke at en kan være sammen med en fra de er 15 år også ha det bra sammen? Anonymkode: 20126...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Del Skrevet 2. juli Jeg giftet meg da jeg var 26, syns ikke jeg var spesielt ung. Fortsatt gift 20 år etter. Traff hverandre som 21 og 22 åringer. Anonymkode: 9822a...4c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Del Skrevet 2. juli De kan umulig ha det bra sammen, spesielt siden hun er eksotisk og med perfekte former. Så hun føler seg nok bare forpliktet, og du bør komme å redde henne. Hun gar sikkert perfekt klesstil for at noen skal legge merke til henne og hjelpe henne ut av hennes ekteskapelige fengsel Anonymkode: d052c...fae 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Del Skrevet 2. juli Jeg giftet meg når jeg var 24. Fordi jeg hadde lyst å være gift med mannen min så mye som mulig. Vet ikke helt hvorfor det skulle være noe galt med meg for det. Anonymkode: adb68...262 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. juli #5 Del Skrevet 2. juli Da jeg giftet meg uka etter jeg fylte 24 var jo det av kjærlighet til mannen jeg giftet meg med og et ønske om oss to for resten av livet. Da hadde vi holdt sammen i 6 år og viste hva jeg gjorde. I august nå har vi vært gift i 22 år og vi er fremdeles lykkelig. Hvorfor er dette rart eller hvorfor er dette noe galt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 2. juli #6 Del Skrevet 2. juli Jeg giftet meg da jeg var 23. Da hadde vi allerede vært kjærester i 6 år. Fikk første barn rett før jeg fylte 24. Aldri følt at jeg har gått glipp av noe. Jeg har funnet en snill, trygg, kjekk og omsorgsfull mann. Aldri i verden om jeg vil bytte han ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Del Skrevet 2. juli Absolutt alle uten unntak som ble sammen på ungdomskolen jeg gikk på er sammen ennå, 20 år senere. De poster på Facebook konstant, ute på tur med mann og barn og har det kjempekjekkt i lag. Anonymkode: 77de3...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Del Skrevet 2. juli Vi traff hverandre 20 år gamle, og giftet oss 26 år gamle. Har begge mastergrad og ganske krevende jobber, så om noe skilte vi oss stort fra alle rundt oss. Men vi var bare så sikre på at det var oss. Vi har det fortsatt veldig bra sammen, 25 år senere. Vi har vokst sammen, blitt vant med den andres vaner og preferanser fra før vi var ferdig formet som voksne selv. Man har en annen ballast når man har en slik bakgrunn sammen. Selv om det selvfølgelig også går skeis for mange. Anonymkode: a5253...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Del Skrevet 2. juli Giftet meg når jeg var 23 og fortsatt gift. Syns ikke det var tidlig å gifte meg, følte det var rett. Og vi har det fortsatt fint dammen og har 2 ungdommer. Hadde og 2 i klassen min på ungdomskolen som er fortsatt sammen. De fikk barn tidlig giftet seg når de var 19 og fortsatt sammen. Har 4 barn da jeg pratet med de sist og ventet sitt andre barnebarn Anonymkode: 43182...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Del Skrevet 2. juli Skal komme med en annen historie her enn alle de positive Gifta meg da jeg var 22 og det gikk ikke spesielt bra. Ble skilt etter 2 år. Ser i ettertid at det var altfor tidlig for meg. Det er sikkert noen som er klare for å gifte seg tidlig i 20-åra, men i dagens samfunn tror jeg de er ganske få. Anonymkode: 9a639...890 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Del Skrevet 2. juli Har alltid tenkt at de som treffer den store kjærligheten tidlig er heldige, og slipper unna mye stress og frustrasjoner. Dessuten blir de voksne sammen, og de par jeg kjenner i kategorien er blant de mest velfungerende parene egentlig. To par har holdt sammen siden de var 14/15 år, og er fremdeles lykkelig gift. Veldig mange jeg kjenner har holdt sammen fra de var 18- 22 år. Det er trivelige par som har det godt sammen. Unntak er de to jeg kjenner som giftet seg veldig ung med mann som var 10+ år (12 år og 15 år eldre om jeg ikke husker feil) eldre. De ekteskap holdt ikke. Anonymkode: 87f9c...8ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Del Skrevet 2. juli Statistisk sett mestrer de livet dårlig. Jenter som velger å gifte seg og få barn tidlig er i en gruppe som opplever et behov for å bli forsørget, enten fordi de selv opplever manglende mestring knyttet til hverdagen (skole og arbeid) eller fordi de har blitt fortalt (av sine foreldre) at dette er deres eneste vei ut av egen dumskap. Det å ikke selv tjene til livets opphold er ekstremt farlig. Om partneren tyr til trusler («ha sex når jeg vil uavhengig av om du vil ellers forlater jeg deg»), psykisk eller fysisk vold etc så har de her jentene ingen egen inntekt, og - enda verre - ingen erfaring med å navigere selvstendig i hverdagen. Hvordan anmelder man? Hvordan fungerer nav? Hvordan bestiller man juridisk bistand eller forholder seg til en bank? Jeg har møtt kvinner i kategorien som ikke har tilgang på Internett uten bistand fra mannen. Og om du «møter kjærligheten» når du er 16? Supert. Studer det begge ønsker, uten å inngå kompromiss. Skaff selvstendige liv. Og om de etter det er et par? Da, og først da, tror jeg de liker hverandre. Ellers tror jeg de bare ikke vet bedre. Og, ja, mange av de her parene er sammen til de dør. At et forhold varer og at et forhold er godt er ikke det samme. På noe vis. Forhold preget av avhengighet er gjerne varige. Anonymkode: ff983...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Statistisk sett mestrer de livet dårlig. Jenter som velger å gifte seg og få barn tidlig er i en gruppe som opplever et behov for å bli forsørget, enten fordi de selv opplever manglende mestring knyttet til hverdagen (skole og arbeid) eller fordi de har blitt fortalt (av sine foreldre) at dette er deres eneste vei ut av egen dumskap. Det å ikke selv tjene til livets opphold er ekstremt farlig. Om partneren tyr til trusler («ha sex når jeg vil uavhengig av om du vil ellers forlater jeg deg»), psykisk eller fysisk vold etc så har de her jentene ingen egen inntekt, og - enda verre - ingen erfaring med å navigere selvstendig i hverdagen. Hvordan anmelder man? Hvordan fungerer nav? Hvordan bestiller man juridisk bistand eller forholder seg til en bank? Jeg har møtt kvinner i kategorien som ikke har tilgang på Internett uten bistand fra mannen. Og om du «møter kjærligheten» når du er 16? Supert. Studer det begge ønsker, uten å inngå kompromiss. Skaff selvstendige liv. Og om de etter det er et par? Da, og først da, tror jeg de liker hverandre. Ellers tror jeg de bare ikke vet bedre. Og, ja, mange av de her parene er sammen til de dør. At et forhold varer og at et forhold er godt er ikke det samme. På noe vis. Forhold preget av avhengighet er gjerne varige. Anonymkode: ff983...ae8 Har du kilder siden du sier "statistisk sett"? Anonymkode: 77de3...4ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Del Skrevet 2. juli Jeg mener det er noe oppriktig og grunnleggende galt med kvinner som drømmer om eller alltid har drømt om å gifte seg. Fremstår som helt loff i hodet. Anonymkode: 25f7a...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Statistisk sett mestrer de livet dårlig. Jenter som velger å gifte seg og få barn tidlig er i en gruppe som opplever et behov for å bli forsørget, enten fordi de selv opplever manglende mestring knyttet til hverdagen (skole og arbeid) eller fordi de har blitt fortalt (av sine foreldre) at dette er deres eneste vei ut av egen dumskap. Det å ikke selv tjene til livets opphold er ekstremt farlig. Om partneren tyr til trusler («ha sex når jeg vil uavhengig av om du vil ellers forlater jeg deg»), psykisk eller fysisk vold etc så har de her jentene ingen egen inntekt, og - enda verre - ingen erfaring med å navigere selvstendig i hverdagen. Hvordan anmelder man? Hvordan fungerer nav? Hvordan bestiller man juridisk bistand eller forholder seg til en bank? Jeg har møtt kvinner i kategorien som ikke har tilgang på Internett uten bistand fra mannen. Og om du «møter kjærligheten» når du er 16? Supert. Studer det begge ønsker, uten å inngå kompromiss. Skaff selvstendige liv. Og om de etter det er et par? Da, og først da, tror jeg de liker hverandre. Ellers tror jeg de bare ikke vet bedre. Og, ja, mange av de her parene er sammen til de dør. At et forhold varer og at et forhold er godt er ikke det samme. På noe vis. Forhold preget av avhengighet er gjerne varige. Anonymkode: ff983...ae8 Hvor kommer alt dette fra? Har du lest for mye om religiøse sekter? Jeg svarte over, har vært med mannen fra fylte 20. Jeg har mastergrad, er siviløkonom, og tjener det samme som mannen. Jeg har ansvar for alt som går på økonomi, sparing og forsikringer i forholdet. Han har aldri vært annet enn støttende og omtenksom. Vi valgte hverandre fordi vi var rett for hverandre, ikke fordi jeg er, eller noen gang har vært, avhengig av en mann. Anonymkode: a5253...80c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener det er noe oppriktig og grunnleggende galt med kvinner som drømmer om eller alltid har drømt om å gifte seg. Fremstår som helt loff i hodet. Anonymkode: 25f7a...c4e Jeg skulle ikke gifte meg. Men så fant jeg han alt var rett med. Jeg skulle aldri få barn. Det ville ikke han heller, ellers hadde vi ikke vært rett for hverandre. Anonymkode: a5253...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skulle ikke gifte meg. Men så fant jeg han alt var rett med. Jeg skulle aldri få barn. Det ville ikke han heller, ellers hadde vi ikke vært rett for hverandre. Anonymkode: a5253...80c Jeg har også møtt en mann jeg vil ha, men gikk da ikke rundt å drømte om han fra jeg var 10 år gammel. Hadde fint vært singel om jeg ikke møtte på akuratt han. Å drømme om å gifte seg er for meg første tegn på at folk er totalt ubrukelige. Anonymkode: 25f7a...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også møtt en mann jeg vil ha, men gikk da ikke rundt å drømte om han fra jeg var 10 år gammel. Hadde fint vært singel om jeg ikke møtte på akuratt han. Å drømme om å gifte seg er for meg første tegn på at folk er totalt ubrukelige. Anonymkode: 25f7a...c4e Hvor skrev jeg at jeg gjorde det? Tvert i mot skrev jeg at jeg tenkte at jeg aldri ville gifte meg. Da jeg var 10 gikk det vel fortsatt i guttelus, tror jeg 😂 Anonymkode: a5253...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #19 Del Skrevet 2. juli Har lagt merke til at en del menn innbiller seg at pene jenter må jo ha lyst til å være med flest mulige menn fordi de kan. Altså dette er ikke slik jenter fungerer. Hva en jente ønsker og hvordan hun ønsker å leve har ingenting med hennes utseendet å gjøre. Og en mann som vet hva han vil pleier å gjøre det han kan for å sikre seg en bra dame. Derfor frir menn ganske kjapt når de har funnet hun de vil ha. Anonymkode: 572b9...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #20 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor skrev jeg at jeg gjorde det? Tvert i mot skrev jeg at jeg tenkte at jeg aldri ville gifte meg. Da jeg var 10 gikk det vel fortsatt i guttelus, tror jeg 😂 Anonymkode: a5253...80c Ja, jeg vet igrunn ikke hvorfor du siterte meg så jeg svarte bare med noen tanker😅 Anonymkode: 25f7a...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå