Gå til innhold

Tanker om lang ventetid mellom vielse og middag?


Boffen

Anbefalte innlegg

Invitert i et bryllup hvor det er ca 5 timer fra vielsen til bryllupsparet ankomer middagslokalet hvor festen skal være. Vielsen er ferdig ca 1 mens brudeparet skal ankomme festlokalet ca 18:30 I mellomtiden skal vi gjestene bare vente der, er sagt at det blir noe oppvartning i mellomtiden. Selv kjenner jeg ingen andre i dette bryllupet da jeg er en venn fra ganske langt borte å lurer genuint på hvordan jeg skal klare og vente over en halv arbeidsdag på at festen skal komme i gang? Er dette normalt, er det greit om jeg kjører hjem mellom vielsen og festen? (og såklart kommer tilbake igjen til før brudeparet ankommer)

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde helt klart dratt hjem mellom vielse og middag - og hvis det var vanskelig å få til, hadde jeg meldt avbud. Et sånt opplegg er respektløst mot gjestene. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dratt hjem og kommet ca 1 time før brudeparet. Vi var i et liknende bryllup i fjor, da gikk jeg på jobb i mellomtiden (bryllupet var på en fredag). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fryktelig lenge. Er vanlig med et par timer ca, for det er som regel da bryllupsbildene tas, men ikke noe særlig lenger enn det. Jeg ville nok hørt hva konkret som skjer i mellomtiden. Om det bare er enkel servering og venting, ville jeg dratt hjem i mellomtiden, men noen planlegger faktisk slik at gjestene skal ha det gøy, og da kan det være verdt å sjekke ut. 😊 I vårt bryllup fikk gjestene blant annet show av en internasjonalt kjent magiker, og de hadde det kjempegøy! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 timer er normalen, med servering og noe godt i glasset. 

Med den ventetiden tenker jeg nesten det er ventet at dere gjør noe annet. Jeg er vant med at man tar en lunsj et sted, slapper litt av på hotellrom, tar noen glass med noen man kjenner, etc. Sist bryllup tok mannen en treningstur, men der orket jeg ikke to runder med hår og sminke 😅

Anonymkode: 9d641...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge 🫣 

jeg hadde helt klart dratt hjem eller funnet på noe annet ja. 

Anonymkode: 9b0b6...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sikkert drat heim, og muligens skiftet til et kveldantrekk.

Anonymkode: df352...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått hjem i mellomtiden. Jeg bor mellom kirke og senter og ser ofte bryllupsfesten på senteret.

Anonymkode: 16460...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boffen skrev (21 timer siden):

Invitert i et bryllup hvor det er ca 5 timer fra vielsen til bryllupsparet ankomer middagslokalet hvor festen skal være. Vielsen er ferdig ca 1 mens brudeparet skal ankomme festlokalet ca 18:30 I mellomtiden skal vi gjestene bare vente der, er sagt at det blir noe oppvartning i mellomtiden. Selv kjenner jeg ingen andre i dette bryllupet da jeg er en venn fra ganske langt borte å lurer genuint på hvordan jeg skal klare og vente over en halv arbeidsdag på at festen skal komme i gang? Er dette normalt, er det greit om jeg kjører hjem mellom vielsen og festen? (og såklart kommer tilbake igjen til før brudeparet ankommer)

Spiser brudeparet middag da uten flere gjester? Slik at du er invitert i kirka også til kaffe og kake? («Festen»)… ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er veldig kjedelig og langvarig, så jeg pleier som regel å melde meg syk. Dette bryllupet hadde jeg helt klart blitt syk til.

Anonymkode: b9062...158

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt! Og som en annen nevner, ganske respektløst mot gjestene. Vi tok bryllupsbildene før seremonien for å unngå en slik lang pause. Vi ønsket å tilbringe hele dagen sammen med gjestene våre.

Jeg har vært med i et sånt bryllup i hjembyen min. Da var vi en gjeng som dro hjem til en av oss og hygget oss der i timene vi måtte vente. I et annet bryllup som jeg måtte reise til, var det verre. De hadde laget til så gjestene skulle spise frukt ute i timesvis. Så der stod vi i regnet og gnavlet på noen eplebiter mens vi ventet på paret. Paret selv, satt et annet sted og ventet fordi de mente at det var "classy" å ankomme etter at gjestene hadde ventet så og så lenge.

Nei dra hjem du. Og få i deg litt mat. Sulten er verre enn kjedsomheten i slike bryllup!

Anonymkode: 89a71...f18

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...