Gå til innhold

Bugaboo fox vs Cybex priam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter vogn til nyfødt, står foreløpig mellom bugaboo og cybex priam. Heller mot utseende på cybex men liker at bugaboo har ergonomisk sittedel. Erfaringer?

Anonymkode: 02d47...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Cybex Priam, og har foreløpig bare brukt bagdelen. Jeg liker at baby ligger mye høyere i den enn i Bugaboo Fox så jeg slipper å bøye meg ned så mye, veldig nyttig etter tung graviditet og fødsel. 

Noen babyer liker flat del, andre ergonomisk så akkurat det er litt vanskelig å vite på forhånd. 

Anonymkode: a66d5...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bugaboo på trilletur da jeg har en venn som har denne, og jeg må helt ærlig si at jeg ikke likte den så godt. Synes også baby ligger litt lavt i den og det er noe med hvordan jeg blir stående og holde i vogna som jeg ikke synes var noe behagelig, selv om jeg stilte på høyden på håndtaket. 

Vi endte opp med cybex talos s lux. 

Anonymkode: 1bd49...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bugaboo på trilletur da jeg har en venn som har denne, og jeg må helt ærlig si at jeg ikke likte den så godt. Synes også baby ligger litt lavt i den og det er noe med hvordan jeg blir stående og holde i vogna som jeg ikke synes var noe behagelig, selv om jeg stilte på høyden på håndtaket. 

Vi endte opp med cybex talos s lux. 

Anonymkode: 1bd49...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priam tar mindre plass når den felles.

Har en fox, kunne tenke meg en priam.

Begge er gode vogner, det avhenger bare hva du setter som krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har brukt bugaboo på trilletur da jeg har en venn som har denne, og jeg må helt ærlig si at jeg ikke likte den så godt. Synes også baby ligger litt lavt i den og det er noe med hvordan jeg blir stående og holde i vogna som jeg ikke synes var noe behagelig, selv om jeg stilte på høyden på håndtaket. 

Vi endte opp med cybex talos s lux. 

Anonymkode: 1bd49...827

Takk for svar! Har Cybex talos «vanlig» sittedel? Altså ikke ergonomisk? Å hvordan er det i så fall? Vi har hatt Stokke Trailz til forrige barnet, der var det ergonomisk sittedel, likte det godt. Dessverre tar den så mye plass så blir ikke brukt til nestemann

Anonymkode: 02d47...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! Har Cybex talos «vanlig» sittedel? Altså ikke ergonomisk? Å hvordan er det i så fall? Vi har hatt Stokke Trailz til forrige barnet, der var det ergonomisk sittedel, likte det godt. Dessverre tar den så mye plass så blir ikke brukt til nestemann

Anonymkode: 02d47...a71

Den er vanlig, også kjent som flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fox5 og er veldig fornøyd. Kjøpte adaptere så jeg fikk bagdelen høyere opp. Sto mellom begge, og til meg ble kalesjen avgjørende. Jeg elsker den lange kalesjen på bugaboo fox5. Jeg synes også at sittedelen på cybex prima ser litt liten ut, men jeg har et barn som er lang og rund så han trenger litt plass. 

Anonymkode: 72894...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for cybex priam. Lang liggedel var en fordel da vibhar fått lang baby (høy pappa). Liker også at liggedel m.m er høyere opp. Vært superfornøyd. 

Ergonomisk sittedel er ikke ensbetydende med bra for barnet. Mener å ha lest noe om dette.

Anonymkode: 6a6ed...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bugaboo fox 5, veldig fornøyd 

Anonymkode: 7d192...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange skriver at bugaboo er lav, så ville bare opplyse om at det finnes forlenger til den for å heve bagdelen.

Anonymkode: 4c7f5...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser mange skriver at bugaboo er lav, så ville bare opplyse om at det finnes forlenger til den for å heve bagdelen.

Anonymkode: 4c7f5...410

Bagdelen er fortsatt mye dypere enn Cybex sin så du må lene deg godt ned for å løfte opp baby. Det utgjorde en stor forskjell for meg slik formen min var etter fødsel.

Anonymkode: a66d5...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bagdelen er fortsatt mye dypere enn Cybex sin så du må lene deg godt ned for å løfte opp baby. Det utgjorde en stor forskjell for meg slik formen min var etter fødsel.

Anonymkode: a66d5...598

Syns dere virkelig den er så lav? Jeg har fått hjem min fox5, og jeg skjønner ikke det😅 jeg er 175 og samboeren min er 186

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olive_North skrev (4 timer siden):

Syns dere virkelig den er så lav? Jeg har fått hjem min fox5, og jeg skjønner ikke det😅 jeg er 175 og samboeren min er 186

Det kommer litt an på hvordan man er satt sammen. Er man ekstra lang i ryggen er man mer utsatt for ryggproblemer og hvis man i tillegg er lang blir det mye belastning hvis man skal bruke vognen mye. Her er det far som har det problemet. Selv slet jeg med alt av krevende bevegelser etter fødsel så å nesten slippe å bøye seg for å plukke opp baby fra vogna var helt gull. Sliter fortsatt med det enda nå som hun er tyngre, kroppen bruker tid på å bygge seg opp igjen etter graviditet og fødsel. 

Anonymkode: a66d5...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fox3 og bruker den fremdeles til min snart-2-åring. Den sittedelen er fantastisk og han elsker fremdeles å sitte der på trilletur, samt for dupping både i bhg og hjemme.

Kalesjen er også er stort pluss som andre nevner. Aldri trengt noe «ekstrautstyr» på den fronten, justerer bare kalesjen akkurat som vi trenger.

Har aldri vært plaget av at den er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har priam, og angrer meg ihjel på at jeg ikke kjøpte fox. Bagdelen og understellet til priam er gull, så der er det en fantastisk vogn, men sittedelen er for det første ikke ergonomisk, noe som vil si at det tar mye lengre tid før man kan bruke den. Jeg brukte en annen vogn mens jeg ventet på at hun skulle passe sittedelen. I tillegg er sittedelen så lite «sikkert», ikke i forhold til sikkerheten men i beltene; ungen detter ofte ut i sidene da det er for løst (er ikke fem punkts sele). Er gravid igjen nå og skal selge priam og kjøpe fox. 

Anonymkode: f161f...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har priam, og angrer meg ihjel på at jeg ikke kjøpte fox. Bagdelen og understellet til priam er gull, så der er det en fantastisk vogn, men sittedelen er for det første ikke ergonomisk, noe som vil si at det tar mye lengre tid før man kan bruke den. Jeg brukte en annen vogn mens jeg ventet på at hun skulle passe sittedelen. I tillegg er sittedelen så lite «sikkert», ikke i forhold til sikkerheten men i beltene; ungen detter ofte ut i sidene da det er for løst (er ikke fem punkts sele). Er gravid igjen nå og skal selge priam og kjøpe fox. 

Anonymkode: f161f...22f

Priam sittedel kan legges helt ned og er å anbefale fremfor ergonomisk om man bytter før barnet kan sitte helt. Priam kjøpt høsten 2023 har 5 punkt sele. 

Liggedelen er også så lang at min i 97% persentil på høyde kunne bruke den til 7 mnd. 

Anonymkode: 6a6ed...79e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke så mye penger? Jeg har en cybex talos s lux til halvparten av prisen til priam og de er rimelig like 

Anonymkode: f745b...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har priam, og angrer meg ihjel på at jeg ikke kjøpte fox. Bagdelen og understellet til priam er gull, så der er det en fantastisk vogn, men sittedelen er for det første ikke ergonomisk, noe som vil si at det tar mye lengre tid før man kan bruke den. Jeg brukte en annen vogn mens jeg ventet på at hun skulle passe sittedelen. I tillegg er sittedelen så lite «sikkert», ikke i forhold til sikkerheten men i beltene; ungen detter ofte ut i sidene da det er for løst (er ikke fem punkts sele). Er gravid igjen nå og skal selge priam og kjøpe fox. 

Anonymkode: f161f...22f

Min kjøpt i juni 22 har fempunktsele, har  også brukt sittedelen siden 6 mnd alder, ganske på dagen. Ikke opplevd noen av disse problemene med sittedelen som du nevner. 

Anonymkode: 5ab0e...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor bruke så mye penger? Jeg har en cybex talos s lux til halvparten av prisen til priam og de er rimelig like 

Anonymkode: f745b...a8b

Jeg har faktisk både priam og talos s lux.

Kjøpte priam først. Syns bagdelen var kjempebra, romslig og fin høyde på. Supert understell.

Men da vi fikk behov for å bytte til sittedel når baby var rundt 5 mnd skjønte jeg at den sportsdelen ikke var som vi trengte. Den kunne ikke legges så flatt som jeg trodde, og kalesjen er veldig åpen. Selene var litt merkelig. 

Endte med å kjøpe en talos s lux og den er mye bedre. Fin liggestilling og veldig romslig kalesje som gjør det lunt for baby. 
God å trille også, og større kurv under. 

Hadde nok valgt tulos om jeg skulle valgt på nytt. Vet ikke noe om bag-delen der da. 

Anonymkode: 12a09...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...