AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Del Skrevet 2. juli 2024 Fikk en oppringning fra et telefonnummer jeg ikke har lagret i telefonlisten, men nummeret så typisk norsk ut, og ikke kommer opp på google søk eller tlf no, så sendte en tekstmelding for å høre hva det var, men får som svar at det gikk ikke fordi "you sent to a non-existing number". Er dette svindel forsøk hvor de vil få deg til å ringe tilbake eller noe? Fasttelefon antar jeg er veldig uvanlig nå til dags ? Og bedrifter har vel ikke hemmelig nummer antar jeg ? Anonymkode: 66c57...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #2 Del Skrevet 2. juli 2024 Hvorfor lurer du på dette i det hele tatt? Det er bare å la være å ringe opp igjen det. Anonymkode: 707db...56d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #3 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor lurer du på dette i det hele tatt? Det er bare å la være å ringe opp igjen det. Anonymkode: 707db...56d Og hvorfor kan man ikke lure på det på et DISKUSJONsforum? Anonymkode: b7513...0a1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #4 Del Skrevet 2. juli 2024 Jeg ringer aldri tilbake eller sender melding. Om ikke nummeret er søkbart så får de heller sende meg en melding om hva det gjelder. Jeg får falske telefonsamtaler som tilsynelatende er fra et norsk nummer. Dette er spam. Legger bare på. Anonymkode: c745e...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #5 Del Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk en oppringning fra et telefonnummer jeg ikke har lagret i telefonlisten, men nummeret så typisk norsk ut, og ikke kommer opp på google søk eller tlf no, så sendte en tekstmelding for å høre hva det var, men får som svar at det gikk ikke fordi "you sent to a non-existing number". Er dette svindel forsøk hvor de vil få deg til å ringe tilbake eller noe? Fasttelefon antar jeg er veldig uvanlig nå til dags ? Og bedrifter har vel ikke hemmelig nummer antar jeg ? Anonymkode: 66c57...608 Vil den som ringer deg noe, så ringer hen opp igjen. Har fullstendig sluttet å svare på fremmede nummer på første oppringning. Og sender aldri sms til fremmede. Vil den som ringer meg noe, og det haster, så sender hen sms. Så mye svindel og tull som finnes i dag, så er det bare å ikke bry seg. Folk flest holder og nummeret sitt unna opplysningstjenester, uten at det alltid hjelper, men det reduserer. Anonymkode: 8d006...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #6 Del Skrevet 3. juli 2024 I aller høyeste grad var det ett svindel anrop. Spoofing. Altså svindlere ringer fra norske nummer for at du som norsk person skal ta telefonen. Så bare ikke ta telefonen, med mindre du er 100% sikker på at du skal ha ett anrop fra ett telefonnr. De fleste mennesker eller bedrifter pleier å sende en sms eller mail om at de prøver å få tak i deg om du ikke svarer. Anonymkode: 5699f...7d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 3. juli 2024 #7 Del Skrevet 3. juli 2024 Dette er nok phishing. Harmløst så lenge du ikke oppgir noen informasjon. Om du svarer hører du tydelig at du blir satt over og så er det noen som snakker til deg på et gebrokkent engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. juli 2024 #8 Del Skrevet 7. juli 2024 Om man skulle svare på en oppringing uten å ha nummer lagret med navn, hører man fort hva det gjelder, om det er noen spør konkret etter deg. Å svare som ellers er det ingen som kan få gjort noe ”bøll”, men lar du deg lure av hvordan personen i andre enden legger an i praten, er det bare å kutte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 7. juli 2024 #9 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 18.02): Jeg ringer aldri tilbake eller sender melding. Om ikke nummeret er søkbart så får de heller sende meg en melding om hva det gjelder. Jeg får falske telefonsamtaler som tilsynelatende er fra et norsk nummer. Dette er spam. Legger bare på. Anonymkode: c745e...a3c Husk å blokkere nummeret og varsle om at dette er svindel. De seriøse telefonselgerne må ha tøffe tider om dagen, men dette er prisen man må betale for fri flyt av kriminalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 17.51): Hvorfor lurer du på dette i det hele tatt? Det er bare å la være å ringe opp igjen det. Anonymkode: 707db...56d Stakkar ble du skuffet over innholdet i tråden. Anonymkode: ddbe8...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå