Gå til innhold

Innafor å invitere barnets venn med til syden?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er det innafor å invitere barnets venn i syden? 
 

Vennen har ingen planer i sommer bortsett fra å være hjemme og vi skal reise bort. 
 

Er det da innafor å invitere vennen med? Det blir til et annet land og vi blir borte i flere uker. Vi skal selvsagt dekke alt utenom det barnet vil få av lommepenger fra foreldrene. 
 

Barnet er veldig mye hos oss, i perioder hver dag eller med overnattinger. Vi er glad i barnet, men vi kjenner ikke foreldrene så godt, kun småprat.

Vi har ikke lyst til å ødelegge relasjonen til foreldrene, men kan de bli fornærmet om vi inviterer barnet og betaler for alt? 
Er det frekt? 

Trenger råd fra dere. Det var barnet vårt som foreslo å invitere vennen og vi syntes det var en god idé.

Det er førskolebarn om det har noe å si. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere uker er litt vel voldsomt for et førskolebarn uten foreldrene sine?! 

Anonymkode: d07ba...9a9

  • Liker 34
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempehyggelig ut, men synes kanskje det er litt lenge for barnet å være borte fra foreldrene hvis de bare er 5-6 år. Jeg hadde sagt ja hvis barna var litt eldre :)

Anonymkode: aa15a...ac5

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan selvsagt spørre foreldrene, men jeg ville synes det var veldig rart om de hadde sagt ja.  Førskolebarn er for små til å dra til utlandet uten foreldrene.

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes barnet er for ung når det er snakk om flere uker.
Hadde det vært eldre ville jeg lagt det frem med at det hadde vært hyggelig for mitt barn at de fikk med seg en venn. 

Anonymkode: 5186b...410

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det innafor å invitere barnets venn i syden? 
 

Vennen har ingen planer i sommer bortsett fra å være hjemme og vi skal reise bort. 
 

Er det da innafor å invitere vennen med? Det blir til et annet land og vi blir borte i flere uker. Vi skal selvsagt dekke alt utenom det barnet vil få av lommepenger fra foreldrene. 
 

Barnet er veldig mye hos oss, i perioder hver dag eller med overnattinger. Vi er glad i barnet, men vi kjenner ikke foreldrene så godt, kun småprat.

Vi har ikke lyst til å ødelegge relasjonen til foreldrene, men kan de bli fornærmet om vi inviterer barnet og betaler for alt? 
Er det frekt? 

Trenger råd fra dere. Det var barnet vårt som foreslo å invitere vennen og vi syntes det var en god idé.

Det er førskolebarn om det har noe å si. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Barnet er for lite. Utover det er det helt ok

Anonymkode: 985d2...be0

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

 

Vi har tenkt å foreslå en uke, men kanskje lenger om det er mulig. 
 

Dette blir selvsagt tatt opp med foreldrene, ikke barna. Vennen trives veldig godt sammen med oss, og foreldrene virker veldig greie. Vi er bare redde for å ødelegge relasjonen. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barnet er for ungt. Etter ti år så er det OK, men selv da holder det med en uke.

Barnet ditt finner nok venner dit dere skal.

Anonymkode: bd169...567

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

 

Vi har tenkt å foreslå en uke, men kanskje lenger om det er mulig. 
 

Dette blir selvsagt tatt opp med foreldrene, ikke barna. Vennen trives veldig godt sammen med oss, og foreldrene virker veldig greie. Vi er bare redde for å ødelegge relasjonen. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Hvordan skal barnet komme seg frem og tilbake da. Dersom dere skal være borte lenger?

Anonymkode: 985d2...be0

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt greit å spørre foreldrene, men luft dette for all del med de først og ikke barna før de evt har sagt ja.

Anonymkode: 7a126...976

Det tenkte jeg og.

 

Ja, jeg ville luftet det med foreldrene, og sagt at mitt barn hadde satt stor pris på å ha sin gode venn med, og vi hadde også likt dt. Vi tenkte at ....

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, barnet er for ungt. Etter ti år så er det OK, men selv da holder det med en uke.

Det kan foreldrene avgjøre

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts igjen.

Vennen er hos oss omtrent hver dag. Vi henter i barnehagen og foreldrene henter barnet hos oss på ettermiddagene. 
 

Til tider er barnet hos oss og overnatter hele helgen. Foreldrene blir selvsagt oppdatert eller at de snakker sammen på FaceTime. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt med venner på ferie mange ganger. Fra førsteklasse ca. Veldig koselig! 
 

spør foreldrene først bare.

Anonymkode: ecc52...b68

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan skal barnet komme seg frem og tilbake da. Dersom dere skal være borte lenger?

Anonymkode: 985d2...be0

Akkurat det finner vi ut av hvis vennen blir med. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke ta dette opp med det barnet. Dette tar dere opp med foreldrene.  Og sier de nei, sier du til ditt barn at dere fant ut at det ikke gikk. Ikke legg det nei på foreldrene til det barnet. 

Jeg hadde aldri sagt ja til å la folk jeg ikke kjenner ta med ungen min til syden i flere uker. Ikke engang søsknene mine hadde fått lov til det. Selv om jeg vet de kan ta seg av dem. Men der er det en grense for min del

Anonymkode: d92cf...20d

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her.

 

Vi har tenkt å foreslå en uke, men kanskje lenger om det er mulig. 
 

Dette blir selvsagt tatt opp med foreldrene, ikke barna. Vennen trives veldig godt sammen med oss, og foreldrene virker veldig greie. Vi er bare redde for å ødelegge relasjonen. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Skal dete ja med andres ungerda bør tid være fastsatt på forhånd. Da kan dere ikke ha en slik en uke kanskje to opplegg. Da bør dere isåfall si nei til eget barn først som sist

Anonymkode: d92cf...20d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp alderen tipper jeg det er ganske uaktuelt. Bestevenninnen til vår datter har vært med oss på ferie til Thailand i 3 uker, men da var de begge 14 år

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts igjen.

Vennen er hos oss omtrent hver dag. Vi henter i barnehagen og foreldrene henter barnet hos oss på ettermiddagene. 
 

Til tider er barnet hos oss og overnatter hele helgen. Foreldrene blir selvsagt oppdatert eller at de snakker sammen på FaceTime. 

Anonymkode: 0ffc6...5bf

Tenker det er veldig greit å spørre! Kanskje de trenger den avlastningen dere kan gi?
 

Barnet har muligens godt av å bli tatt med på en familietur og være sosial med vennen sin. Ikke alle familier har det like greit, og jeg tenker at hvis dere legger det frem på en måte som « vi ønsker gjerne å ta hen med på turen» og «barnet vårt ytret ønske om å be han med» så er det ikke noe negativt i det. Er de ikke komfortabel med det så sier de jo bare nei :) 

 

Virker som barnet er veldig trygg på dere og allerede vant med å sove hos dere. 

Anonymkode: 46215...7de

  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...