Gå til innhold

Pinex granulat "tas uten vann"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drikk vann først så munnen er god og våt. Så tøm i litt pulver. Svitsj det rundt i munnen med tungen, smart smatt svelg. Når pulveret er borte kan en ta en liten slurk vann for å væte munnhulen før dere tar mer pulver. Til og med jeg syntes en hel pose blir en munnfull, jeg tar det i to-tre runder. Pleier ikke måtte drikke, men kan ikke tenke meg det skader å ta en slurk vann først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dokumentasjon utover brukerveiledning som følger med medikamentet mener du?? 

Her kan du feks fordype deg.

https://www.helse-bergen.no/kompetansesenter-i-lindrande-behandling/kan-tabletten-delast-eller-knusast-kan-kapselen-opnast#gode-rad-og-tips

Anonymkode: e31e9...a1d

Har prøvd å fordype meg. Granulat er ikke nevnt med et eneste ord, selv ikke i listen over 800 medikamenter som har rettledninger for deling og knusing. Det jeg derimot leser er at nevnte Pinex i alle andre former, både kapsel, tablett, bruse osv kan knuses, deles og tas med og blandes med vann. Ser da ingen grunn til at granulat heller ikke kan inntas med vann.

Ga Pinex granulat med vann i går til 6-åringen og det hadde umiddelbar effekt, så kommer til å fortsette med det. Bedre at han får i seg noe enn at han bare kaster det opp igjen som med tabletter eller den flytende.

Anonymkode: 076ce...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Administrering

Bør tas direkte i munnen, på tungen, og svelges uten vann. Tas ikke rett etter et måltid

www.felleskatalogen.no

Anonymkode: e31e9...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fordi disse formuleringene er laget for annen administrasjon,  ikke alle tabletter kan taes på alle måter.. hvis du hadde hatt et medisinkurs ville du visst dette, det er helt grunnleggende 

Anonymkode: e31e9...a1d

Så bedreviter du er, og så tar du feil faktisk. Det er ikke siblingval! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...