AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Skrevet 2. juli 2024 Bare at den er "vrengt", altså at fleecen er på utsiden isteden for innsiden? Ellers er jo materialet og tykkelsen det samme, bare i omvendt rekkefølge. Anonymkode: 3cb14...472
lillevill Skrevet 2. juli 2024 #2 Skrevet 2. juli 2024 Nei?🤔 Vindfleece er vel vindtett med fleece? Som i navnet. Soft Shell er mer teknisk tøy som er vindtett med gjerne pustende. Noe fleece ikke er. Må sjekke. 1
lillevill Skrevet 2. juli 2024 #3 Skrevet 2. juli 2024 Sjekka det nå, og fleece er visst pustende for tida. Var ikke klar over det. Poden min ble alltid klam i fleece.. Vind fleece ser ut som en jakke som passer for vår og høst eller kalde sommerkvelder. Ikke regntett men vindtett visst. Ser ut som en grei jakke å ha på seg om man er ute på kvelden og leker litt? Ellers synes jeg å huske at fleece pleier å tørke kjapt.men vet ikke om det stemmer at foret gjør det. Softshell er mer teknisk og noe jeg forbinder med aktivitet. Lett å vaske, pustende, regn og vindtett. Polyester inni. Fleece er ikke med i bildet her. Jeg hadde valgt Softshell og så kle barnet i en tynn ulltrøye inni om du tenker dette er til barn i barnehage til høsten. Ihvertfall om du bor en plass det er litt kjøligere vær og mye regn.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #4 Skrevet 2. juli 2024 lillevill skrev (1 time siden): Sjekka det nå, og fleece er visst pustende for tida. Var ikke klar over det. Poden min ble alltid klam i fleece.. Vind fleece ser ut som en jakke som passer for vår og høst eller kalde sommerkvelder. Ikke regntett men vindtett visst. Ser ut som en grei jakke å ha på seg om man er ute på kvelden og leker litt? Ellers synes jeg å huske at fleece pleier å tørke kjapt.men vet ikke om det stemmer at foret gjør det. Softshell er mer teknisk og noe jeg forbinder med aktivitet. Lett å vaske, pustende, regn og vindtett. Polyester inni. Fleece er ikke med i bildet her. Jeg hadde valgt Softshell og så kle barnet i en tynn ulltrøye inni om du tenker dette er til barn i barnehage til høsten. Ihvertfall om du bor en plass det er litt kjøligere vær og mye regn. Name it har jo noe tilsvarende fleece inne i sine softshell plagg. Fleece er det samme som polyester. Og begge plaggene har ca samme vannsøyle og pusteegenskap, altså svært like, jeg klarer faktisk ikke å se forskjellen. Samme materiale er de laget av også. Anonymkode: 3cb14...472
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #5 Skrevet 2. juli 2024 Jeg synes vindfleece er et litt latterlig produkt gitt at det ikke på noen måte er vannavvisende. Velg softshell! Anonymkode: 6542e...92a
minister-mio Skrevet 2. juli 2024 #6 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Name it har jo noe tilsvarende fleece inne i sine softshell plagg. Fleece er det samme som polyester. Og begge plaggene har ca samme vannsøyle og pusteegenskap, altså svært like, jeg klarer faktisk ikke å se forskjellen. Samme materiale er de laget av også. Anonymkode: 3cb14...472 Polyester er mye som ikke er fleece, f. Eks vinterdresser, ksrnevalsdrakter, treningstøy etc. Fleece kan være laget av bomull og ull, men er ofte av noe syntetisk
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #7 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes vindfleece er et litt latterlig produkt gitt at det ikke på noen måte er vannavvisende. Velg softshell! Anonymkode: 6542e...92a Gullkorn sin vindfleece har vannsøyle på 5000 og Polar o Pyret 3000. Anonymkode: 3cb14...472
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #8 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gullkorn sin vindfleece har vannsøyle på 5000 og Polar o Pyret 3000. Anonymkode: 3cb14...472 Men de blir jo våte utenpå og varmer ingenting. Anonymkode: 6542e...92a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #9 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men de blir jo våte utenpå og varmer ingenting. Anonymkode: 6542e...92a Det er softshell på innsiden, så de varmer jo noe. Anonymkode: 3cb14...472
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #10 Skrevet 2. juli 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes vindfleece er et litt latterlig produkt gitt at det ikke på noen måte er vannavvisende. Velg softshell! Anonymkode: 6542e...92a Men det regner jo ikke alltid.. 😄 Alle klær trenger ikke være vanntette. 2-åringen har vokst ut av vindfleecen men vi brukte den masse som bare en liten jakke. Bor i Oslo og det er ofte tørt men vind. Anonymkode: 7d4db...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå