Gå til innhold

Han er ikke villig til å gjøre det jeg vil for å bygge opp tilliten. Han mener at jeg bare lager drama.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og kjæresten har vært sammen i nesten ett år. Han har ikke vært helt ærlig med meg angående bruddet med moren til barnet da han ble kjent med meg bare noen få uker etter at det ble slutt mellom dem og de fortsatt bodde sammen. Han har han valgte å lyve til meg for å beskytte hennes følelser. 

Jeg gjorde det slutt med kjæresten for litt siden på grunn av dette fordi jeg ikke kan akseptere at han som er min kjæreste velger å gjøre meg vondt for å ikke gjøre xen sin vondt. Jeg mener ikke at han skal være dritt mot xen, men når han har valget mellom å såre meg eller henne så velger han å såre meg. Han har, etter at jeg har gjort det slutt insistert på å fixe dette. Jeg ser ikke helt hvordan det skal fixes og hvordan han skal bygge opp tilliten igjen. Jeg sa til han ok, vi fixer dette. Jeg ønsker å prate med xen din fordi jeg vil høre hennes versjon. Og siden du mener at du har fortalt meg alt og hun vet alt og begge vet alt da vil jeg prate med henne.

Da ble han dritsur og sa «våg deg å ta kontakt med henne, hvis du gjør det da mister du meg helt» jeg hadde ikke tenkt til å ringe henne, aldri i livet 😅 men hadde han sagt, jeg har ingenting å skjule værsågod her har du nr hennes. Hadde vært en ting. Men den reaksjonen hans sier meg egentlig alt. I tillegg til at han mente at «ok, da er det slutt siden du ikke stoler på meg». Viser jo bare at det er mye hun ikke vet og mye jeg ikke vet derfor vil han ikke at vi skal snakke sammen. Men han mener at jeg bare lager drama og at jeg ikke har noe å snakke med henne om.  Og at det ikke er måten å fixe dette på. Så sier jeg at det er MIN måte å fixe på, og når det er du som har vettu tilliten så kan ikke du helt bestemme hvordan den skal fixes. Det er akkuratt som om en voldtektsmann skal voldta en kvinne også skal den samme mannen helbrede henne og redde henne fra voldtekten. Gir ingen mening. 

Hva tenker dere ? 

Anonymkode: fad8f...4c9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Jeg og kjæresten har vært sammen i nesten ett år. Han har ikke vært helt ærlig med meg angående bruddet med moren til barnet da han ble kjent med meg bare noen få uker etter at det ble slutt mellom dem og de fortsatt bodde sammen. Han har han valgte å lyve til meg for å beskytte hennes følelser. 

Jeg gjorde det slutt med kjæresten for litt siden på grunn av dette fordi jeg ikke kan akseptere at han som er min kjæreste velger å gjøre meg vondt for å ikke gjøre xen sin vondt. Jeg mener ikke at han skal være dritt mot xen, men når han har valget mellom å såre meg eller henne så velger han å såre meg. Han har, etter at jeg har gjort det slutt insistert på å fixe dette. Jeg ser ikke helt hvordan det skal fixes og hvordan han skal bygge opp tilliten igjen. Jeg sa til han ok, vi fixer dette. Jeg ønsker å prate med xen din fordi jeg vil høre hennes versjon. Og siden du mener at du har fortalt meg alt og hun vet alt og begge vet alt da vil jeg prate med henne.

Da ble han dritsur og sa «våg deg å ta kontakt med henne, hvis du gjør det da mister du meg helt» jeg hadde ikke tenkt til å ringe henne, aldri i livet 😅 men hadde han sagt, jeg har ingenting å skjule værsågod her har du nr hennes. Hadde vært en ting. Men den reaksjonen hans sier meg egentlig alt. I tillegg til at han mente at «ok, da er det slutt siden du ikke stoler på meg». Viser jo bare at det er mye hun ikke vet og mye jeg ikke vet derfor vil han ikke at vi skal snakke sammen. Men han mener at jeg bare lager drama og at jeg ikke har noe å snakke med henne om.  Og at det ikke er måten å fixe dette på. Så sier jeg at det er MIN måte å fixe på, og når det er du som har vettu tilliten så kan ikke du helt bestemme hvordan den skal fixes. Det er akkuratt som om en voldtektsmann skal voldta en kvinne også skal den samme mannen helbrede henne og redde henne fra voldtekten. Gir ingen mening. 

Hva tenker dere ? 

Jeg tenker at han fortsatt elsker eksen, beskytter eksen og har deg som reserveløsning mens eksen finner ut av ting. Dropp ham.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva tenker dere ? 

Jeg tenker at du gjorde det slutt med han pga dette, og kan da ikke forvente all verden hverken av han eller dere når problemet tross alt vil forfølge dere videre uansett. 

Fullfør bruddet heller, og slutt å se deg tilbake.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At man ikke involverer seg med folk som ikke er ferdig med eksen

Anonymkode: 363a7...900

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At man ikke involverer seg med folk som ikke er ferdig med eksen

Anonymkode: 363a7...900

Ts her. 
Det er jo ikke så lett å vite om noen er ferdig med xen når de ikke gir deg riktig informasjon fra begynnelsen av 😕

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. 
Det er jo ikke så lett å vite om noen er ferdig med xen når de ikke gir deg riktig informasjon fra begynnelsen av 😕

Enten stoler du på han eller så stoler du ikke på han.

Anonymkode: 75d7f...0e1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere ? 

Du gidder ikke å være andrevalget, ingen gidder det. Så dere er ferdig med hverandre og livet kan gå videre. 

Anonymkode: 1a914...fb7

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker dere ? 

At du lager drama.

K47 

Anonymkode: 058cc...0de

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fixe, fixes, bli fixet....Hva er greia? 

Anonymkode: 9c6db...8fa

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enten stoler du på han eller så stoler du ikke på han.

Anonymkode: 75d7f...0e1

Ts stolte jo på ham i begynnelsen - inntil det er kommet frem at han ikke er til å stole på.

Nå stoler hun ikke på ham lenger, og da er det eneste riktige å avslutte og gå videre, for han virker å være langt mer tilknyttet eksen enn ts, og da vil hun og han aldri ha en sjanse for et godt forhold likevel.

Kom deg videre, Ts, ikke gruble på hva han har sagt og gjort, bare gå videre. Aksepter at han ikke var mannen for deg, ikke kast bort mer av din tid og ditt liv på en mann som ikke er ærlig med deg og du ikke kan stole på.

Kutt all kontakt og blokker ham på sosiale medier, da er det lettere å komme deg videre! ❤️ 

Anonymkode: 84a41...958

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere ? 

Jeg tenker at du er veldig barnslig.

Han står i et brudd med en dame han har barn med. Så hadde du vært litt mer voksen så bør du skjønne at det som skjer på den fronten faktisk er viktig iht god reladjon videre med ex og barnet.

Men han burde selvsagt ikke løyet for deg.  Om å ha flyttet ut når han ikke har gjort det. 

Så det blir jo en dårlig start på et forhold. 

Men jeg syntes du håndterer dette svært dårlig selv . Og lager masse drama istedenfor å komme deg ut eller videre med han

Anonymkode: 5a86c...664

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye du ikke vet, og som du absolutt ikke har noe med.

Mener du at han skal utlevere deres forhold og nåværende relasjon til deg? 

Du kommer aldri til å ha kjent ham så lenge som det hun har og på den måten siden de har barn sammen.

La ham være og finn noen andre.

Anonymkode: f01ad...a02

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at du er veldig barnslig.

Han står i et brudd med en dame han har barn med. Så hadde du vært litt mer voksen så bør du skjønne at det som skjer på den fronten faktisk er viktig iht god reladjon videre med ex og barnet.

Men han burde selvsagt ikke løyet for deg.  Om å ha flyttet ut når han ikke har gjort det. 

Så det blir jo en dårlig start på et forhold. 

Men jeg syntes du håndterer dette svært dårlig selv . Og lager masse drama istedenfor å komme deg ut eller videre med han

Anonymkode: 5a86c...664

Hei og takk for innspill. 
jeg forstå veldig godt at jeg fremstår som barnslig og at jeg enten må ut av forholdet eller fortsette med han. Og det er nettopp det som er problemet, hvis jeg skal fortsette med han så må jo alle kortene på bordet, og etter flere runder med diskusjoner hvor han hver gang påstår at han har fortalt alt, men så sier han og gjør ting som motsier det han tidligere har sagt, har det gått så langt nå at jeg ser på det som eneste alternativ å snakke med hans x for å få totalt klarhet og så kunne ta ett valg. Ellers blir valget å gjøre det slutt (sånn som jeg har gjort) og han mener at det heller ikke er riktig. Han vil at jeg skal fortsette forholdet med han etter hans vage forklaringer og at han har sagt unskyld. Som om en unnskyldning er løsningen… 

ts 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært lott enklere om du forklarte HVA det faktisk dreier seg om. 
Hadde de sex mens dere var sammen? 
spiste de en middag? 
Gikk de i parterapi? 
Det er jo lott avgjørende HVA dette handlet om for å kunne gi et ordentlig svar

Anonymkode: bd4db...197

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om noen hadde sagt at de ville snakke med min eks for å fikse ting mellom oss så hadde jeg sagt fuck off og det hadde vært samme faen hva jeg følte og mente om han. Hvor ydmykende er det ikke å dra noen inn, som du knapt kjenner, der de skal sitte og snakke sammen? Hadde nektet, brutalt og hardt. De har et barn sammen, som de skal arbeide sammen om også skal du komme inn, knapt ett år etter bruddet og lage drama? Hva skal han si til henne? «Jo, du skjønner. Min kjæreste som jeg knapt kjenner forlanger at dere skal snakke sammen for å bygge tillit mellom oss». 🙄  

Du er urimelig her. Jeg skjønner han kjempegodt! Jeg fatter faktisk ikke at du virkelig er frekk nok til å spørre. 

Utover det er andre, så må du faktisk finne ut om du vil være i dette forholdet. Du stoler ikke på han og jeg tenker at det kanskje ikke er så mye mer å gjøre med den saken.

Anonymkode: f9ed2...547

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du en av de som aldri gir slipp TS, en av de som gnager på noe som skjedde for lang lang tid tilbake, fordi du styres slik at følelsene dine og ikke evner å regulere de? 

Det virker slik.

Det er personer som er livsfarlig å være i forhold med da de ikke har selvinnsikt til å se sin egen rolle i dynamikken og samtidig legger alt ansvar og skyld på den andre. 

Anonymkode: 2eee3...bb4

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du en av de som aldri gir slipp TS, en av de som gnager på noe som skjedde for lang lang tid tilbake, fordi du styres slik at følelsene dine og ikke evner å regulere de? 

Det virker slik.

Det er personer som er livsfarlig å være i forhold med da de ikke har selvinnsikt til å se sin egen rolle i dynamikken og samtidig legger alt ansvar og skyld på den andre. 

Anonymkode: 2eee3...bb4

Amen!

Anonymkode: bcef1...360

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. 

Når det er snakk om UKER etter bruddet, så sier det seg selv at han ikke var ferdig. Og siden de har barn er relasjonen til eksen omtrent livsvarig. 

Veldig merkelig at det skal komme så mange situasjoner hvor han må velge mellom å såre deg eller eksen. Det vanlige er jo å ikke såre noen. 

Glem han der, det blir bare bråk og drama 

Anonymkode: f43eb...05b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om noen hadde sagt at de ville snakke med min eks for å fikse ting mellom oss så hadde jeg sagt fuck off og det hadde vært samme faen hva jeg følte og mente om han. Hvor ydmykende er det ikke å dra noen inn, som du knapt kjenner, der de skal sitte og snakke sammen? Hadde nektet, brutalt og hardt. De har et barn sammen, som de skal arbeide sammen om også skal du komme inn, knapt ett år etter bruddet og lage drama? Hva skal han si til henne? «Jo, du skjønner. Min kjæreste som jeg knapt kjenner forlanger at dere skal snakke sammen for å bygge tillit mellom oss». 🙄  

Du er urimelig her. Jeg skjønner han kjempegodt! Jeg fatter faktisk ikke at du virkelig er frekk nok til å spørre. 

Utover det er andre, så må du faktisk finne ut om du vil være i dette forholdet. Du stoler ikke på han og jeg tenker at det kanskje ikke er så mye mer å gjøre med den saken.

Ts her. 
Jeg skjønner godt hva du mener. Men nå er det jo sånn at han involverte meg inn forholdet basert på løgn. Jeg fikk ikke akuratt valget når han ikke var ærlig med meg at han bodde med henne og at det hadde blitt slutt for bare noen uker siden før han ble kjent med meg. Hadde han fortalt meg at han bor med henne og det ble slutt for litt siden hadde jeg ALDRI fortsatt å date han. Derfor føler jeg at jeg blir satt bakerst i køen. At det skal taes så mye hensyn til at han gikk gjennom ett brudd, og at det er for tidlig for xen å vite at han er sammen med meg. Når jeg ble lurt inn i noe som jeg ikke visste en dritt om. Også nå må liksom jeg vise så mye forståelse for alt dette, hvor havner jeg og mine følelser oppi alt dette ? 

Han har skapt hele denne situasjonen selv med løgner. Ja, det er ikke en ideell situajson men da blir jo det konsekvensen av at han stelte i stand alt dette her mellom 2 damer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 
Jeg skjønner godt hva du mener. Men nå er det jo sånn at han involverte meg inn forholdet basert på løgn. Jeg fikk ikke akuratt valget når han ikke var ærlig med meg at han bodde med henne og at det hadde blitt slutt for bare noen uker siden før han ble kjent med meg. Hadde han fortalt meg at han bor med henne og det ble slutt for litt siden hadde jeg ALDRI fortsatt å date han. Derfor føler jeg at jeg blir satt bakerst i køen. At det skal taes så mye hensyn til at han gikk gjennom ett brudd, og at det er for tidlig for xen å vite at han er sammen med meg. Når jeg ble lurt inn i noe som jeg ikke visste en dritt om. Også nå må liksom jeg vise så mye forståelse for alt dette, hvor havner jeg og mine følelser oppi alt dette ? 

Han har skapt hele denne situasjonen selv med løgner. Ja, det er ikke en ideell situajson men da blir jo det konsekvensen av at han stelte i stand alt dette her mellom 2 damer. 

Jeg sier ikke at du skal akseptere det han gjorde og gå tilbake han, men du må stille fornuftige krav og dersom dette er det eneste som kan løse det for deg så hadde jeg pakket sakene mine. Fra en som har datet fra og til, så kan jeg si at når tilliten er ødelagt så er den vanskelig å bygge opp igjen og jeg er alltid skeptisk - alltid. Og når alt kommer til alt, føler du at du kan leve med dette menneske? Se på det han har gjort. Føler du at han har respekt for deg, som menneske? De som liker noen, som ser noen som en kjærlig og god dame, de vil se din verdi fra starten av. Han ville behandlet deg bra fra starten av, han ville vært ærlig og hatt forståelse for dine følelser. 

Men du og han kjenner hverandre knapt. Å ha en samtale med eksen, er uaktuelt. Og selvfølgelig så vil han ikke at du skal fortelle henne om hvordan dere krangler og holder på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...