Gå til innhold

Lavt østrogennivå og mage


A-nonym

Anbefalte innlegg

A-nonym skrev (21 timer siden):

Har du erfaring med noen av de? 

Jeg har testet Novofem, men fikk veldig høyt blodtrykk. Har fått resept på Sequidot plaster, men de er jo ikke å oppdrive om dagen. 

Derfor nysgjerrig på andre typer eller gode råd andre som har funnet smarte triks 😊

Lenzetto, hadde hormonspiral med progesteron fra før. Funker som bare det. Fikk også beskjed om at plaster er umulig å få tak i, fikk derfor resept på spray. 

Prøver for øvrig å ha et "normalt" kosthold og har egentlig ikke endret så mye på det (er nå 42 år). Alle symptomer på perimenopausen, inkludert mer mage/valk på ryggen (som jeg aldri har hatt før) er så og si borte. Jeg trener innimellom, kanskje 2-3 dager i uka i gjennomsnitt. Stort sett på romaskin og lett styrke. 

Anonymkode: 7fb90...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lagt godt på meg etter et par år med overgangsalderen. Alltid vært normalvektig og spiser sunt. Men hormonene surrer det til og gir humørsvingninger, ustabilt blodsukker og evig fysing og matstøy.

Det som sjokkerende nok hjalp meg var lavdose wegovy.( BMI 27 + risikofaktorer i familie)

Alt søtsug og matstøy forsvant, stabilere blodsukker og bedre humør, en ny verden for meg. 


 

 

Anonymkode: 3f82e...349

Så godt å høre at du fant noe som fungerer for deg! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med femarelle og wild yam? Dette kan kanskje hjelpe så en slipper kunstige hormoner?

Anonymkode: 28c84...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med femarelle og wild yam? Dette kan kanskje hjelpe så en slipper kunstige hormoner?

Anonymkode: 28c84...0c2

Jeg følger opp alle gode tips 👍

Har du god erfaring med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-nonym skrev (9 timer siden):

Jeg følger opp alle gode tips 👍

Har du god erfaring med det? 

Prøver femarelle nå, men har litt hetetokter for det. Ikke prøvd wild yam, men leser om det.

Anonymkode: 28c84...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...