Gå til innhold

Dere som bruker høreapparat, eller har barn som har det - kostnad.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Leser du i Nav linken jeg la inn tidligere så ser både du og de andre som svarer at tingene ikke er helt slik i 2024. 

TS du bør komme tilbake og melde om du er fornøyd med svarene og om dette spørsmålet ditt gjelder barn eller voksne. 

Anonymkode: 344a2...ac0

Ja jeg fikk jo svar på det jeg lurte på. Høreapparat er gratis.... Hvorfor bør jeg egentlig komme tilbake og si i fra om jeg er fornøyd med svarene??

Anonymkode: 40e57...be3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er helt vanvittig. Å ha dårlig hørsel er et stort handikap, men det er sannelig det å ha dårlig syn også. Før jeg tok laseroperasjon var jeg helt hjelpeløs uten briller/linser, og enda kjenner jeg mange som er/var enda mer nærsynte enn meg. Jeg synes det er veldig rart at man ikke får en eller annen form for brillestøtte, også for voksne. Man kan faktisk ikke leve et meningsfullt og normalt liv uten briller hvis man har f.eks. -10.

Anonymkode: e3173...ca7

Fekk mitt første sett med hørepperater for 10 år sidan, og har nå mitt tredje sett på prøve.

Det er med hørselen som med synet at den svekkes gradvis.  Regelen er at ein kan få bytte høreapperat hvert 6 år ettersom det er forbedringspotensiale på høreapperater,og eit sett  sett m/ tilleggsutyr koster omlag kr. 18.000. Høreapperater  er  langt  mer teknisk komplisert en briller, og krever også ofte tilleggsutstyr, opp mot teleslynger, tv, radio, telefoner m.m. 

Har brukt briller i 50 år, og  er ikkje tjent med briller fra  europris, eller rema 1000 til noen hundrelappper, men briller med progressive glass.  En brille innfattning m/ glass kostet meg sist samletv  omlag kr. 6000,-  Mine  gamle brilleinnfattninger  m/ store glass  fra 80 talet er nå plutseleg blitt moderne, og for ikkje mange år sidan var trenden  innfattninger med små lette glass.   

Mange skifter briller for å følge motetrenden, og av kosmetiske årsaker, og  ikkje fordi synet har endret seg  Blir  briller knust  /mistet så er det nok muleg å tegne forsikringer,også på dem. Er synet endret kan ein nøye seg med å bare  bytte glass, men beholde innfattningene ,

Anonymkode: 814e9...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...