AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Del Skrevet 2. juli Jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø. Vi er syv menn, alle på 40+, og det preger avdelingen. I vår ble det ansatt en ny kollega, en flott ung dame på 27-28 og det var forfriskende. Vi har free seating, så etter at hun begynte har jeg satt meg ved siden av henne. Det er hyggelig å ha noen andre å snakke med, og jeg tror hun også setter pris på å bli tatt godt imot, ble venner på Facebook og Snapchat og sånn. Jeg skulle bare ønske at hun var mer utadvendt og åpen, og viste at hun også syntes det var hyggelig, Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å slappe av og trives for det er så fint å ha henne her. Når jeg har spurt henne med på fredagspils, lunsj og alt mulig annet, svarer hun nei eller blir bare stille. Jeg vet at noen er introverte, men det virket ikke sånn de første dagene, og hvis det likevel skulle være sånn kan vi jo sette oss ned og snakke om det. Noen som kan litt om onboarding og vet hvordan dette kan gjøres uten at det virker påtrengende? Jeg har forsøkt gjennom eposter og messenger også, siden introverte noen ganger kan synes det er lettere å uttrykke seg skriftlig, men selv om jeg kan se at meldingene er lest svarer hun ikke. Sjefen vår ser ikke ut som at han tar tak i det, selv om jeg vet at de har snakket en del sammen. Anonymkode: c5ec3...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Del Skrevet 2. juli Jeg tror nesten ikke på dette. Men skulle det være sant, så la henne være i fred. Hun ble vel ikke ansatt så at du skulle få deg en venn. Eller kjæreste. Anonymkode: 227f8...c3a 33 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Del Skrevet 2. juli “Når jeg har spurt henne med på fredagspils, lunsj og alt mulig annet, svarer hun nei eller blir bare stille. Jeg vet at noen er introverte, men det virket ikke sånn de første dagene, og hvis det likevel skulle være sånn kan vi jo sette oss ned og snakke om det. Noen som kan litt om onboarding og vet hvordan dette kan gjøres uten at det virker påtrengende?” Du har allerede vært påtrengende, du er langt over hva som regnes som akseptabelt i mine øyne, du fremstår innpåsliten. La dama være i fred nå Anonymkode: 31327...a51 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 2. juli #4 Del Skrevet 2. juli (endret) Dere er kollegaer, så det er best å være proff. fint at du viser at du vil være venner, men det er ikke alltid at man passer som venner med kollegaer. Endret 2. juli av lillevill 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. juli #5 Del Skrevet 2. juli Enten (og forhåpentligvis) er dette tull, eller så er du så tett at du ikke burde slippes ut blamt folk på egen hånd. La. Henne. Være. Hun. Er. Ikke. Interessert. I. Kontakt. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 2. juli #6 Del Skrevet 2. juli Husk at hun ser på deg som en gammel gubbe. Din overdrevne interesse får henne til å trekke seg unna og du tar ikke hintet. Trekk deg unna. La henne være i fred. Hun er ikke interessert i å være bestevenn med deg. Du vil ikke være årsak til at hun mistrives på jobben, eller? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 2. juli #7 Del Skrevet 2. juli Håper dette er trolling 😄 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Del Skrevet 2. juli Hvis hun prater med sjefen så er det nok om deg. Anonymkode: 1d395...d0c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Del Skrevet 2. juli Jeg kjenner jeg får klaus bare av å lese dette innlegget! Hvis du vil at hun skal trives på jobben, så må du slutte å oppføre deg som en ekkel gammel gubbe! Hadde jeg vært i hennes sko hadde nok praten med sjefen handlet om den mannlige kollegaen som ikke klarer å forholde seg til normale sosiale spilleregler. Dersom dette ikke avtok, hadde det ikke tatt lang tid før jeg begynte å se meg om etter en ny jobb. Anonymkode: df4f7...5c9 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Del Skrevet 2. juli Så oppsummert sitter du på nett og dikter opp dette. Eller du er en stalker på arbeidsplassen. Det finnes faktisk et ok liv å leve der ute, med faktisk innhold, og fine mennesker. Anonymkode: f5370...a18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. juli #11 Del Skrevet 2. juli Hun vil ikke være vennen din da hun ser på deg som en kollega. Du er altfor påtrengende og det vil virke mot sin hensikt da du virker å være svært ekkel mot henne. Det er ikke rart hun blir stille. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Del Skrevet 2. juli Du må jo skjønne at den feministiske brutaliteten har konkludert både på KG og ellers i hverdagen at man er nærmest en pedo om du er 40+ og snakker til en dame i slutten av 20-årene 😂 Men når det er sagt, det holder med å invitere på fredagspils eller lunsj og da helst med andre kollegaer - ikke bare dere to, og går ikke det, så er det ikke vits å foreslå "alt mulig annet". Fredagspils og lunsj er absolutt minimalt og vil hun ikke det en gang, så er det ikke vits å foreslå noe annet. Husk også at det er viktig at alle forslagene omfatter andre kollegaer også - ikke bare dere to. Ingen kvinnfolk er verdt å drite i eget reir. Verden er såpass digitalisert i dag at du bør heller passe på din arbeidsplass som sørger for at pengene kommer inn på kontoen din hver måned, og så kan du jage andre høner som ikke er helt feminist-skadet og som ikke jobber sammen med deg. Anonymkode: c7b0a...515 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø. Vi er syv menn, alle på 40+, og det preger avdelingen. I vår ble det ansatt en ny kollega, en flott ung dame på 27-28 og det var forfriskende. Vi har free seating, så etter at hun begynte har jeg satt meg ved siden av henne. Det er hyggelig å ha noen andre å snakke med, og jeg tror hun også setter pris på å bli tatt godt imot, ble venner på Facebook og Snapchat og sånn. Jeg skulle bare ønske at hun var mer utadvendt og åpen, og viste at hun også syntes det var hyggelig, Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å slappe av og trives for det er så fint å ha henne her. Når jeg har spurt henne med på fredagspils, lunsj og alt mulig annet, svarer hun nei eller blir bare stille. Jeg vet at noen er introverte, men det virket ikke sånn de første dagene, og hvis det likevel skulle være sånn kan vi jo sette oss ned og snakke om det. Noen som kan litt om onboarding og vet hvordan dette kan gjøres uten at det virker påtrengende? Jeg har forsøkt gjennom eposter og messenger også, siden introverte noen ganger kan synes det er lettere å uttrykke seg skriftlig, men selv om jeg kan se at meldingene er lest svarer hun ikke. Sjefen vår ser ikke ut som at han tar tak i det, selv om jeg vet at de har snakket en del sammen. Anonymkode: c5ec3...b2a Dette hørtees ganske invaderende ut. Du ønsker at hun skal være velkommen, og det er jo fint, men samtidig ønsker du at hun endrer personlioghet til en som er lettere for deg å forholde deg til. Invitasjoner til fredagspilser og andre fellesaktiviteter bør være på felleslister slik at det ikke er en til en. Alle må ikke være med på alt, men alle skal ha valget om du skjønner. Tenk på henne som en hvilken som helst annen person, hun forventer ikke noe annet og det er utrolig ubehagelig å bli forfulgt. Vet det er vanskelig for menn å sette seg inn i problemstillingen, men for kvinner er det en reel trussel å få uønsket oppmerksomhet og bli plukket ut som et mål - selv om intensjonen skjeldent er en trussel og de fleste er fine folk, så vet man ikke. Det er ikke menn som bli sprerret inne i hjørner av noen som er fysisk større, eller opplever at noen bøyer seg over deg for å vise sin uønskede oppmersomhet - for så å bli sinte og spydige om det ikke blir motatt som de tenkte. Anonymkode: 04743...dd1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Del Skrevet 2. juli Cirkelin skrev (37 minutter siden): Husk at hun ser på deg som en gammel gubbe. Din overdrevne interesse får henne til å trekke seg unna og du tar ikke hintet. Trekk deg unna. La henne være i fred. Hun er ikke interessert i å være bestevenn med deg. Du vil ikke være årsak til at hun mistrives på jobben, eller? Påtrengende fordi man inviterer på joblunsj/fredagspils? Ja, hvis man sender masse e-post hver dag, men en og annen forespørsel til en kollega bør jo være greit. Norge ass, ikke skal man kunne ta kontakt med folk. Med mindre TS har prøvd å sjekke henne opp, noe startinnlegget ikke skriver noe om, så er det jo fint å kunne inkludere kollegaer. Anonymkode: c5498...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Del Skrevet 2. juli Fredagspils?! Hvem faen gidder å dra på fredagspils med kollegaer? Har man ikke annet å gjøre etter en lang arbeidsuke? Aldri vært på fredagspils, og kommer aldri til å gå på det heller. Anonymkode: 1d395...d0c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fredagspils og lunsj er absolutt minimalt og vil hun ikke det en gang Hvorfor gå ut til lunsj når man har matpakke? Er det så stas og sosialt? Nei takk. Anonymkode: 1d395...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må jo skjønne at den feministiske brutaliteten har konkludert både på KG og ellers i hverdagen at man er nærmest en pedo om du er 40+ og snakker til en dame i slutten av 20-årene 😂 Men når det er sagt, det hol......en er såpass digitalisert i dag at du bør heller passe på din arbeidsplass som sørger for at pengene kommer inn på kontoen din hver måned, og så kan du jage andre høner som ikke er helt feminist-skadet og som ikke jobber sammen med deg. Anonymkode: c7b0a...515 Og her er jo et utmerket eksempel på hvorfor noen menn blir sett på som en trussel; denne personen ble umiddelbart aggresiv, på dine vegner, for at du opplever at den oppmerksomheten du ga ikke er blitt møtt som du ønsket. Anonymkode: 04743...dd1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Del Skrevet 2. juli Du setter deg altid på siden av henne, invitere henne på pils, lunsj og "alt annet", du driver å melde henne og terrorisere henne på sosiale medier, og du stusser på hvorfor hun trekke seg unna?? Ja hun er nok bare introvert 8 minutter siden, AnonymBruker said: Fredagspils?! Hvem faen gidder å dra på fredagspils med kollegaer? Har man ikke annet å gjøre etter en lang arbeidsuke? Aldri vært på fredagspils, og kommer aldri til å gå på det heller. Anonymkode: 1d395...d0c Er en tradisjon dette på mange arbeidsplasser, eller lønningspils er kanskje mer normalt, der jeg jobbet før så var vi ofte ute sammen på Fredagene etter jobb og tok noen pils, hadde et ekstremt godt arbeidsmiljø der Anonymkode: 0c274...df2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 2. juli #19 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du setter deg altid på siden av henne, invitere henne på pils, lunsj og "alt annet", du driver å melde henne og terrorisere henne på sosiale medier, og du stusser på hvorfor hun trekke seg unna?? Ja hun er nok bare introvert Er en tradisjon dette på mange arbeidsplasser, eller lønningspils er kanskje mer normalt, der jeg jobbet før så var vi ofte ute sammen på Fredagene etter jobb og tok noen pils, hadde et ekstremt godt arbeidsmiljø der Anonymkode: 0c274...df2 Man kan vel praktisere et godt arbeidsmiljø uten alkohol og fest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. juli #20 Del Skrevet 2. juli Jeg er introvert selv, og ser ikke helt hvorfor jeg skulle «prate om det» med kolleger av meg. Det er ingenting å diskutere. Du virker veldig snål. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå