AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Skrevet 2. juli 2024 Er gravid i uke 33 og begynner å bli sliten. Har egentlig en veldig enkel graviditet med lite plager, men kjenner på en ekstrem trøtthet og blir fort ekstremt sliten i hodet. Etter en dag på jobb orker jeg absolutt ingenting mer og kjører hjem fra jobb i 30 varmegrader uten vifte på fordi jeg orker ikke bråket fra vifta fordi jeg er så sliten i hodet. Orker absolutt ingenting annet enn å ligge i et mørkt rom uten lyder og inntrykk etter en arbeidsdag. Føler dog det går greit mens jeg er på jobb. Har igjen i underkant av 5 uker med jobb før permisjon og lurer på hvordan jeg skal holde ut de 5 ukene? Noen som har gode tips? Klarer jo å jobbe, har bare ingen livskvalitet etterpå😅 Sykmelding er ikke aktuelt, ønsker ikke dette, kommer til å kjede meg ihjel om jeg skal gå hjemme hele dagen. Anonymkode: c9082...9af
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #2 Skrevet 2. juli 2024 Kan du jobbe redusert? Anonymkode: dda64...760 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #3 Skrevet 2. juli 2024 Kunne det ha vært en ide med utvidet lunchpause? Et avbrekk midt i arbeidsdagen hjalp meg mye da jeg var høygravid. Arbeidsgiver ga meg en ekstra halvtime ☺️ Anonymkode: fe554...476
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #4 Skrevet 2. juli 2024 Har du ingenting du kan finne på hjemme, hvis legen sykmelder deg? Som er passe utfordrende, gir mestring og glede? Det må jo være bedre å kjede seg litt på dagtid så du har overskudd igjen når barnet kommer. Hvorfor så redd for å kjede deg? Anonymkode: a92df...854 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #5 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du ingenting du kan finne på hjemme, hvis legen sykmelder deg? Som er passe utfordrende, gir mestring og glede? Det må jo være bedre å kjede seg litt på dagtid så du har overskudd igjen når barnet kommer. Hvorfor så redd for å kjede deg? Anonymkode: a92df...854 Er ikke redd for å kjede meg egentlig, men føles bortkastet å være hjemme og kjede seg, da tror jeg at jeg på mange måter hadde hatt det bedre på jobb allikevel! ☺️ AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan du jobbe redusert? Anonymkode: dda64...760 Det kan jo kanskje være en mulighet! Anonymkode: c9082...9af
Fjaselina Skrevet 2. juli 2024 #6 Skrevet 2. juli 2024 (endret) Eg forstår ikkje problemet med å jobbe redusert, nokre timar kortare kvar dag slik at du har litt overskudd igjen etter jobb? Sjukmelding er ikkje nødvendigvis 100% Eg var 50% sjukmeldt siste 3 vekene før permisjon på min nr 2. Det var fantastisk! Hadde nok jobb til å vere oppdatert og sosial, og nok kvile til å vere fungerende mamma og partner. Endret 2. juli 2024 av Fjaselina 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #7 Skrevet 2. juli 2024 Snakk med arbeidsgiver om det er noen muligheter for tilrettelegging. Så vidt jeg kan se skriver du ingenting om hva du jobber med. Anonymkode: 15398...1df 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #8 Skrevet 2. juli 2024 Hadde aldri orka å holde på sånn, du skal jo være litt uthvilt og klar til fødsel og barseltid når den tid kommer. Sleit med det samme selv, til slutt sa mannen og legen min at nå var det nok. Skjønner det er vanskelig. Når du er så sliten etter jobb så er det et tegn på at du burde roe litt ned, må jo ikke gå rett i 100% sykemelding heller 😊❤️ Anonymkode: a814e...778
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #9 Skrevet 2. juli 2024 Det er dessverre helt vanlig å være ganske tappet for energi på slutten. Med førstemann sov jeg hver dag etter jobb. Nå med nr 2 på vei har jeg fått redusert arbeidstid. Mest fordi bekkenet krangler, men også for å få hentet meg litt inn før barnet skal hentes i barnehagen og showet er i gang igjen hjemme. Man kan liksom ikke bare legge seg på sofaen når man har en 2 åring og ta seg av også. Min jordmor var ganske klar på at å være sliten ikke er en grunn for sykemelding i seg selv, men at jobben kanskje burde tilrettelegge litt og det har de heldigvis gjort for min del. Jobber nå 70% og 30% velferdspermisjon. De ville heller det enn å at jeg skulle sykemelde meg. Anonymkode: 6e372...e00
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #10 Skrevet 2. juli 2024 Jeg hadde det som deg og måtte kaste inn håndkleet i uke 34 og blir 100 % sykmeldt. Og da hadde jeg allerede jobbet redusert en god stund. Kroppen responderte med dyp søvn på natta og jeg var skikkelig trøtt på dagen. Det var som jeg endelig kunne kjenne etter hvor sliten jeg var. For meg var det helt riktig da jeg var redd baby skulle komme tidlig og jeg ikke ville ha overskudd til hverken fødsel eller barseltid. Anonymkode: e3202...16e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #11 Skrevet 2. juli 2024 Skal du ikke ha ferie? Jeg er på ingen måte gravid, men er også helt kjørt nå rett før ferien tar til. Slik er det hvert år. Anonymkode: e2133...0aa 2
Granskudd Skrevet 2. juli 2024 #12 Skrevet 2. juli 2024 Jeg synes det er kjempe bra at du vil forsøke å stå i jobb når du ikke har noen spesifikke plager i graviditeten. Jeg heier på deg! 5 uker er i det store løpet ikke lenge! Det blir som når man venter på å få ferie, man må bare krumme ryggen den siste tiden og få ting unna. Hva slags form for arbeid er det du har? Er det fysisk slitsomt, eller hode-slitsomt? Er det mulig at du kan få en form for tilrettelegging der du for eksempel kan sitte en liten stund på et stillerom og ikke gjøre noenting i løpet av dagen, eller som noen andre sa over her, en lengre lunsj pause? Om du for eksempel sitter på kundesupport kan det være veldig krevende, er det mulig i såfall at du kan få lov å gjøre et annet litt mer intern-rettet arbeid de siste ukene? Er å jobbe hjemmefra et alternativ? Da kan du sitte med beina høyt, og med joggebuksa på og fremdeles delta 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #13 Skrevet 2. juli 2024 Snakk med dem om tilrettelegging? Kan jo hende små tiltak kan gjøre mye. Jeg jobbet helt til permisjonen og synes de ukene der var veldig lange, så jeg hadde gått på veggen hvis jeg skulle vært hjemme lenger. Anonymkode: 7f163...552
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #14 Skrevet 2. juli 2024 Jeg måtte gå ut i sykemelding allerede i uke 30, men det var pga stressende og fysisk anstrengende jobb med null mulighet for tilrettelegging som å få sitte, drikke vann, gå på wc osv (operasjonssykepleier). Trodde jeg skulle kjede meg, men tiden gikk overraskende fort da det var mer enn nok å finne på hjemme. Jeg er i overkant ryddig og systematisk og det var godt for svangerskapets redebyggerinstinkt å få absolutt alt på stell både innen- og utendørs før jeg gikk i fødsel, i tillegg til at jeg sov bort 15 timer i døgnet de siste mnd 😅 Passet også på å spise veldig sunt og å gå en lang tur hver dag. Fødte en nydelig gutt i uke 38 🥰 Anonymkode: 1e4dd...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå