Gå til innhold

50+ og aldersforskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor stor aldersforskjell er for mye for dere hvis det skal være noe seriøst? 

Jeg er selv kvinne i 30-årene og kontaktes stadig av menn på 50+ og har datet litt, siden jeg er såpass voksen og et sted i livet hvor aldersforskjell ikke har så mye å si, men jeg opplever at de kvier seg for at det skal bli seriøst, selv om de sier at de vil ha dame. Det er mye sånn "hadde du vært litt eldre" fordi de er redde for å fremstå som en gammel gris eller noe. Men da spør jeg, kan jo hende jeg har havna borti 50+player-gjengen også, men hvor ungt er for ungt til at du kunne vurdere et forhold du som er mann 50+? 

Anonymkode: ab73f...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt nysgjerrig andre veien også ;). Kvinne på 51 her – kvier meg for å trykke liker på noen under 45 på Tinder 🫣 (Får opp endel på 43 og 44 selv om jeg har satt grensen på 45.)

Kvinne i 30-åra og mann rundt 50 er slettes ikke uvanlig i min omgangskrets. Men ja, de er kanskje redd for å bli sett på som «gamle griser»..? 🤔

Anonymkode: d9c29...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men jeg blir glad for å høre dette 😅 Er 30, og følereg ikke i samme gruppe som menn på 50. Det er ikke min naturlige match, så bra de er redd det blir reaksjoner. 

Du får bare prøve å overbevise dem hardere om du blir forelsket.

Anonymkode: 4ae6f...d3d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for mannen min og ikke menn generelt, men han synes at vår aldersforskjell i utgangspunktet var for stor. Møttes da jeg var 28 og han er 15 år eldre. (Pådriveren for dating var altså meg og ikke han).

Nå har jeg fylt 35 og han 50, men vi er lykkeligere enn noen gang og baby nr to er under planlegging..  Ja! Han blir «gammel» før meg, men jeg velger lykke her og nå, hva som skjer i fremtiden vet ingen. 

Anonymkode: 69575...ffa

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjent med ei på 39, da jeg var 50. Hun hadde en eks som var enda eldre, og var i grunnen pådriver her. Jeg brukte lang tid på å skulle se oss som et seriøst alternativ, men måtte prøve å ikke se for langt fram. Tenk 5-10 gode år, og ikke at jeg rekker å dø, før hun blir pensjonist. 

Det ble av forskjellige grunner ikke oss likevel, og nå har jeg en jevngammel kjæreste, enkelt og greit.

Anonymkode: 45fec...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett iver 50 og hadde filteret på maks 10 år yngre pp Tinder. Fikk en del likes fra damer ned mot 40 men fulgte dem aldri opp. Jeg holdt meg til de litt nærmere i alder. Da er vi mer på likt sted i livet. 

Anonymkode: 0bbca...6ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde som mål å ha sex med 25 års aldersforskjell begge veier.

Det er i boks og vel så det.

Anonymkode: 86d3e...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde som mål å ha sex med 25 års aldersforskjell begge veier.

Det er i boks og vel så det.

Anonymkode: 86d3e...563

Hvorfor hadde du det som et mål? 

Det med sex er jo ikke problemstillingen i spørsmålet, og det er noe en hver idiot klarer, om det er målet. 

Anonymkode: 47036...c17

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan bare svare for mannen min og ikke menn generelt, men han synes at vår aldersforskjell i utgangspunktet var for stor. Møttes da jeg var 28 og han er 15 år eldre. (Pådriveren for dating var altså meg og ikke han).

Nå har jeg fylt 35 og han 50, men vi er lykkeligere enn noen gang og baby nr to er under planlegging..  Ja! Han blir «gammel» før meg, men jeg velger lykke her og nå, hva som skjer i fremtiden vet ingen. 

Anonymkode: 69575...ffa

Hva gjør du når han er pensjonist? Da kan jo han leve et mye friere liv, mens du enda har mange år igjen dit.

Anonymkode: 06ef1...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor hadde du det som et mål? 

Det med sex er jo ikke problemstillingen i spørsmålet, og det er noe en hver idiot klarer, om det er målet. 

Anonymkode: 47036...c17

Jeg hadde lyst.

Anonymkode: 86d3e...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor stor aldersforskjell er for mye for dere hvis det skal være noe seriøst? 

Jeg er selv kvinne i 30-årene og kontaktes stadig av menn på 50+ og har datet litt, siden jeg er såpass voksen og et sted i livet hvor aldersforskjell ikke har så mye å si, men jeg opplever at de kvier seg for at det skal bli seriøst, selv om de sier at de vil ha dame. Det er mye sånn "hadde du vært litt eldre" fordi de er redde for å fremstå som en gammel gris eller noe. Men da spør jeg, kan jo hende jeg har havna borti 50+player-gjengen også, men hvor ungt er for ungt til at du kunne vurdere et forhold du som er mann 50+? 

Anonymkode: ab73f...8d9

Når du er 30 vil jeg frykte du fortsatt kan få lyst på barn.  Det er egentlig den STORE bøygen. 

Så ville jeg tenkt litt på referansepunktene : altså FORDELEN er at jeg HAR referanse punkter til din oppvekst, for jeg har barn på samme alder, og du har foreldre på ca samme alder, så helt ukjent med min er du ikke.

Jeg hadde følt seg som en gammal gris, men jeg hadde følt meg som en heldig gammal gris, og griser er ålreite dyr : fordelen med min alder er at jeg kunne ikke gi mer f i hva andre mener om hvem jeg henger med. 

Men det er litt det der med den der forbaskede biologiske klokka som plutselig slår inn uten noen forvarsel... 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva gjør du når han er pensjonist? Da kan jo han leve et mye friere liv, mens du enda har mange år igjen dit.

Anonymkode: 06ef1...d48

Tro meg, av alle ting er ikke det et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan bare svare for mannen min og ikke menn generelt, men han synes at vår aldersforskjell i utgangspunktet var for stor. Møttes da jeg var 28 og han er 15 år eldre. (Pådriveren for dating var altså meg og ikke han).

Nå har jeg fylt 35 og han 50, men vi er lykkeligere enn noen gang og baby nr to er under planlegging..  Ja! Han blir «gammel» før meg, men jeg velger lykke her og nå, hva som skjer i fremtiden vet ingen. 

Anonymkode: 69575...ffa

Alle bør tenke slik. Idiotisk å tenke på hvordan ting "kanskje" blir om 15-20 år. Man kan dø før den tid eller skilles. Ting skjer, og nesten aldri blir det som planlagt.

Dessverre tror jeg mange mennesker i dag er dårlige på å leve i øyeblikket. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

hvor ungt er for ungt til at du kunne vurdere et forhold du som er mann 50+?

Jeg har datet kvinner mellom ca 25-45 som femtiåring. Og for meg personlig fungerte 25-35 fint både når det gjaldt sex og kjemi. Men når det kommer til forhold er det fint å være på nogenlunde samme sted i livet med tanke på barn, erfaring, osv. Da var 35-40 den beste matchen for min del. 

Så jeg ville sagt at i begynnelsen av 30-årene er litt ungt, men det kommer veldig an på situasjon og person  

M50

Anonymkode: 35962...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ble kjent med ei på 39, da jeg var 50. Hun hadde en eks som var enda eldre, og var i grunnen pådriver her. Jeg brukte lang tid på å skulle se oss som et seriøst alternativ, men måtte prøve å ikke se for langt fram. Tenk 5-10 gode år, og ikke at jeg rekker å dø, før hun blir pensjonist. 

Det ble av forskjellige grunner ikke oss likevel, og nå har jeg en jevngammel kjæreste, enkelt og greit.

Anonymkode: 45fec...467

50 og 39 er jo knapt aldersforskjell i den alderen. Begge er middelaldrene.

Anonymkode: fc420...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan bare svare for mannen min og ikke menn generelt, men han synes at vår aldersforskjell i utgangspunktet var for stor. Møttes da jeg var 28 og han er 15 år eldre. (Pådriveren for dating var altså meg og ikke han).

Nå har jeg fylt 35 og han 50, men vi er lykkeligere enn noen gang og baby nr to er under planlegging..  Ja! Han blir «gammel» før meg, men jeg velger lykke her og nå, hva som skjer i fremtiden vet ingen. 

Anonymkode: 69575...ffa

Det blir sikkert strålende når du er 50, og han pensjonist:))

Anonymkode: 2334e...3d4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye smartere med litt yngre mann i den alderen, bare noen få år, korrigert for levealder. Interessant nok var min litt yngre mann og jeg skjønt enige i at det er lurt å fordele risikoen ved gammel partner (vi har begge sett gamle mødre slite seg ut som omsorgsgivere for enda eldre fedre våre i sju-åtte-ni år).

Jeg ønsket ikke det for meg, og det gjorde ikke han heller. Empatisk fyr, mannen min.

Anonymkode: 07717...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan bare svare for mannen min og ikke menn generelt, men han synes at vår aldersforskjell i utgangspunktet var for stor. Møttes da jeg var 28 og han er 15 år eldre. (Pådriveren for dating var altså meg og ikke han).

Nå har jeg fylt 35 og han 50, men vi er lykkeligere enn noen gang og baby nr to er under planlegging..  Ja! Han blir «gammel» før meg, men jeg velger lykke her og nå, hva som skjer i fremtiden vet ingen. 

Anonymkode: 69575...ffa

Stakkars barn som får en så gammel far... 😵

Anonymkode: 6986e...949

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

50 og 39 er jo knapt aldersforskjell i den alderen. Begge er middelaldrene.

Anonymkode: fc420...9c8

Man har kanskje ønske om å holde sammen? Jeg skal love deg at 59 og 70 er aldersforskjell.

Anonymkode: 89a84...081

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker aldersforskjellen godt jo eldre man blir. En mann på 50 virker fortsatt ikke sååå gammel, men han blir gammel fort. Jeg var sammen med en ganske mye eldre mann én gang, og det skjer ikke igjen.

Anonymkode: 8651e...afa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...