AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Skrevet 2. juli 2024 Jeg er sykepleier som har jobbet lenge på langtidsavdeling på sykehjem. Trives i grunn med mye. Særlig det at jeg kjenner pasientene, likte ikke sykehuspraksis fordi det var så ekstremt hektisk med pasienter inn og ut heletiden. Fikk knapt bli kjent med noen før de ble sendt videre. Jeg liker å bedre å vite hvem pasientene er, hva de liker. Liker at jeg kan se på de med en gang og skjønne at noe er galt/annerledes. Liker å vite hvem de pårørende er. Liker og at det er rutiner og strukturerte dager. Liker og at jeg vet stort sett alle medisiner de står på og kan oppdage om det er feil/forandring i medisiner med et blikk bortimot. Men det eneste er at jeg føler jeg har litt lite sykepleiefaglige oppgaver til tider. Dette svinger jo veldig i perioder kan det være en del og så kan det gå lenge uten. Samtidig vil jeg være en plass der pasienten er der i mer enn noen timer slik jeg opplevde det på sykehuset. Men skulle gjerne lagt mer pvk, jobbet med piccline, gjort med sårstell og lignende. Har vurdert korttidavdeling , hjemmesykepleien(har jobbet der en periode under studietid, syns det var greit nok men savnet det kollegiale på arbeidsplassen) og dialyse (da det jo ofte er samme mennesker som kommer jevnlig , sånn mtp kronisk nyresvikt og de som skal ha fast dialyse). Sistnevnte er det vel litt vanskelig å få en fot innenfor, de fleste jobber på sengepost i tillegg såvidt jeg forstår det. Og da blir det vel litt av samme greia jeg IKKE likte med sykehus. Sykehus har i tillegg langt pendlevei for meg så ikke så fristende i så måte. Noen sykepleiere som vil dele erfaringer rundt noen av disse arbeidsplassene? Har litt dårlig samvittighet for å forlate arbeidsplassen og for vet de trenger sykepleiere veldig på langtids. Få som vil jobbe på langtidsavdeling. Anonymkode: addf2...be0
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #2 Skrevet 2. juli 2024 Vet ikke hva du har i nærheten, men hva med rehabiliteringsavdeling? Der er jo pasientene gjerne i noen uker/måneder om gangen så du blir kjent med dem, samtidig kommer mange rett fra sykehus og har dermed mer komplekst behov enn de som er eldre på langtid ifht prosedyrer. Jeg er i helt motsatt enda av skalaen fra deg, liker helt det korte møtet, vil ikke ha pasienter for lenge om gangen, er ikke begeistret for pårørende og vil bare få fikset problemet og så videre til neste, så jeg har ikke erfaring med de andre plassene du spør om. Men jeg kjenner tre som jobber på rehab og trives veldig godt med det nettopp fordi de blir kjent med folk, kan påvirke endre og se bedring, uten at døden er utfallet i andre enden. Anonymkode: 375f5...52e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #3 Skrevet 2. juli 2024 Jeg tenkte også rehabilitering sengepost. I noen tilfeller har man da pasienter i halvt år til et år. Kan være kompliserte hjerneskader for eksempel. Anonymkode: fb38a...81b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #4 Skrevet 2. juli 2024 Enig med forslaget om rehab! Har en venninne som jobber som sykepleier på rehab-avdeling og hun trives veldig godt. Hun er også mye mindre sliten enn da hun jobbet i spesialisthelsetjenesten. Anonymkode: e9ef1...f10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #5 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet ikke hva du har i nærheten, men hva med rehabiliteringsavdeling? Der er jo pasientene gjerne i noen uker/måneder om gangen så du blir kjent med dem, samtidig kommer mange rett fra sykehus og har dermed mer komplekst behov enn de som er eldre på langtid ifht prosedyrer. Jeg er i helt motsatt enda av skalaen fra deg, liker helt det korte møtet, vil ikke ha pasienter for lenge om gangen, er ikke begeistret for pårørende og vil bare få fikset problemet og så videre til neste, så jeg har ikke erfaring med de andre plassene du spør om. Men jeg kjenner tre som jobber på rehab og trives veldig godt med det nettopp fordi de blir kjent med folk, kan påvirke endre og se bedring, uten at døden er utfallet i andre enden. Anonymkode: 375f5...52e Finnes rehabilitering i nærheten så det var et godt forslag! Pasientene er kanskje der lengre enn korttid. Selv om korttid kan ha folk i flere måneder de og, i påvente av langtidsopphold Anonymkode: addf2...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå