Gå til innhold

Veldig kraftig mensen etter koronavaksinene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvor mange andre som har fått dette? Jeg får skikkelig kraftig mensen de to første dagene, det renner nedover beina mine mens jeg skal bytte til ny tampong og hver tampong må byttes med korte mellomrom de første dagene. Ikke bare er det plagsomt, men jeg merker jo også at jeg føler meg litt dårlig når jeg blør såpass kraftig. 
Dette begynte etter at jeg tok vaksinene ( har tatt to stk ) og det er noen år siden nå. 

Anonymkode: 90974...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, fikk veldig kraftig mens både etter vaksinene og etter covid... men det stabiliserte seg igjen.
Kontakt fastlegen, kan hende det er fornuftig med en midlertidig hormonell prevensjon feks for å redusere det ned, se om det kan hjelpe også når du slutter igjen. 

Anonymkode: a675d...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjent og omtalt bivirkning dette, men det er forbigående (varierende forløp)

Anonymkode: 35773...52f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har fått dette problemet. Jeg vet ikke hva som er løsningen på det, en du bør kanskje vurdere tilskudd av jern siden du blør så mye. Snakk med legen om det. 

Anonymkode: 2112a...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også. Hemmet meg veldig, grusomt. Cyklokapron skal stoppe det, men virket ikke.

Hormoner hjalp ikke.

Ble vurdert til hysterektomi, men ble reddet av overgangsalder. Kan du ha fått en cyste?  Oppsøk gyn.

Anonymkode: a9c89...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk å melde inn bivirkninger da, folkens!

Anonymkode: 1424c...672

Det har jeg ikke gjort enda, skal få gjort det idag. Har også opplevd at jeg er mye lenger syk når jeg først blir syk, hadde to runder med forkjølelse etter hverandre i over 2 måneder ifjor. Føler jeg har fått dårligere immunforsvar, men noen mener det er fordi jeg isolerte meg mye under pandemien. Men jeg har aldri hatt så lange sykdomsforløp før og føler det kan være vaksinen det også. 

Anonymkode: 90974...f1a

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også mye kraftigere mens etterpå. 

Før gjorde mensen meg lite og ingenting i hverdagen, je gkunne løpe rundt i hvite bukser og ri på hvite hester som i en tampong-reklame. Men etter vaksinen, så blødde jeg gjennom for første gang siden jeg var 15 liksom..

Nå tar jeg hjemmekontor de første dagene så langt jeg kan, sånn at jeg kan gå med menskopp og nattbind og mensentruse og fly frem og tilbake på do og bytte lettere. De par første dagene hvor jeg blør som bare det, er stressfulle og jeg kunne ikke reist eller dratt på stranda eller noe sånt.. 

Jeg har jo ikke akkurat målt med desilitermål, men føler det har roet seg litt først nå i år. Så det tok noen år her, så har det bedret seg.

Gleder meg til jeg er kvitt det, krysser fingrene for tidlig overgangsalder.

Anonymkode: 32591...833

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å lese om enda et menneske som har fått alvorlige bivirkninger. For det er det det faktisk er 😔 

Håper du har meldt det inn, og at du har en god fastlege/gynekolog som tar det på alvor!

Anonymkode: b2e3c...af6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lenge til denne posten blir slettet.Vaksinebivirkninger skal ikke snakkes om her på KG tydligvis.

Anonymkode: c981d...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er verken vaksinemotstander eller en som tror at man blir sykere av vaksinen enn covid. Men det er viktig å få kartlagt økt blødninger fra vaksineringen, for vi vet at det har vært et tema! 

Anonymkode: 1424c...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok aldri koronavaksinen. Glad for det jeg. Det er en hastevaksine med langtidsbivirkninger som ikke er testet grundig nok.

Anonymkode: 9cff1...59f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tok aldri koronavaksinen. Glad for det jeg. Det er en hastevaksine med langtidsbivirkninger som ikke er testet grundig nok.

Anonymkode: 9cff1...59f

Skjønner deg godt, angrer for at jeg tok to vaksiner 

Ts

Anonymkode: 90974...f1a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så utrolig trist å lese om enda et menneske som har fått alvorlige bivirkninger. For det er det det faktisk er 😔 

Håper du har meldt det inn, og at du har en god fastlege/gynekolog som tar det på alvor!

Anonymkode: b2e3c...af6

Nei så lenge hun aldri ble innlagt på sykehus registreres det ikke som alvorlig bivirkning..

Og siden hun ikke har meldt inn bivirkingen enda vil de ikke registrerer det som bivirkning av vaksina😔

E glad det hvertfall endelig er bevist og lov å snakke åpent om denne vanlige bivirkingen. Syns likevel det er merkverdig at ingen ser mulige sammenhenger med denne bivirkningen og rekordlave fødselstalli 2022…😶

Anonymkode: da5e2...a6d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville gått til gynekolog for å sjekke det ut. Som en annen nevner, det kan jo være andre grunner til blødningene. Viktig å få avklart! Og hvis det er pga vaksinen, bør du teste ut behandling. Selv om det ikke hjalp for en annen bruker her på kg, kan det hjelpe deg.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...