AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #1 Skrevet 2. juli 2024 Har akkurat fått et drivhus som jeg skal plante ting i. Tenkte tomater i hvert fall. Noe annet jeg kam rekke å så der denne sesongen? Det er uten strøm, så det blir kaldt om vinteren. Anonymkode: c41ef...c89
Leo Skrevet 2. juli 2024 #2 Skrevet 2. juli 2024 Agurk kan du rekke å så nå. F1-sorter som Iznik og Piccolino bruker 6 - 8 uker fra frø til ferdig agurker på denne tiden. Tomater blir verre. Da må du i så fall få tak i planter som allerede er i blomst. Microtomater kan du kanskje rekke å få til og de er ikke større enn at du kan ta inn plantene og la dem modne videre i vinduskarmen når kulden kommer. Salat etc. er det som regel dumt å ha i drivhus siden det gjerne blir for varmt der. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #3 Skrevet 2. juli 2024 Reddiker er også en mulighet vil jeg tro. Anonymkode: 1994f...444
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #4 Skrevet 2. juli 2024 Takk for svar! Da blir det agurker og reddiker i første omgang, og kanskje tomater hvis jeg dår kjøpt noen planter som allerede er på gang. Tar gjerne imot flere tips! Tenkte kanskje noen urter og blomster også. Har allerede en del urter og grønnsaker ute, men tenkte kanskje f eks ruccola og blomkarse Anonymkode: c41ef...c89
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #5 Skrevet 2. juli 2024 Sjekk saltsortene før du planter de. Noen vokser best om det ikke er for varmt. Blomkarse er fantastisk synes jeg. Smaker godt også - både blad og blomster, og du kan bruke frøene som "kapers", her er en oppskrift https://lizassmabruk.no/blomsterkarse-kapers-oppskrift/ Anonymkode: 1994f...444
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #6 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sjekk saltsortene før du planter de. Noen vokser best om det ikke er for varmt. Blomkarse er fantastisk synes jeg. Smaker godt også - både blad og blomster, og du kan bruke frøene som "kapers", her er en oppskrift https://lizassmabruk.no/blomsterkarse-kapers-oppskrift/ Anonymkode: 1994f...444 Salat 😂 a-tasten min er ikke alltid samarbeidsvillig... Anonymkode: 1994f...444
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #7 Skrevet 2. juli 2024 27 minutter siden, AnonymBruker said: Sjekk saltsortene før du planter de. Noen vokser best om det ikke er for varmt. Blomkarse er fantastisk synes jeg. Smaker godt også - både blad og blomster, og du kan bruke frøene som "kapers", her er en oppskrift https://lizassmabruk.no/blomsterkarse-kapers-oppskrift/ Anonymkode: 1994f...444 Åja, takk for tips! Visste ikke det med salater og varme. Skal også prøve oppskriften din! Anonymkode: c41ef...c89
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #8 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Åja, takk for tips! Visste ikke det med salater og varme. Skal også prøve oppskriften din! Anonymkode: c41ef...c89 Jeg ble usikker på om jeg har blandet temperatur og vekst med noe annet, så tror det var en fieilkobling 😊 Sjekket noen av salatene hos solhatt, og det står ikke noe om det der Legger ved en link i tilfelle du har lyst å se utvalget (personlig liker jeg å bruke økologiske frø som er mindre farlige for innsektene) https://solhatt.no/?s=salat&post_type=product&type_aws=true&aws_id=1&aws_filter=1 Anonymkode: 1994f...444
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #9 Skrevet 2. juli 2024 Da har jeg bestit frø til: Feltsalat, ruccola, to ulike typer blomkarse, agurk og reddiker. Ute i hagen har jeg fra før: Plukksalat, rødbeter, fennikel. gulrot, persillerot, purre, timian, koriander, rosmarin, oregano, plommer, stikkelsbær, solbær, rabarbra pluss noen forvillede bringebærbusker. O Anonymkode: c41ef...c89
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #10 Skrevet 2. juli 2024 Så godt og hyggelig det høres ut. Til neste år planlegger jeg å kjøpe Honningbær, og et plommetre står defimitivt på ønskelista mii. Pluss jordbær. Og drivhus 😂 I fjor høst klippet jeg toppene av et par tomatbusker, de overlevde på vaskerommet og har flere tomater allerede (står ute). Jeg er ikke så flink, men det er det tidligste jeg har fått tomater noen gang. Anonymkode: 1994f...444
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #11 Skrevet 2. juli 2024 54 minutter siden, AnonymBruker said: Så godt og hyggelig det høres ut. Til neste år planlegger jeg å kjøpe Honningbær, og et plommetre står defimitivt på ønskelista mii. Pluss jordbær. Og drivhus 😂 I fjor høst klippet jeg toppene av et par tomatbusker, de overlevde på vaskerommet og har flere tomater allerede (står ute). Jeg er ikke så flink, men det er det tidligste jeg har fått tomater noen gang. Anonymkode: 1994f...444 Oj, honningbær har jeg aldri hørt om. Det ser spennende ut! Utrolig at du fikk til de tomatene. Jeg må si at jeg stort sett aldri får til noe i hagen😁 Har mislyktes så utrolig mange ganger (gultøtter der det bare var tråder da jeg dro dem opp, poteter fulle av "grøt", grønnsaksplanter der snegl spiste rubbel og bit første natten osv osv. Men så får man til noe innimellom, og da er det utrolig gøy! Så jeg satser på å øke suksessraten litt hvert år! Anonymkode: c41ef...c89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå