Gå til innhold

Hunden min sliter med noe og føler vi ikke får hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 14 dager siden var jeg hos veterinæren og de sjekket alt, hjerte, lungene osv.. Han fik medisin og veterinæren sa at vi først prøver med liten dose for å se, hvis ikke det hjelper så skal vi gå opp i medisinen eller prøve en annen. 

Hunden min er ikke bedre og jeg ringte klinikken i går for å se hva vi skal gjøre. Fikk beskjed for å komme med hunden igjen. Jeg sa at det trenger vi ikke, vi har jo vært på sjekk for 14 dager siden og jeg vil ikke utsette hunden min for det, han er redd klinikken. De sa at vi må komme inn. De har jo sjekket alt på han for to uker siden.. Hva i alle dager.

Jeg tror at de bare vil ha penger, konsultasjon koster hver gang.. Og jeg tenker at det ble ikke som vi ble enig om for to uker siden mtp medisin.

Hva tenker dere??

Anonymkode: 461b3...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For 14 dager siden var jeg hos veterinæren og de sjekket alt, hjerte, lungene osv.. Han fik medisin og veterinæren sa at vi først prøver med liten dose for å se, hvis ikke det hjelper så skal vi gå opp i medisinen eller prøve en annen. 

Hunden min er ikke bedre og jeg ringte klinikken i går for å se hva vi skal gjøre. Fikk beskjed for å komme med hunden igjen. Jeg sa at det trenger vi ikke, vi har jo vært på sjekk for 14 dager siden og jeg vil ikke utsette hunden min for det, han er redd klinikken. De sa at vi må komme inn. De har jo sjekket alt på han for to uker siden.. Hva i alle dager.

Jeg tror at de bare vil ha penger, konsultasjon koster hver gang.. Og jeg tenker at det ble ikke som vi ble enig om for to uker siden mtp medisin.

Hva tenker dere??

Anonymkode: 461b3...539

Å utrede uspesifikke lidelser er ikke magi, og å prøve ut enkelte behandlinger for enten å bekrefte eller utelukke er normalt. 

Anonymkode: bab83...b8c

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi aner jo ikke hvilken medisin de har gitt. Vi aner ikke hva symptomene er. 
og «sjekket alt?» hva ligger i det? En undersøkelse og en blodprøve? 
 

Anonymkode: 8f868...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de må sjekke om noe er endret før de kan gi nye medisiner... Jeg vet dyrlegen kann overdrive undersøkelsen, men her synes jeg du høres fornuftige ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du dra til en annen dyrlege. Det er bare veterinær som kan finne ut av om det er noe galt med hunden. 
Er hunden redd så må du berolige den ved undersøkelse 

Anonymkode: ea604...a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var betryggende at veterinær ville ha inn min katt for endring og justeringer av medisiner når hun ikke ble bedre. 
Jeg så bare at hun ikke ble bedre, men jeg klarte ikke lytte til hjertet hennes eller lungene for å se hvordan medisinen hun har fått påvirker henne. 
Når vi så på de vitale tegnene hennes hos veterinær, de konkrete målingene man faktisk kan sammenligne, så så man at medisinen hadde stor effekt, det bare var ikke høy nok dose og ikke lang nok tid. 
Dermed kunne veterinæren gjøre en kvalifisert vurdering på at dosen skulle økes, og at vi ikke trengte bytte medisin. 

Men for deres del så ville jeg ha byttet veterinær. Du har tydeligvis svært lite tillit til at veterinæren ønsker dyrets beste, da er det like greit bytte. 

Anonymkode: 8f718...fe5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å svare på denne tråden, da vi ikke vet hvilke symptomer hunden har, hva veterinæren mistenker eller hvilke medisiner hunden prøver ut.

Er det symptomer på hjertesvikt og medisiner mot det, så bør han hyppig inn til veterinær slik at legen får sett/hørt endringer i symptomene og justert dosen etter det.

Er det snue eller noe annet "ufarlig", så kunne de kanskje ha justert dosering på medisiner uten å se hunden hver 14. dag, men hunden bør allikevel inn til veterinæren jevnlig for å se om medisinen har virkning. 

Anonymkode: afee8...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo hjelp, men vil ikke ta den i mot.

 

Anonymkode: f6cfc...d41

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en spøk.

Om ikke, kom deg til dyrlegen nå.

Anonymkode: c5363...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund fikk også medisiner som ikke virket. Når vi reiste inn for andre gang ble det oppdaget en sykdom som krevde hasteoperasjon. Takk og lov for at vi ikke bare øket dosen, da ville han dødd.

Anonymkode: 54d70...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? De prøver jo å hjelpe, men du nekter hjelp. Det er ikke sånn at man alltid finner ut hva som er feil på første konsultasjon. Ofte må man inn flere ganger og prøve ut forskjellige ting. 

Anonymkode: 6dfde...f34

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen andre enn vetinæren kan hjelpe deg med hunden din. 

 

Anonymkode: 10da8...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid like lett å bare øke dosen, over telefonen. Dyrlegen må nok undersøke hunden, og spørre om forskjellige ting for å få rett dose. Dette er jo en del av behandlingen. Det kan ta tid. 

Så lenge det gjelder samme "sak", så er det mulig forsikringen dekker det. Ville sjekket det når dere overstiger minstebeløpet. Her var hunden inne til dyrlegen 4 ganger for samme sak, alle gangene ble dekket av forsikringen tilsammen. Hadde blitt over 14000kr, men betalte 3000 (eller noe sånt) i egenandel. 

Anonymkode: 7481f...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...