Gå til innhold

Skal ta abort, har time i dag, hva vil skje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 17 år og er 8 uker på vei. Har kontaktet sykehuset for abort og fått time i dag. Men i brevet står det ingenting om hva som skal skje. Vil aborten settes i gang i dag? Eller er det bare en konsultasjon? Kommer de til å ta ultralyd? Er den utvendige eller innvendig? Må jeg i så fall se på ultralyden?

Anonymkode: cffd8...a52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ultralyd. Så blir vel dere enige om du skal gjøre det på sykehuset eller hjemme.

Anonymkode: f82b5...74d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ultralyd. Du trenger ikke å se. Så blir vel dere enige om du skal gjøre det på sykehuset eller hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ultralyd. Så blir vel dere enige om du skal gjøre det på sykehuset eller hjemme.

Så aborten settes ikke igang i dag? Jeg må gjøre det på sykehuset,  er under 18 år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må jeg se på ultralyden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må jeg se på ultralyden?

Jeg så ikke på. Den satt med skjermen vendt mot personalet. Ikke mot meg. 

Anonymkode: e0a69...0fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Må jeg se på ultralyden?

Nei du må ikke om du ikke vil. Det er bare å gi beskjed 

Anonymkode: 99f19...81a

AnonymBruker
Skrevet

Tok nylig dette. Du får en pille på sykehuset også fullfører du aborten hjemme et par dager senere. Da skal du sette 4(?) Piller vaginalt og vil blø en del, anbefaler å holde deg hjemme noen dager, ikke bruk tamponger eller ha samleie mens du blør ! Kan blø opp til 3 uker

Anonymkode: 17afc...e18

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke se på ultralyden, bare snu deg vekk, eller gi beskjed. Du får sikert en pille i dag som dreper fosteret, så kommer du tilbake på sykehuset om 1-2 dager og får abort pillen. Da blir du sottende der til aborten er over. Det kan ta lang tid, opptil 12 timer, men mest sannsynlig litt kortere. Du kommer til å blø ut fostret sammen med alt det andre du har inni deg, og det kan gjøre litt vondt. Du kommer til å blø i noen uker etterpå, og da kan du ikke bade, eller ha sex så lenge du blør. 

Anonymkode: 2ec61...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Nå vet jeg i alle fall litt mer. Gruer meg, men er 100% sikker på at det er riktig for meg å velge abort. 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk for svar alle sammen. Nå vet jeg i alle fall litt mer. Gruer meg, men er 100% sikker på at det er riktig for meg å velge abort. 

Lykke til kjære deg. Av og til er abort det beste hvertfall i din alder. Dette vil gå bra skal du se💓

Anonymkode: 5797b...683

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lykke til, ❤️❤️❤️

Anonymkode: d76d5...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...