Gå til innhold

Uføreforsikring i KLP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med uføreforsikring fra KLP? Har akkurat signert en avtale på dette. Fikk høre av en venn at han hadde hatt uføreforsikring for noen år siden og at prisen bare fortsatte å stige da han fikk blant annet diabetes. Settes prisen opp dersom man får en diagnose selv etter noen år med å betale forsikringen? De hadde forklart han det som en bilforsikring, at jo mer du kræsjer jo dyrere blir det, synes dette høres veldig spesielt ut. Han skal visstnok hatt i DNB. Erfaringer?

Anonymkode: 4640b...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke den erfaringen med KLP. Men de er min jobb sitt forsikringsselskap. Jeg har godkjent yrkessykdom( fra NAV)  etter covid smitte på jobb og long covid. Har flere spesialisterklæringer, som har dokumenterte skader, som knyttes til covid smitte.

KLP har motarbeidet dette hele veien og har ikke godkjent skaden. Vet om flere i samme båt. Alle opplever det samme. Det tar måneder mellom svar og alt benektes, skade, inntektstap, smittevei, kobling til covid smitte. Etter mer enn 3 år med nedsatt inntekt har de kun utbetalt meg 30 000 i tapt inntekt og dette med ingen bekreftelse på at de erkjenner et ansvar. 
 

Så jeg ville aldri anbefalt dette forsikringsselskapet. En ting er hva en betaler for forsikringen, men viktigere er hvordan selskapet behandler deg etter en skade. KLP motarbeider en. 

Anonymkode: b9929...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 10.55):

Har ikke den erfaringen med KLP. Men de er min jobb sitt forsikringsselskap. Jeg har godkjent yrkessykdom( fra NAV)  etter covid smitte på jobb og long covid. Har flere spesialisterklæringer, som har dokumenterte skader, som knyttes til covid smitte.

KLP har motarbeidet dette hele veien og har ikke godkjent skaden. Vet om flere i samme båt. Alle opplever det samme. Det tar måneder mellom svar og alt benektes, skade, inntektstap, smittevei, kobling til covid smitte. Etter mer enn 3 år med nedsatt inntekt har de kun utbetalt meg 30 000 i tapt inntekt og dette med ingen bekreftelse på at de erkjenner et ansvar. 
 

Så jeg ville aldri anbefalt dette forsikringsselskapet. En ting er hva en betaler for forsikringen, men viktigere er hvordan selskapet behandler deg etter en skade. KLP motarbeider en. 

Anonymkode: b9929...50d

Så trist å høre at de behandler deg sånn! Ikke greit..

Anonymkode: 4640b...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 10.55):

Har ikke den erfaringen med KLP. Men de er min jobb sitt forsikringsselskap. Jeg har godkjent yrkessykdom( fra NAV)  etter covid smitte på jobb og long covid. Har flere spesialisterklæringer, som har dokumenterte skader, som knyttes til covid smitte.

KLP har motarbeidet dette hele veien og har ikke godkjent skaden. Vet om flere i samme båt. Alle opplever det samme. Det tar måneder mellom svar og alt benektes, skade, inntektstap, smittevei, kobling til covid smitte. Etter mer enn 3 år med nedsatt inntekt har de kun utbetalt meg 30 000 i tapt inntekt og dette med ingen bekreftelse på at de erkjenner et ansvar. 
 

Så jeg ville aldri anbefalt dette forsikringsselskapet. En ting er hva en betaler for forsikringen, men viktigere er hvordan selskapet behandler deg etter en skade. KLP motarbeider en. 

Anonymkode: b9929...50d

Alle forsikringsselskap er nok sånn, de vil jo helst ikke betale ut erstatning, og forsøker å finne ethvert smutthull! Spesielt på en diagnose som long covid, som er omdiskutert i seg selv, og hvor realiteten er at hvis du ikke hadde fått covid på jobb, så hadde du fått det fra et annet sted i stedet. 

Anonymkode: 42aed...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 10.55):

Har ikke den erfaringen med KLP. Men de er min jobb sitt forsikringsselskap. Jeg har godkjent yrkessykdom( fra NAV)  etter covid smitte på jobb og long covid. Har flere spesialisterklæringer, som har dokumenterte skader, som knyttes til covid smitte.

KLP har motarbeidet dette hele veien og har ikke godkjent skaden. Vet om flere i samme båt. Alle opplever det samme. Det tar måneder mellom svar og alt benektes, skade, inntektstap, smittevei, kobling til covid smitte. Etter mer enn 3 år med nedsatt inntekt har de kun utbetalt meg 30 000 i tapt inntekt og dette med ingen bekreftelse på at de erkjenner et ansvar. 
 

Så jeg ville aldri anbefalt dette forsikringsselskapet. En ting er hva en betaler for forsikringen, men viktigere er hvordan selskapet behandler deg etter en skade. KLP motarbeider en. 

Anonymkode: b9929...50d

Jeg er fornøyd med klp. Hadde kollektiv uføreforsikring via dem. Så får uførepensjon derfra.

Jeg har også godkjent yrkessykdom fra nav. Ikke covid da, men noe annet. Her hadde kommunen et annet forsikringsselskap, Protector. Samme opplevelsen som deg, de svarte meg ikke før jeg satte advokat på saken, benektet årssakssammenheng, osv. De var uansett bundet av tariffavtalen siden nav har godkjent yrkessykdom.  Fikk 1,2 millioner i erstatning,  men hadde egentlig hatt rett på 3 - 4 , men orket ikke ta det til retten, da de bestred alt og hadde sine egne leger på saken og lette etter andre årsaker i legejournalene.

Jeg tror ikke KLP og den opplevelsen du hadde med dem er noe spesielt for klp. Klart forsikringsselskapene ikke ønsker å betale ut flere millioner hvis de kan lete etter årsaker for å la være...

Anonymkode: 41019...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ingen som vet om den blir dyrere om man feks får diatnostisert adhd om noen år?

Anonymkode: 4640b...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men ingen som vet om den blir dyrere om man feks får diatnostisert adhd om noen år?

Anonymkode: 4640b...863

Forsikringen blir ikke dyrere fordi du har fått en diagnose i ettertid, men personforsikring blir dyrere hvor eldre du blir.

Anonymkode: b6b42...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt i DNB, og fikk bruk for den. Ingen problemer når jeg fikk utbetalingen. Søknaden ble raskt godkjent, og pengene utbetalt.

Anonymkode: 2f4b4...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...