Gå til innhold

Blir usikker på kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hvore i et forhold i 2 år.

Syns jeg stadig blir kritisert for småting.Jeg er litt vimsete og glemmer fort for jeg har gått gjennom skillsmisse og har mye å tenke på.

Han blir for sint over bagateller og kan banne høyt flere ganger når ting ikke fungere som det skal.

Jeg blir forferdelig usikker og klare ikke å slappe helt av i forholdet.

Reagerer på taushet i forhold da tv og internett blir viktigere.

Er dette tegn på psykisk vold?

Anonymkode: 3dae0...631

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du blir mye kritisert for småting bør du vel finne deg en type som er snillere mot deg.

Anonymkode: 332d9...11a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er enig.Han er snill men samtidig vanskelig å lese.Snill og  pluttselig slem.Jeg er komt i en alder der en ikke kan velge og vrake.Er nok redd for å bli alene til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du først blitt usikker, er det gjerne en grunn for det. Å føle at man ikke kan slappe av i forholdet, som du sier ... Det vil bli forferdelig slitsomt i lengden. Han er ikke noe å samle på, om du bestandig må "gå på på tå hev" for å bevare den gode stemningen. 

Anonymkode: e7bdb...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest222Maia skrev (2 minutter siden):

Hei!

Jeg er enig.Han er snill men samtidig vanskelig å lese.Snill og  pluttselig slem.Jeg er komt i en alder der en ikke kan velge og vrake.Er nok redd for å bli alene til slutt.

Men hva er best.... Å være lykkelig alene (og hvem vet? Du kan jo møte noen andre, selv om alderen ikke er på god siden) eller være ulykkelig i et forhold du er usikker og betviler ....? 

Anonymkode: e7bdb...606

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest222Maia skrev (5 minutter siden):

Hei!

Jeg er enig.Han er snill men samtidig vanskelig å lese.Snill og  pluttselig slem.Jeg er komt i en alder der en ikke kan velge og vrake.Er nok redd for å bli alene til slutt.

Komt??

Anonymkode: f00bf...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en dårlig mage følese.Dersom jeg ikke har får til å fortaue båten med rett knute merker jeg på dårlig stemning og han kan si sånn at jeg er på advokatkontoret i stedet for på sjøen.På en måte latterligjør han meg.Han nedvurdere meg og får meg til å føle meg dum.Så kan han senere på kvelden si han elsker meg og hvor mye jeg betyr for han.Derfor syns jeg det blir vanskelig å gjøre det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest222Maia skrev (2 minutter siden):

Har en dårlig mage følese.Dersom jeg ikke har får til å fortaue båten med rett knute merker jeg på dårlig stemning og han kan si sånn at jeg er på advokatkontoret i stedet for på sjøen.På en måte latterligjør han meg.Han nedvurdere meg og får meg til å føle meg dum.Så kan han senere på kvelden si han elsker meg og hvor mye jeg betyr for han.Derfor syns jeg det blir vanskelig å gjøre det slutt.

Utfra slik du beskriver det, synes jeg ikke det bør være noe spørsmål. Han høres ikke ut som noen god kjæreste, selv om han sier koselig ting på kvelden - I dette bildet høres det bare manipulativt ut

Anonymkode: e7bdb...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg dater, så tenker jeg alltid at mennene jeg dater ikke konkurrerer mot andre menn; de konkurrerer mot freden jeg føler når jeg er alene.

Om jeg føler mindre fred og generell tilfredsstillelse når jeg er med en mann enn når jeg er alene, så er han ikke den rette. En partner skal gjøre hverdagen og livet bedre, ikke verre.

Ts, ønsker du å leve sånn resten av livet? Ønsker du å bli mer og mer usikker? Hvordan ser livet ditt ut om 10, 20, 40, 50 år om du holder sammen med en mann som gjør hverdagen din og selvfølelsen din litt verre enn hva det ville vært om du var alene?

Har du virkelig tid nok i dette livet, til at du kan bruke opp den tiden på mennesker som behandler deg dårlig?

At han kan være god og snill innimellom er irrelevant. Absolutt alle kan være gode og snille når de ønsker og føler for det. Hitler var sikkert god og snill mot sine nærmeste titt og ofte.

Anonymkode: 88c18...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hva er best.... Å være lykkelig alene (og hvem vet? Du kan jo møte noen andre, selv om alderen ikke er på god siden) eller være ulykkelig i et forhold du er usikker og betviler ....? 

Anonymkode: e7bdb...606

Takker for svar.Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar😊Jeg må stole på magefølesen.Dessverre har jeg sett flere røde flagg men det har tatt tid.Jeg tror det er bedre å være alene og bygge opp selvfølesen.Er usikker om skal dumpe han eller gi han en sjanse til å skjerpe seg....

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Når jeg dater, så tenker jeg alltid at mennene jeg dater ikke konkurrerer mot andre menn; de konkurrerer mot freden jeg føler når jeg er alene.

Om jeg føler mindre fred og generell tilfredsstillelse når jeg er med en mann enn når jeg er alene, så er han ikke den rette. En partner skal gjøre hverdagen og livet bedre, ikke verre.

Ts, ønsker du å leve sånn resten av livet? Ønsker du å bli mer og mer usikker? Hvordan ser livet ditt ut om 10, 20, 40, 50 år om du holder sammen med en mann som gjør hverdagen din og selvfølelsen din litt verre enn hva det ville vært om du var alene?

Har du virkelig tid nok i dette livet, til at du kan bruke opp den tiden på mennesker som behandler deg dårlig?

At han kan være god og snill innimellom er irrelevant. Absolutt alle kan være gode og snille når de ønsker og føler for det. Hitler var sikkert god og snill mot sine nærmeste titt og ofte.

Anonymkode: 88c18...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt svar.Det er viktig å ha indre roen i et forhold.Ser ikke ut til min kjæreste har helt innsikt i sin væremåte.Har prøvd å være tålmodig men ser det er flere røde flagg og han er litt for egoistisk.Angrer virkelig jeg gikk inn i forhold så snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...