Gå til innhold

Det å bo i ett turiststed

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanskelig å bo i en typisk turistby eller turiststed når man sliter psykisk med ensomhet? Blir man da enda mere deprimert av å konstant se glade folk på ferie som har det gøy?

Anonymkode: 6fc9f...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bor på et turiststed, og det er mange som ikke har det gøy på ferie 😅 Det er akkurat som å se vanlige mennesker i en vanlig by, de bare tar flere bilder av ting og kjenner ikke de uskrevne reglene, men de er i samme humør som alle andre.

Anonymkode: 9d77d...da0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt irriterende, de parkerer foran utkjøringen min og skal bare....

Anonymkode: b1e49...fa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde flere år i en by som har veldig mye turisme i sommerhalvåret, og jeg kan ikke huske at jeg ble plaget av at de virket lykkelige, men nå synes jeg egentlig det er hyggelig at folk har det bra. Det eneste minuset var at de hadde en tendens til å gå langsomt i grupper og blokkere gatene når jeg hadde dårlig tid, men det lot seg ofte løse ved å velge andre ruter. Jo, en negativ ting til: Busser som kjørte gjennom byen, ble ofte kraftig forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bosett deg et sted mange nordmenn ferierer, de er ofte sure og misfornøyde på tur 😅 

Anonymkode: 0f198...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i en turistby på Sørlandet. Synes ikke turistene ser ut som de har det så voldsomt gøy, vanligvis går de kjempesakte midt i veien og ser ut som de leter etter noe. 

Føler meg ikke mer ensom av å se dem, men blir irritert over de voldsomme folkemengdene overalt. 

Anonymkode: 0c748...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir ikke mer deprimert av å se at fremmede er glade eller har det gøy.

Men min vei ut av ensomheten var å komme meg ut, prøve være sosial, og finne noen å ha kontakt med. Det funket dårlig på steder hvor omtrent alle jeg kom i snakk med var på gjennomreise.

Anonymkode: 90a44...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor på et sted med en del turister, og jeg kan ikke si at jeg noen gang har vært plaget av at de er glade og fornøyde.

Det er derimot andre ting som irriterer meg så det holder. For eksempel kommer de ofte i store grupper med mor, far og barn og besteforeldre og tante Gjertrud på slep, og de siger avgårde I seglefart. Og jeg havner selvsagt alltid bak en sånn gruppe. Og så har du hele busslaster med turister som har det med å søke tilflukt i vindfanget i en eller annen butikk, fordi det regner bittelitt, og da kan de ikke være ute. Og jeg som bare skal kjøpe dagens middag må albue meg frem.

Ellers kan jeg love deg at ikke alle er lykkelige. Jeg har overhørt krangler på alke mulige dialekter og språk. Jeg har fått overvære barn med diverse tungemål slå seg vrange på butikken, og foreldrene ser ut som de har mest lyst til å gråte selv.

Noen ganger gjør de også så dumme ting at du får en god latter. Jeg bor rett ved en elv, og har fått se diverse vågestykker som ingen advarsler biter på. Henge utenfor broen og ta selfie for eksempel, er tydeligvis en hit. 

Anonymkode: 6e90e...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glade folk som har det gøy?? :laugh: Er du klar over hvor mange parbrudd som kommer i kjølevannet av ferier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...