Gå til innhold

Dobbel lønn i juli da jeg er på etterbetaling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei som jeg har forstått sjefen min rett så får jeg dobbel lønn i juli da jeg er på etterbetalt hver måned og det vil hai at jeg får lønn for mai og juni i juli? Jeg fikk feriepengene i juni

Anonymkode: 70452...39f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei som jeg har forstått sjefen min rett så får jeg dobbel lønn i juli da jeg er på etterbetalt hver måned og det vil hai at jeg får lønn for mai og juni i juli? Jeg fikk feriepengene i juni

Og fordi at jeg er på jobb hele juni måned og jeg får lønn for april i måned så derfor blir det sånn at jeg får lønn for mai å juni i juli?

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis får du lønn for april i mai, mai i juni, juli i august osv.. du får ikke dobbel lønn nei.

Anonymkode: 73277...204

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sannsynligvis får du lønn for april i mai, mai i juni, juli i august osv.. du får ikke dobbel lønn nei.

Anonymkode: 73277...204

Nei fikk ikke lønn i juni men feriepenger(5 uker,4 uker fra juli og 1 uke i desember/januar) og derfor sa sjefen at jeg får dobbel lønn i juli men syns at det var merkelig. Får timeslønn og er fastansatt med kontrakt hvor mange timer jeg skal jobbe(6,5 time hver dag)

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ikke ha ferie i år?

Anonymkode: 153df...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei fikk ikke lønn i juni men feriepenger(5 uker,4 uker fra juli og 1 uke i desember/januar) og derfor sa sjefen at jeg får dobbel lønn i juli men syns at det var merkelig. Får timeslønn og er fastansatt med kontrakt hvor mange timer jeg skal jobbe(6,5 time hver dag)

Så du ble på lønnsslippen for juni, trukket for 5 uker ferie? Da skal du ha vanlig lønn alle de andre månedene uavhengig av når ferien tas ut.

Anonymkode: 925bf...5a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du ble på lønnsslippen for juni, trukket for 5 uker ferie? Da skal du ha vanlig lønn alle de andre månedene uavhengig av når ferien tas ut.

Anonymkode: 925bf...5a3

Ok

AnonymBruker
Skrevet

Når du er timelønnet skal du ikke trekkes for ferie ved utbetaling av feriepenger.

Vanligvis skulle du i juni da ha ha fått feriepenger + lønn for timene du jobbet i mai.

Lønn for timer i juni skal da komme som normalt i juli og tilsvarende i august for timer i juli.

Så om du feks da har ferie i juli vil du ikke få lønn utbetalt i august om du ikke har jobbet noen timer i juli.

Siden du ikke fikk utbetalt timene fra mai i juni vil det nok stemme det som din arbeidsgiver sier, at du får dobbel lønn i juli da du får utbetalt både timene for mai og juni på samme lønnskjøring.

Anonymkode: 86fba...52e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når du er timelønnet skal du ikke trekkes for ferie ved utbetaling av feriepenger.

Vanligvis skulle du i juni da ha ha fått feriepenger + lønn for timene du jobbet i mai.

Lønn for timer i juni skal da komme som normalt i juli og tilsvarende i august for timer i juli.

Så om du feks da har ferie i juli vil du ikke få lønn utbetalt i august om du ikke har jobbet noen timer i juli.

Siden du ikke fikk utbetalt timene fra mai i juni vil det nok stemme det som din arbeidsgiver sier, at du får dobbel lønn i juli da du får utbetalt både timene for mai og juni på samme lønnskjøring.

Men da er det lurt av meg å spare litt i juli da jeg ikke blir å jobbe i juli å få opparbeidet meg lønn som egentlig skulle komme i august?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men da er det lurt av meg å spare litt i juli da jeg ikke blir å jobbe i juli å få opparbeidet meg lønn som egentlig skulle komme i august?

Hvorfor skal du ikke jobbe i juli? Hvis du skal ha ferie, så har du jo allerede fått feriepenger som skal dekke opp denne perioden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må så klart spare ja. Du må sette av nok av de utbetalingene du får i juni og juli til å dekke alle utgiftene dine i august.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo hele poenget med feriepenger… 

Anonymkode: a10f6...949

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal du ikke jobbe i juli? Hvis du skal ha ferie, så har du jo allerede fått feriepenger som skal dekke opp denne perioden.

Fordi at jeg tar ut ferie i juli men sjefen sa at jeg får dobbel lønn utbetalt i juli måned(mai og juni lønn) 

AnonymBruker
Skrevet

Om du fikk feriepenger og ikke lønn i juni får du lønn i juli ja. 

Om du får dobelt utbetalt må su selvsagt spare. Jeg får også etterbetalt, men får lønn etterferei for det er allerede trukket da feriepengene kom

Anonymkode: 54310...27a

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi at jeg tar ut ferie i juli men sjefen sa at jeg får dobbel lønn utbetalt i juli måned(mai og juni lønn) 

Da har sikkert sjefen rett. Det ser du jo fort på lønnslippen.

Anonymkode: 54310...27a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...