AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #1 Skrevet 1. juli 2024 Hei som jeg har forstått sjefen min rett så får jeg dobbel lønn i juli da jeg er på etterbetalt hver måned og det vil hai at jeg får lønn for mai og juni i juli? Jeg fikk feriepengene i juni Anonymkode: 70452...39f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #2 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei som jeg har forstått sjefen min rett så får jeg dobbel lønn i juli da jeg er på etterbetalt hver måned og det vil hai at jeg får lønn for mai og juni i juli? Jeg fikk feriepengene i juni Anonymkode: 70452...39f Og fordi at jeg er på jobb hele juni måned og jeg får lønn for april i måned så derfor blir det sånn at jeg får lønn for mai å juni i juli? Anonymkode: 70452...39f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #3 Skrevet 1. juli 2024 Sannsynligvis får du lønn for april i mai, mai i juni, juli i august osv.. du får ikke dobbel lønn nei. Anonymkode: 73277...204 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #4 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sannsynligvis får du lønn for april i mai, mai i juni, juli i august osv.. du får ikke dobbel lønn nei. Anonymkode: 73277...204 Nei fikk ikke lønn i juni men feriepenger(5 uker,4 uker fra juli og 1 uke i desember/januar) og derfor sa sjefen at jeg får dobbel lønn i juli men syns at det var merkelig. Får timeslønn og er fastansatt med kontrakt hvor mange timer jeg skal jobbe(6,5 time hver dag) Anonymkode: 70452...39f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #5 Skrevet 2. juli 2024 Skal du ikke ha ferie i år? Anonymkode: 153df...d17
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #6 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei fikk ikke lønn i juni men feriepenger(5 uker,4 uker fra juli og 1 uke i desember/januar) og derfor sa sjefen at jeg får dobbel lønn i juli men syns at det var merkelig. Får timeslønn og er fastansatt med kontrakt hvor mange timer jeg skal jobbe(6,5 time hver dag) Anonymkode: 70452...39f Så du ble på lønnsslippen for juni, trukket for 5 uker ferie? Da skal du ha vanlig lønn alle de andre månedene uavhengig av når ferien tas ut. Anonymkode: 925bf...5a3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #7 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du ble på lønnsslippen for juni, trukket for 5 uker ferie? Da skal du ha vanlig lønn alle de andre månedene uavhengig av når ferien tas ut. Anonymkode: 925bf...5a3 Ok Anonymkode: 70452...39f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #8 Skrevet 2. juli 2024 Når du er timelønnet skal du ikke trekkes for ferie ved utbetaling av feriepenger. Vanligvis skulle du i juni da ha ha fått feriepenger + lønn for timene du jobbet i mai. Lønn for timer i juni skal da komme som normalt i juli og tilsvarende i august for timer i juli. Så om du feks da har ferie i juli vil du ikke få lønn utbetalt i august om du ikke har jobbet noen timer i juli. Siden du ikke fikk utbetalt timene fra mai i juni vil det nok stemme det som din arbeidsgiver sier, at du får dobbel lønn i juli da du får utbetalt både timene for mai og juni på samme lønnskjøring. Anonymkode: 86fba...52e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2024 #9 Skrevet 2. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når du er timelønnet skal du ikke trekkes for ferie ved utbetaling av feriepenger. Vanligvis skulle du i juni da ha ha fått feriepenger + lønn for timene du jobbet i mai. Lønn for timer i juni skal da komme som normalt i juli og tilsvarende i august for timer i juli. Så om du feks da har ferie i juli vil du ikke få lønn utbetalt i august om du ikke har jobbet noen timer i juli. Siden du ikke fikk utbetalt timene fra mai i juni vil det nok stemme det som din arbeidsgiver sier, at du får dobbel lønn i juli da du får utbetalt både timene for mai og juni på samme lønnskjøring. Anonymkode: 86fba...52e Men da er det lurt av meg å spare litt i juli da jeg ikke blir å jobbe i juli å få opparbeidet meg lønn som egentlig skulle komme i august? Anonymkode: 70452...39f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #10 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men da er det lurt av meg å spare litt i juli da jeg ikke blir å jobbe i juli å få opparbeidet meg lønn som egentlig skulle komme i august? Anonymkode: 70452...39f Hvorfor skal du ikke jobbe i juli? Hvis du skal ha ferie, så har du jo allerede fått feriepenger som skal dekke opp denne perioden. Anonymkode: 153df...d17
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #11 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men da er det lurt av meg å spare litt i juli da jeg ikke blir å jobbe i juli å få opparbeidet meg lønn som egentlig skulle komme i august? Anonymkode: 70452...39f Du må så klart spare ja. Du må sette av nok av de utbetalingene du får i juni og juli til å dekke alle utgiftene dine i august. Anonymkode: 86fba...52e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #12 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men da er det lurt av meg å spare litt i juli da jeg ikke blir å jobbe i juli å få opparbeidet meg lønn som egentlig skulle komme i august? Anonymkode: 70452...39f Det er jo hele poenget med feriepenger… Anonymkode: a10f6...949 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2024 #13 Skrevet 3. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor skal du ikke jobbe i juli? Hvis du skal ha ferie, så har du jo allerede fått feriepenger som skal dekke opp denne perioden. Anonymkode: 153df...d17 Fordi at jeg tar ut ferie i juli men sjefen sa at jeg får dobbel lønn utbetalt i juli måned(mai og juni lønn) Anonymkode: 70452...39f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #14 Skrevet 4. juli 2024 Om du fikk feriepenger og ikke lønn i juni får du lønn i juli ja. Om du får dobelt utbetalt må su selvsagt spare. Jeg får også etterbetalt, men får lønn etterferei for det er allerede trukket da feriepengene kom Anonymkode: 54310...27a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2024 #15 Skrevet 4. juli 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Fordi at jeg tar ut ferie i juli men sjefen sa at jeg får dobbel lønn utbetalt i juli måned(mai og juni lønn) Anonymkode: 70452...39f Da har sikkert sjefen rett. Det ser du jo fort på lønnslippen. Anonymkode: 54310...27a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå