Gå til innhold

Alene med 3-åring i københavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barnet på snart 3 skal dra med danskebåten og bo på hotell noen dager i københavn. Barnet sitter oftest i vogn. Jeg vil gjerne ha tips til hva man kan finne på med et så lite barn alene i køben. Tenkte på Tivoli, men blir stress å ha med vogna dit (kanskje leie en sykkel isteden?)

Kanskje den blå planet eller strand ved amager?

Tar gjerne imot alle mulige tips, gjerne lavterskel ting som fine lekeplasser, kafe/restautant som er barnevennlig osv. 

Anonymkode: 2ab9e...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Båttur på kanalene.  Biblioteket den Sorte DIamant.  Langeline lekeplass ved Den Lille havfrue. Vi hadde med vogn i tivoli og det var ikke noe stress :) 

Anonymkode: 38772...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med vår nesten 3-åring på Tivoli (og med vogn) uten stress. Det var en kjempefin dag, men vi tok ikke så mange rides. Området i seg selv er kjempefint og egner seg til å bare vandre rundt. Fine lekeplasser og barnevennlig. 

Ellers er det sykt bra lekeplasser i Køben. 

 

Anonymkode: a5c3c...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Zoologisk have.

Anonymkode: 574bf...518

Jeg liker ikke være negativ, men den zooen er nitrist. Veldig små innhengninger og liten plass. Anbefaler i alle fall at TS leser noen anmeldelser før hun støtter denne.

 

Ellers ville jeg absolutt prioritert Tivoli, Amager om været er fint, trilletur Nyhavn og ut mot lille havfrue. Parkene er veldig fine på denne tiden for å løpe litt rundt for lille, se på blomsterne for mor, ta en is. Så må man jo innom Lego og Brio. Støtter også kanalene som allerede anbefalt. Matmarkedet ved Inerhavnsbroen er super med bar, kan velge mye forskjellig og spise, og ikke noe stress om det er litt søl eller lyder. Mener også det er havbasseng i byen, men husker ikke stedet akkurat nå. 

Anonymkode: 3d773...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lekeplassen i Tivoli er kjempefin. Var der i flere timer med min 3-åring for noen år siden. Tok ingen karuseller, vi bare lekte! 
 

Biblioteket er fint. 
Piknik og lek i en park

 

Anonymkode: 163ab...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København zoo og Tivoli. Null problem med vogn på Tivoli

Anonymkode: f00c1...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

København zoo og Tivoli. Null problem med vogn på Tivoli

Anonymkode: f00c1...6c7

Men hvor setter dere vogna når dere tar karuseller?

Anonymkode: 2ab9e...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tivoli er et must! Vogn er null problem. Ta med verdisaker ut av vogna, i en sekk eller veske når dere skal kjøre småbiler f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor setter dere vogna når dere tar karuseller?

Anonymkode: 2ab9e...cee

Ikke ta med en dyr vogn, ta med en trille og ta verdisaker ut av vogna. Så står den bare der og venter utenfor køen

Anonymkode: d68a4...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd mange år i København, også med småbarn 😊 I Fælledparken på Ørebro er det mye fint å finne på, for eksempel tårnlekeplassen, soppesøen (soppe betyr vasse på norsk, det er med andre ord en liten vannpark), sykkelbanen osv. Alt dette er gratis. Et annet godt tips er Remiseparken på Amager hvor det er forskjellige gårdsdyr man får hilse på, lekepark, sykkelbane, soppesø, byggelekeplass og masse morro. Her er også alt gratis. Husk å ta med niste/matpakke 😊 Ville også leid en køvenhavnersykkel med kasse forran for en dag å se litt på byen og alt som er rundt. Amager Strand er veldig fint og barnevennlig men det blir fult på solskinnsdager. Et godt alternativ er Brøndby Strand om du er komfortabel med å ta S-toget. Tivoli er også helt greit med små barn, men personlig synes jeg det kan bli litt stress med 3-åring. Det er ikke mange karuseller som er aktuelle og det veldig mye folk nå i høysesongen. Hvis du skal innom tivoli så husk å kjøp billett online så slipper du den sinnsyke inngangskøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...