Gjest Bride to be Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Har kjøpt lakkstang og stempel for å "forsegle" konvoluttene med bryllupsinvitasjonene. Har aldri brukt lakkstang før og hun jeg kjøpte den av sa at det enkleste var å hakke opp litt av stanga, smelte den i ei skje el. og så dryppe lakken dit en skal ha den. Noen som har gjort dette og som har erfaringer/tips?
monikabrx Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 du smelter lakken, gjerne i en skje, da blir den ikke sort. heller den på der du vil ha den, så stempler du fort. men ver rask, det stivner veldig fort! lykke til
Gjest Fruktfat Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 eller du prøver deg fram først på et vanlig ark. jeg brukte det på julekortene, hadde ikke prøvd det før, så øvde litt på matpapir (da kan du nemlig plukke det av og lime det på om det blir bra). jeg varmet opp lakkstangen over et stearinlys (ike i flammen), snurret det rundt, når lakken begynte å renne "vred" jeg av lakken på papiret, og stemplet. det var lettest når det var endel lakk å stemple i.
monikabrx Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 jeg brukte det på julekortene, hadde ikke prøvd det før, så øvde litt på matpapir (da kan du nemlig plukke det av og lime det på om det blir bra). smart du..... :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå