Gå til innhold

Benjamin Hermansen-drapet på Norske Krimsaker

Ellie Italia

Anbefalte innlegg

Jeg husker saken godt, spesielt siden jeg er noen få år eldre enn Benjamin. Jeg så episoden om han på Norske Krimsaker og syns fortsatt det er helt forferdelig :( Stakkars gutt! Sjukt at gjerningsmennene var så skadet i hodet at de tok livet av han, og hadde så stygge meninger. Og han ene har fast jobb i et stort selskap så jeg på LinkedIn. Greit nok at han har sonet dommen sin men hvordan klarer han å leve med seg selv? Det gjelder de andre 2 også, men tror de har byttet navn. 

De hadde visst nazi-møter på Nøklevann, der jeg stadig vekk går tur med hunden.  Tenk at det var vanlig å kjøre rundt og lete etter utlendinger å plage, som mange nynazister gjorde på 90-tallet. Utrolig trist sak. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har flere felles bekjente med Benjamin, så i min krets er saken fortsatt noe man snakker jevnlig om.

Forferdelig trist sak.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg var venninne med en av Benjamins beste venninner; Lise Joanni Johansson. Hun ble drept i 2004 av kjæresten sin. Vi var naboer og venninner. Var så mye vondt tilknyttet Holmlia på den tiden 😞

Endret av Irja
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale å se episoden om Benjamin i Norske Krimsaker på Viaplay. Hadde ikke trodd at jeg fortsatt skulle bli så lei meg men tårene rant. Var rørende å se alle som gikk i demonstrasjonstog mot rasistisk vold på den tiden. 

Var mye dritt som skjedde i Østensjø/Holmlia på den tiden. Jeg var ikke klar over at det var så ille faktisk. 

Det som er merkelig er at Joe Erling Jahr (den som ble siktet for hovedgjerningsmann eller hva de kalte det) var god venn med han marokkanske komikeren, Yousef Hadaoui fra NRK. De vokste opp sammen, spilte fotball. Men ut fra serien så er det vel dårlig oppvekst. Jeg forstår bare ikke at det går an å bli så gal. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2024 at 1:31 AM, Irja said:

Jeg var venninne med en av Benjamins beste venninner; Lise Joanni Johansson. Hun ble drept i 2004 av kjæresten sin. Vi var naboer og venninner. Var så mye vondt tilknyttet Holmlia på den tiden 😞

Bare trist. Fetteren til Benjamin ble vel også drept like etter? Hengt i et tre mens han var på tur med hunden om jeg ikke husker feil. Utrolig mange triste skjebner fra det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (På 2.8.2024 den 20.34):

Bare trist. Fetteren til Benjamin ble vel også drept like etter? Hengt i et tre mens han var på tur med hunden om jeg ikke husker feil. Utrolig mange triste skjebner fra det området.

Det var ikke fetteren og det var et selvmord ❤️ men nær krets føler det ligger noe annet bak, men det er ikke funnet indikasjon eller bevis for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...