AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #1 Skrevet 1. juli 2024 Kan lege skrive ut dokumenter om pasient hen leser om på helsenorge? Et stort antall dokumenter er åpnet på samme minuttet. Umulig å lese alt på ett minutt. Betyr det at dokumentene er skrevet ut da? Og hvorfor må kontorpersonell på sykehus sjekke pasientjournal med sensitive opplysninger flere ganger kun når man skal sette en pasient på venteliste for time? Og hva menes når det står at vedkommende kan ha åpnet andre helseopplysninger om deg som ikke vises i denne tabellen? Føler ikke at pasienten har så god kontroll akkurat. Mange jeg ikke kjenner som har vært inne i mine sensitive helseopplysninger. Anonymkode: 00efe...583
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #2 Skrevet 1. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan lege skrive ut dokumenter om pasient hen leser om på helsenorge? Et stort antall dokumenter er åpnet på samme minuttet. Umulig å lese alt på ett minutt. Betyr det at dokumentene er skrevet ut da? Og hvorfor må kontorpersonell på sykehus sjekke pasientjournal med sensitive opplysninger flere ganger kun når man skal sette en pasient på venteliste for time? Og hva menes når det står at vedkommende kan ha åpnet andre helseopplysninger om deg som ikke vises i denne tabellen? Føler ikke at pasienten har så god kontroll akkurat. Mange jeg ikke kjenner som har vært inne i mine sensitive helseopplysninger. Anonymkode: 00efe...583 Du skriver til sykehuset på edialog eller brev og ber om å få tilsendt utvider logg for den perioden du ønsker å vite hva hvem har gjort i din journal. Der ser du hvilke dokumenter som er åpnet, hvor lenge og av hvem. Den er langt mer informativ enn loggen på Helse-Norge. Anonymkode: bbda0...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2024 #3 Skrevet 1. juli 2024 Hadde ikke brukt tiden min på dette. De på sykehuset har enormt mye pasienter og arbeidoppgaver, dine helseopplysninger er ikke så interessant for andre enn deg. Anonymkode: 876b0...d6e 3 2
enkefru Skrevet 1. juli 2024 #4 Skrevet 1. juli 2024 (endret) Legen kan uforvarende ha hatt på forhåndsvisning, og da vil det se ut som at en (dersom en scroller/klikker seg gjennom i journal) har vært inne og lest på alle dokumentene, selv om reellt sett, ikke har det Edit: at det ser ut som alle er åpnet (mer eller mindre) samtidig, gjør dette veldig sannsynlig, og er nok mest en feil (har ingenting for seg) Endret 1. juli 2024 av Fjugur 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 21.14): Du skriver til sykehuset på edialog eller brev og ber om å få tilsendt utvider logg for den perioden du ønsker å vite hva hvem har gjort i din journal. Der ser du hvilke dokumenter som er åpnet, hvor lenge og av hvem. Den er langt mer informativ enn loggen på Helse-Norge. Anonymkode: bbda0...8e7 Det står «vedkommende kan også ha åpnet andre helseopplysninger om deg som ikke vises i denne tabellen». Hva menes med det? Menes det papirdokumenter fra pasientjournal om ikke vises elektronisk, kan det være pasientjournal fra fastlege eller lokalsykehus? Anonymkode: 00efe...583
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 21.28): Hadde ikke brukt tiden min på dette. De på sykehuset har enormt mye pasienter og arbeidoppgaver, dine helseopplysninger er ikke så interessant for andre enn deg. Anonymkode: 876b0...d6e Jeg respekterer det og vil ikke mase unødvendig, men når der står «vedkommende kan også ha åpnet andre helseopplysninger om deg som ikke vises i denne tabellen» lurer jeg på hva dette kan være? Er det eldre pasientjournaler som ikke er elektronisk, eller pasientjournal fra lokalsykehus eller fastlege? Anonymkode: 00efe...583
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg respekterer det og vil ikke mase unødvendig, men når der står «vedkommende kan også ha åpnet andre helseopplysninger om deg som ikke vises i denne tabellen» lurer jeg på hva dette kan være? Er det eldre pasientjournaler som ikke er elektronisk, eller pasientjournal fra lokalsykehus eller fastlege? Anonymkode: 00efe...583 Det kan være informasjon om enkelte smittsomme sykdommer for eksempel, som er pasientinformasjon som ikke nødvendigvis vises i en slik tabell, fordi det trenger ikke være et dokument som må åpnes, og da vil det ikke stå i den tabellen. Det er et slikt eksempel. At det står der, betyr ikke at vedkommende har vært inne og sett andre ting enn det som fremkommer av tabellen, men at du skal være klar over at det kan skje. Papirjournaler finnes stort sett ikke lengre. Anonymkode: ce0dc...a94
enkefru Skrevet 7. juli 2024 #8 Skrevet 7. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det står «vedkommende kan også ha åpnet andre helseopplysninger om deg som ikke vises i denne tabellen». Hva menes med det? Menes det papirdokumenter fra pasientjournal om ikke vises elektronisk, kan det være pasientjournal fra fastlege eller lokalsykehus? Anonymkode: 00efe...583 Innskannede dokumenter (kan også være eldre papirjournal som er skannet inn) Endret 7. juli 2024 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 21.28): Hadde ikke brukt tiden min på dette. De på sykehuset har enormt mye pasienter og arbeidoppgaver, dine helseopplysninger er ikke så interessant for andre enn deg. Anonymkode: 876b0...d6e Tja...kanskje noen ansatte kjenner ts personlig? Anonymkode: e0281...e23 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 Fjugur skrev (2 timer siden): Innskannede dokumenter (kan også være eldre papirjournal som er skannet inn) Men disse vil jeg vel selv se på helsenorge? Anonymkode: 00efe...583
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men disse vil jeg vel selv se på helsenorge? Anonymkode: 00efe...583 Det tror jeg ikke, usikker… Anonymkode: d0189...47b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #12 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 13.56): Det kan være informasjon om enkelte smittsomme sykdommer for eksempel, som er pasientinformasjon som ikke nødvendigvis vises i en slik tabell, fordi det trenger ikke være et dokument som må åpnes, og da vil det ikke stå i den tabellen. Det er et slikt eksempel. At det står der, betyr ikke at vedkommende har vært inne og sett andre ting enn det som fremkommer av tabellen, men at du skal være klar over at det kan skje. Papirjournaler finnes stort sett ikke lengre. Anonymkode: ce0dc...a94 Det står også «personen kan ha åpnet andre dokumenter som ikke vises i tjenesten, som f.eks. eldre dokumenter eller dokumenter som ikke vises på nett». Hva kan dette være? Eldre dokumenter er vel i papirarkivet? Anonymkode: 00efe...583
enkefru Skrevet 9. juli 2024 #13 Skrevet 9. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det står også «personen kan ha åpnet andre dokumenter som ikke vises i tjenesten, som f.eks. eldre dokumenter eller dokumenter som ikke vises på nett». Hva kan dette være? Eldre dokumenter er vel i papirarkivet? Anonymkode: 00efe...583 Igjen… f.eks innskannede dokumenter! Det kan også være dokumenter som ikke er godkjent for overføring til HN, ikke alle dokumenttyper sykehuset bruker, synes i HN, kun et utvalg (etter HNs bestemmelser) Endret 9. juli 2024 av Fjugur Edit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå