Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Permisjonen er straks over, og jeg ser at jeg trenger litt enklere kvelder og netter når jeg begynner på jobb igjen. Baby (10 mnd) tar ikke smokk, og gråter og blir sint når jeg legger han ned. Ender alltid med at jeg ammer ham i søvn og løfter ham over. Noen som har noen gode råd til hvordan han kan finne roen i senga si, uten at jeg må amme så mye at jeg hører det skvulper i hele gutten? Foreløpig virker det som puppen er eneste løsning på alt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Cest skrev (1 time siden):

Permisjonen er straks over, og jeg ser at jeg trenger litt enklere kvelder og netter når jeg begynner på jobb igjen. Baby (10 mnd) tar ikke smokk, og gråter og blir sint når jeg legger han ned. Ender alltid med at jeg ammer ham i søvn og løfter ham over. Noen som har noen gode råd til hvordan han kan finne roen i senga si, uten at jeg må amme så mye at jeg hører det skvulper i hele gutten? Foreløpig virker det som puppen er eneste løsning på alt. 

Sovingen han har på dagtid kan etterhvert bli kortere. Kan være en start. 

Anonymkode: afc8f...d4f

AnonymBruker
Skrevet
Cest skrev (2 timer siden):

han blir ikke sint, han protesterer. Mange barn regulerer seg i søvn ved å gråte, vårt andre barn gjorde det første året. Førstemann gjorde sannsynligvis også det, men vi styret så mye, ga pupp, løftet opp, bysset og herjet, fremfor å stå i gråten og la barnet få utløp for det og så sovne.

Slutt å amme, tål å stå i protesten, og se om gråten bare er barnets måte å regulere seg på før innsovning.

Anonymkode: ae289...039

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer i søvn liggende. Tok kortere tid med innsovning av seg selv etter hvert. Når hun var 13-14 måneder kunne jeg si at puppen var stengt, så hylte hun i ett minutt før hun la seg ned og sovnet. Hadde ikke holdt på lenge/mange kvelder hvis hun ikke hadde roet seg kjapt. Jeg og mannen min legger henne ca hver annen kveld. Hun sovner litt fortere med han enn med meg. 

Anonymkode: 8ab2d...dff

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte en slags ferber light. Legge, si god natt og gi kos, gå ut i 1 min, komme inn igjen - ikke løfte opp, kun en kos i sengen og god natt - ut i 2 min, dersom han fortsatt gråter er det inn igjen og forsikre om at vi er det. Ut 3 min og inn igjen. Dersom han fortsatt gråter fortsetter vi med 3 min (selvfølgelig forsikrer vi oss om at det ikke er noe som plager han). 

Som regel gråt han igjen minutt 1 og minutt 2, roet seg raskt på 3 minuttersen :) 

Nå bare legger vi og sier god natt. Går ut og rydder/gjør ett eller annet. Sjekker innom med jevne mellomrom, men han ligger bare å leker med smokk eller bamse og småpludrer 15-20 min før han finner søvnen selv. Virkelig verdt å stå i protestene til å begynne med!  

Anonymkode: 18abe...6a4

AnonymBruker
Skrevet

Feel you, nettopp vært der en laang periode, så har nok ikke noe tips som helt løser problemet. 

Jeg tok kampen hele veien. En periode så måtte jeg bare faktisk stå i det, ammet for deretter å legge han ned i senga og holde ut. satt ved siden av til han sovnet. Prøvde å gå ut og inn også. Funket i starten, men så ble han bare enda mer sinna med oppkast samt mer seperasjonsangt, så gikk tilbake til å være inne i rommet. Hør gjerne på podcast nr 158 til foreldrerådet 

Ellers så er ungen 1 år og 9mnd og vi byttet over til stor seng. Viser seg at han hater sprinkesenga, og nå skal han bare kose seg i søvn ☺️ ingen protester. Som jeg tenkte hele tiden så har han blitt så vant til nærhet og derfor mislikte han nok sprinkeøseng fordi da ble det gitter og avstand

Anonymkode: 8d2c1...3fd

Skrevet

Takk for gode råd alle sammen 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...