Gå til innhold

Skittent hos småbarnsforeldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser de flere har det skikkelig møkkete hjemme hos seg. Det er gjerne ryddet og klargjort til besøk, men man ser tydelig hvor skittent det egentlig er. Spesielt badene 🤢 

Her hjemme er det gjerne litt rotete, men det er aldri skittent. Man kan fint gå med hvite sokker uten å føle trang til sokkebytte etter kort tid.

Hvordan står det til hjemme hos dere med småbarn? Klarer dere å holde hjemmene rene?

Anonymkode: ad62d...da1

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ser det stort sett fint ut fordi lille leker på lekematta si i stua og synes det er gøy å se på at jeg støvsuger og vasker. Hun synes det blir kjedelig hvis jeg sitter i sofaen :paff:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittent hjemme hos oss. Trives ikke med det, unngår besøk. Ungene får ha besøk da, for de bryr seg ikke. Men får angst hvis det kommer voksne uanmeldt på døra… det er dessverre slik at vi ikke klarer å holde det rent og ryddig til en hver tid i en hektisk hverdag med travle jobber og tre barn. Og noen dyr. 

  • Liker 18
  • Hjerte 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her suser barna inn og ut med sko, bade ser ut som det ikke er vasket på flere uker etter 1 dag. Det er tannkrem overalt og den ene gutten vår får ikke lov å stå å tisse, men det gjøres. Vi vasker stortsett flere ganger i uken, men det er en fulltidsjobb og går ikke foran middag, tid med barn osv. Doen vaskes hver kveld etter barna er lagt. 
Vi har regler, men mine barn er ikke slik som andre barn som lytter til alt og utfører. Jeg håper en dag at de gjør det, nå har jeg sagt det 1 million ganger, sender de ut på trappa igjen for å ta av sko, får de til å vaske vasken på badet etter gris osv. Har ikke fungert enda

Anonymkode: fc03b...f8f

  • Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her suser barna inn og ut med sko, bade ser ut som det ikke er vasket på flere uker etter 1 dag. Det er tannkrem overalt og den ene gutten vår får ikke lov å stå å tisse, men det gjøres. Vi vasker stortsett flere ganger i uken, men det er en fulltidsjobb og går ikke foran middag, tid med barn osv. Doen vaskes hver kveld etter barna er lagt. 
Vi har regler, men mine barn er ikke slik som andre barn som lytter til alt og utfører. Jeg håper en dag at de gjør det, nå har jeg sagt det 1 million ganger, sender de ut på trappa igjen for å ta av sko, får de til å vaske vasken på badet etter gris osv. Har ikke fungert enda

Anonymkode: fc03b...f8f

Så får jeg legge til da vi har hund, hunden er en som helst bader i sølepytter

Anonymkode: fc03b...f8f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (3 minutter siden):

Her ser det stort sett fint ut fordi lille leker på lekematta si i stua og synes det er gøy å se på at jeg støvsuger og vasker. Hun synes det blir kjedelig hvis jeg sitter i sofaen :paff:

Det er ikke vanskelig å holde det rent dersom man kun har en baby/toddler…

Anonymkode: 8d278...1a9

  • Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det rent og ryddig. Blir stresset av skitt og rot. Bryr meg dog ikke særlig om hvordan andre har det. «Ja, ja, jeder mand sin lyst».

Anonymkode: 70d96...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke vanskelig å holde det rent dersom man kun har en baby/toddler…

Anonymkode: 8d278...1a9

Å nei, unnskyld at jeg svarte på spørsmålet når jeg bare har én baby  :) burde jo selvsagt forstå at det ikke var greit

  • Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hjem er et verksted, ikke en operasjonssal. Trenger ikke være gullende rent.

Anonymkode: b8095...c7b

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder badet og kjøkkenet rent, vasker av servanten, doet osv ofte. Har laget meg en rutine på det og gjør det gjerne mens barna bader. Men vasker ikke gulvet hele tiden men er flink å støvsuge og ta opp om det blir noe gris. Føler at hvis man vedlikeholder litt hele tiden trenger man ikke ta de kjempetakene så ofte 

Anonymkode: 52116...2d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer skittent og rotete enn det vi voksne egentlig trives med, såpass kan jeg si.

Det hoper seg lett opp ting. Både leker, klær og utstyr. Jo mere ting jo mere rot, og jo mere rot jo vanskeligere er det å gjøre rent på en effektiv måte. Badet vaskes i rekordfart med våtservietter om jeg er helt desperat. Overflaterot i stuen ryddes unna hver kveld og andre ting prøver vi å jevnlig fjerne. Men det er en evig kamp. Man har ikke tid/ork til å rydde så ofte med full stilling på jobb og nattevåk hver jævla natt. Så jeg trøster meg med at det blir bedre senere når barna blir større. Prøver i mellomtiden å lære de litt rydding og å verdsette å ah ting på stell.

Anonymkode: e6093...b8c

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på to år og en på to måneder og vi burde definitivt vaske mye oftere enn vi gjør 😅 Men det prioriteres ikke.

Anonymkode: 7a854...9f6

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så får jeg legge til da vi har hund, hunden er en som helst bader i sølepytter

Anonymkode: fc03b...f8f

Åhhhh, hater å ha hund når det kommer til det der. Skitne gulv og masse hundehår. På det verste kan bikkja gå gjennom stua en gang og det ligger et spor av hår etter han.

Anonymkode: 2aca6...0a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser de flere har det skikkelig møkkete hjemme hos seg. Det er gjerne ryddet og klargjort til besøk, men man ser tydelig hvor skittent det egentlig er. Spesielt badene 🤢 

Her hjemme er det gjerne litt rotete, men det er aldri skittent. Man kan fint gå med hvite sokker uten å føle trang til sokkebytte etter kort tid.

Hvordan står det til hjemme hos dere med småbarn? Klarer dere å holde hjemmene rene?

Anonymkode: ad62d...da1

Gratulerer.

Bak deg selv en kjempestor kake. Du er enestående!!!

  • Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gud, for en lettelse å lese denne tråden! Jeg gjør hva jeg kan, men med til sammen fire barn i hus og en stor hund, og travle dager er det ikke lett å holde alt like fint. Jeg gjør virkelig en innsats, men det holder ikke mål. Husker det var sånn hjemme når jeg var liten også, mens nå har mamma det prikkfritt. Så jeg har et håp om at det blir enklere når ungene er store 😄

Anonymkode: 0b0be...a8b

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke vanskelig å holde det rent dersom man kun har en baby/toddler…

Anonymkode: 8d278...1a9

For alle babyer er helt like? 

Anonymkode: c85e1...91e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å ha et 100% rent, ryddig og støvfritt hjem. Det er ingen som ligger på dødsleiet og ønsket de hadde vasket eller ryddet mer. 

Anonymkode: 07220...4d1

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt elendig renhold hjemme hos oss med småbarn! Så det ikke selv, livet og utviklinga til de små var viktigere. Slik var det hos alle uten vaskehjelp. De er nå 20 og 24, flotte karer. Jeg angrer ikke at jeg prioriterte tiden på unga, enn for å tilfredsstille vaskenerder😇🤠. Og vi var 2 forldre  samme hus. Hva med stakkars aleneforsørgere? Nei, lev livet.

Anonymkode: 298fb...19f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn - kommer man med kritthvite sokker vil det være både gråfarge og hundehår på de når du går.

Anonymkode: 57d3e...d03

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...