Gå til innhold

Brilleabonnement Synsam, jeg angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Ja, det er akkurat det det er. Jeg ergrer meg over at jeg lot meg lure som jeg gjorde. 

Det blir jo som å leie briller rett og slett og når leieforholdet sies opp så må man levere tilbake produktet. Eller kjøpe det ut. 

Det de sier på Synsam er at "ja, men så får du gratis synsundersøkelse hvert år og kan bytte briller uten å betale mer" ... men man må fortsatt betale ut hvis man vil beholde brillene. 

På de brillene til datteren min har jeg betalt 18 000,- for abonnementet og når vi sa opp så måtte hun levere brillene eller betale de ut med 3000,- kroner. Jeg gremmes så det "klør" i magen av irritasjon.

Anonymkode: 79e13...0f1

Å fy faen, det er jo bare lureri!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten så gruet jeg meg alltid til optikertime fordi jeg var redd de skulle si jeg ikke fikk bruke linsene og måtte bruke briller isteden. 
 

Nå som voksen gruer jeg meg til optikertime fordi optikeren er så opptatt av å selge. Jeg er der for å sjekke synet mitt, men må samtidig forsvare at jeg ikke ønsker å kjøpe noe der. 
Det har ført til at jeg sjeldent går til optiker for å sjekke synet og øynene mine. Jeg hater å si nei og jeg føler man må si nei så mange ganger før det blir respektert. 
 

Det burde være tydeligere skille mellom optiker og selgere i butikken. Når man er sperret ikke på et lite rom med optikeren er det ganske ubehagelig å skulle stå imot salgspresset. 

Anonymkode: 9f960...ff8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det er ikke avbetaling! For når avtalen sies opp må du LEVERE TILBAKE BRILLENE! Så du betaler for noe i to år og eier det ikke engang… 

Anonymkode: baeba...e48

Nettopp. Og dette er motsatt av hva de sa når vi inngikk abbonement, da var beskjeden at vi etter to år eide brillene og at det påløp to nye år for hver gang vi tok ut nye briller. Vel, det er tre år siden og vi måtte levere de inn. Nå har jeg i stede brillekonto hvor jeg betaler ned brillene og eier de selv. Dette er på en lokal brillebutikk med kjempeutvalg. På brillene hvor vi hadde abbonemang var det aldri noen briller som passet meg og jeg endte opp med "sånn passe" briller hver gang som jeg ikke ville bruke ute. Nå har jeg endelig fått "mine" briller som jeg elsker. Aldri mere abbonemang.

Anonymkode: b3652...817

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så latterlig, de maser og maser om disse abonnementene sine og sier at det er en så god deal. Det er det jo selvsagt, men for butikken. For hvis det virkelig var en god deal for kunden, så hadde de ikke tilbudt den. De ønsker jo å tjene penger, men fremstiller det som om de har kundens ve og vel i tankene. Ren svindel. 

Anonymkode: 5da3f...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er så sinna på meg selv!

Skulle ta en synstest da det er 6 år siden sist. Var ikke så mye som hadde endret seg men de mente det kunne være en ide med oppdaterte/nye glass. Jeg har alltid ønsket meg solbriller med styrke så da anbefalte de brilleabonnement. Etter litt informasjon og prøving av briller så ender jeg opp med å skrive under på en slik avtale enda jeg tenkte for meg selv at dette har jeg jo ikke bruk for! Er så sinna på meg selv for at jeg ikke klarer å tenke klart der og da pluss at jeg ikke hørte på tvilen!

Et abonnement blir jo ikke billigere ser jeg nå. Pluss at jeg har virkelig ikke bruk for 3 nye par! Ett par hovedbriller, ett i bakhånd (hva skal jeg med det egentlig?) Og solbriller med styrke.

Jeg klarer meg egentlig fint med det paret jeg har, var bare at hornhinnene er litt skjevere nå. De mente også at jeg kunne få briller med studenprogressive glass (tror det het det) men det takket jeg nei til.

 

Jeg har jo angrett i 30 dager siden avtalen ble skrevet så det må jo gå an å si opp dette imorgen samt avbestille 2 av brillene? 

Liker heller ikke å betale såpass mye i mnd, da vil jeg heller betale ett stort beløp på en gang. Iløpet av de 6 årene jeg har hatt briller så har jeg hadd behov for service 1 gang.

 

Aaaargh hvorfor er det så vanskelig å si nei?! 

Anonymkode: d7b20...17f

Du har betalt for et abonnement du ikke vil ha i 6 år? Hvorfor har du ikke kontaktet synsam for å avslutte det? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt gull for en guttunge som har en lei tendens til å ødelegge eller miste briller 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paneera skrev (6 minutter siden):

Du har betalt for et abonnement du ikke vil ha i 6 år? Hvorfor har du ikke kontaktet synsam for å avslutte det? 

6 år siden sist synstest. Ny nå. 
 

Til TS. Bruk angrerett. Og du har min forståelse, de er så pushy på det der! Ba meg begrunne hvorfor jeg sa nei. 😳Jeg kjøpte brillene på vanlig måte bare. 

Endret av Frøkenfryden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme erfaring med synsam. Skulle sjekke synet for første gang på mange år. Er veeeeeldig lite nærsynt, så trenger kun lesebriller. For det første så prøvde selgeren å lure meg til å kjøpe innfatning til 5k+, for videre å anbefale brilleglass til 5-10k+. Eller hun viste meg brilleglass i kategorien 1-10, hvor 1 var dårligst/billigst og 10 var best. Følte jeg måtte ta 5, for at det ikke skulle bli for dyrt, men heller ikke de dårligste glassene. Så innså jeg at det ble over 10k til sammen. For LESEBRILLER. Så valgte noe som kostet rundt 5-6 til slutt. De prøvde også å prakke på meg det abonnementet du snakker om. Med reservelesebriller og solbriller med styrke. Det har jeg absolutt ikke bruk for med mine -0.25/-0.5-øyne! Skjønte heldigvis med én gang at det var en scam. Har også hørt andre har liknende erfaringer med synsam. De har billig synstest, men bare be om å få brilleseddel og gå til noen andre når det gjelder brillekjøp.. 

Anonymkode: 97c6e...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Akkurat samme erfaring med synsam. Skulle sjekke synet for første gang på mange år. Er veeeeeldig lite nærsynt, så trenger kun lesebriller. For det første så prøvde selgeren å lure meg til å kjøpe innfatning til 5k+, for videre å anbefale brilleglass til 5-10k+. Eller hun viste meg brilleglass i kategorien 1-10, hvor 1 var dårligst/billigst og 10 var best. Følte jeg måtte ta 5, for at det ikke skulle bli for dyrt, men heller ikke de dårligste glassene. Så innså jeg at det ble over 10k til sammen. For LESEBRILLER. Så valgte noe som kostet rundt 5-6 til slutt. De prøvde også å prakke på meg det abonnementet du snakker om. Med reservelesebriller og solbriller med styrke. Det har jeg absolutt ikke bruk for med mine -0.25/-0.5-øyne! Skjønte heldigvis med én gang at det var en scam. Har også hørt andre har liknende erfaringer med synsam. De har billig synstest, men bare be om å få brilleseddel og gå til noen andre når det gjelder brillekjøp.. 

Anonymkode: 97c6e...453

Er en grunn til at jeg kjøper mine briller på nett 🙈 fyfader for noen priser de har i butikk. Har 4 par (2 sol og 2 vanlige) fra extraoptical og har vel betalt i snitt 800 per par som funker ypperlig for mitt bruk 😅

Anonymkode: 64117...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (3 timer siden):

Du har betalt for et abonnement du ikke vil ha i 6 år? Hvorfor har du ikke kontaktet synsam for å avslutte det? 

Nei, du misforstår. Det var 6 år siden forrige synstest så jeg tok kontakt med Synsam for å ta en ny test. Lang historie kort; gikk ut derifra med et brilleabonnement som jeg ikke har bruk for.

 

 

Kontaktet kundeservice idag og fikk beskjed om å kontakte butikken for å si opp kjøpet men at jeg måtte være kjapp (trudde man hadde angrerett på 30 dager jeg...). Ringte butikken og deres beskjed var at jeg måtte møte opp fysisk for å gjøre opp for meg.

Møtte opp på butikken og fikk da beskjed om at jeg kunne slippe unna med et depositum på solbrillene og betale resten når jeg skal hente dem ut.

Uansett, nå er det ute av verden og glad er jeg for det!

Anonymkode: d7b20...17f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, du misforstår. Det var 6 år siden forrige synstest så jeg tok kontakt med Synsam for å ta en ny test. Lang historie kort; gikk ut derifra med et brilleabonnement som jeg ikke har bruk for.

 

 

Kontaktet kundeservice idag og fikk beskjed om å kontakte butikken for å si opp kjøpet men at jeg måtte være kjapp (trudde man hadde angrerett på 30 dager jeg...). Ringte butikken og deres beskjed var at jeg måtte møte opp fysisk for å gjøre opp for meg.

Møtte opp på butikken og fikk da beskjed om at jeg kunne slippe unna med et depositum på solbrillene og betale resten når jeg skal hente dem ut.

Uansett, nå er det ute av verden og glad er jeg for det!

Anonymkode: d7b20...17f

I følge vilkårene de har liggende på nett, er det 30 dager angrerett. Det er kun skadede briller som skal betales for, samt gjennomført synstest.

Hadde ikke godtatt å betale depositum for solbrillene, og ville krevd det refundert.

Denne tråden gjør meg enda mer sikker på at jeg aldri igjen skal handle hos Synsam.

Anonymkode: 1bfaa...ce2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...