Gå til innhold

Brilleabonnement Synsam, jeg angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så sinna på meg selv!

Skulle ta en synstest da det er 6 år siden sist. Var ikke så mye som hadde endret seg men de mente det kunne være en ide med oppdaterte/nye glass. Jeg har alltid ønsket meg solbriller med styrke så da anbefalte de brilleabonnement. Etter litt informasjon og prøving av briller så ender jeg opp med å skrive under på en slik avtale enda jeg tenkte for meg selv at dette har jeg jo ikke bruk for! Er så sinna på meg selv for at jeg ikke klarer å tenke klart der og da pluss at jeg ikke hørte på tvilen!

Et abonnement blir jo ikke billigere ser jeg nå. Pluss at jeg har virkelig ikke bruk for 3 nye par! Ett par hovedbriller, ett i bakhånd (hva skal jeg med det egentlig?) Og solbriller med styrke.

Jeg klarer meg egentlig fint med det paret jeg har, var bare at hornhinnene er litt skjevere nå. De mente også at jeg kunne få briller med studenprogressive glass (tror det het det) men det takket jeg nei til.

 

Jeg har jo angrett i 30 dager siden avtalen ble skrevet så det må jo gå an å si opp dette imorgen samt avbestille 2 av brillene? 

Liker heller ikke å betale såpass mye i mnd, da vil jeg heller betale ett stort beløp på en gang. Iløpet av de 6 årene jeg har hatt briller så har jeg hadd behov for service 1 gang.

 

Aaaargh hvorfor er det så vanskelig å si nei?! 

Anonymkode: d7b20...17f

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det angrerett i 30 dager, så er det bare å bruke den! Null problem :) 

Kjenner følelsen da, jeg har også blitt dratt med og latt meg overtale fordi ting har gått fort eller jeg ikke har tenkt meg om, og så bare ombestemt meg (og blitt sur på meg selv) kort tid etter. 

Anonymkode: cbf46...a43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bruk angreretten. De prater folk helt i senk for å selge de dumme abonnementene. Da jeg var innom for briller og synstest stod hun der med kalkulator og nærmest peste mens hun fortalte hvor mye jeg kunne spare. Kom meg heldigvis unna. Tror det er tre år siden og jeg er fortsatt på samme brillepar, har ikke behøvd service eller noe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette, for meg er det veldig bra og passer ypperlig. Glassene mine i seg selv koster 7500 og det er ikke progressive. Har et veldig spesielt syn, som gjør glassene mine dyre. Jeg må ut med ofte over 10.000 for en brille, så skal jeg ha solbriller. Jeg bruker de også så mye at det er dyrt å skifte glass eller innfatning.
Når jeg kjøpte briller sist så hadde jeg ikke råd til å bytte de da synet mitt endret seg.
Nå betaler jeg 700 i måneden, ikke sikkert det lønner seg, likevel det er ti ganger lettere å bytte glas, innfatning. Jeg har nå to solbriller, jeg bo i de omtrent døgnet rundt så de slites ut. 
 

Du har angrerett så det er jo bare å benytte seg av denne om du ikke føler den avtalen er rett    
 

Anonymkode: cff2a...da8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På speactsaver så fikk nå jeg synstest, et par vanlige briller og et par solbriller for 3000kr. Har hørt de abonnement ikke lønner seg i lengden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde nøyaktig det samme hos Synsam for et drøyt år siden. Jeg kom kun for en synstest og forklarte at jeg ikke hadde råd til å gjøre det årlig da det teoss alt er vedlig dyrt. De maste og maste likevel om det idiotiske og rådyre abonnementet som liksom var så bra. Pøste på meg masse informasjon som bare gjorde meg sliten.

Jeg sa at jeg skulle tenke på det, så ringte jeg dem dagen etter, fikk tilsendt brilleseddelen min per e-post, og dro på Speccsavers i stedet 😊 Fikk kjempefine briller HELT uten mas om forvirrende abonnement 🙌

Bare si opp abonnementet TS, du er i din fulle rett!!

Anonymkode: 3bbca...fac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har dette, for meg er det veldig bra og passer ypperlig. Glassene mine i seg selv koster 7500 og det er ikke progressive. Har et veldig spesielt syn, som gjør glassene mine dyre. Jeg må ut med ofte over 10.000 for en brille, så skal jeg ha solbriller. Jeg bruker de også så mye at det er dyrt å skifte glass eller innfatning.
Når jeg kjøpte briller sist så hadde jeg ikke råd til å bytte de da synet mitt endret seg.
Nå betaler jeg 700 i måneden, ikke sikkert det lønner seg, likevel det er ti ganger lettere å bytte glas, innfatning. Jeg har nå to solbriller, jeg bo i de omtrent døgnet rundt så de slites ut. 
 

Du har angrerett så det er jo bare å benytte seg av denne om du ikke føler den avtalen er rett    
 

Anonymkode: cff2a...da8

Folk er jo forskjellige da. Du har åpenbart råd til å bruke 8400 kr i året på briller, du er heldig 🤗 

Anonymkode: 3bbca...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk er jo forskjellige da. Du har åpenbart råd til å bruke 8400 kr i året på briller, du er heldig 🤗 

Anonymkode: 3bbca...fac

Ja, og da kan jeg også tillate meg å bytte oftere enn hvert 10 år. Jeg har som sagt 3 briller og de vil koste meg 30.000 på engang, jeg bytter nå briller hvert 2 år💃🏼

Og det er jo ikke kun briller man betaler for, man får ubegrenset brillerens, sjekk minst 1 gang hvert år. Justeringer av brillene osv. 

Dette tar jeg meg råd til, det betyr at annet må vike. 

Anonymkode: cff2a...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidt det ikke bare er meg som røk på den… så sinna på meg selv for at jeg lot meg lure🙄

Anonymkode: de803...554

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for dette til datteren min for 3-4 år siden jeg også. Angret etterhvert da jeg skjønte hva jeg hadde skrevet under på og hva vi gikk til. Jeg hadde misforstått litt der og så på det som en nedbetalingsavtale. Jeg var en smuuuule korttenkt for å si det sånn.

Nei, hun hadde ikke bruk for tre par briller, men hun ville ha det ene paret som kostet 8000, - der og da. Jeg hadde ikke råd til det da, så da gikk jeg for den avtalen da.

Hun fikk tre par briller og jeg betalte 500 kr. pr mnd. i to år. Og etter ett år fikk hun en gratis undersøkelse og bytte av ett brillepar så da ble det ny bindingstid. Det var så teit av meg at jeg har ikke ord. Angret som en hund, men måtte jo bare gå videre med abonnementet.

Da året var over så sa jeg opp abonnementet og leverte tilbake ett av brilleparene og beholdt det som var solbriller og det som var vanlig. Betalte 3000 for å bli ferdig med abonnementet. Det var et par skikkelig dyre briller.

Hadde jeg tenkt meg om litt hadde jeg heller enten lånt penger privat eller ordnet et kjøpekort eller noe sånt for å betale ned framfor abonnement.

Hvis du angrer på avtalen må du levere alle tre brilleparene og kjøpe det du vil ha for full pris i stedet. 

Anonymkode: 79e13...0f1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optikerkjedene har begynt å riktig irritere meg. De er helsebedrifter, men mersalg ser nesten ut til å overskygge fag noen ganger. Joda, en får synsundersøkelse og alt det der, selvfølgelig. Men deretter starter et kjør uten like. Butikkene er tapetsert med fantastiske tilbud som merkelig nok ikke "passer" for noen, de presser på med rådyre abonnementer som kun egner seg for noen ytterst få, de snakker kundene rundt for å få dem til å kjøpe de aller dyreste glassene selv om de ikke har behov for dem. Kjøpepresset har økt markant i de siste årene.

Greit, de er butikker og lever av å selge, men nå synes jeg de er i ferd med å passere en grense. Jeg kjenner at jeg begynner å miste tilliten til optikerne. 

Endret av every woman
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brilleabonnement men linse abonnement på interoptikk. Veldig fornøyd med det. Skal snart gå over til helårs linse fremfor endags linser og da mister jeg gratis synsundersøkelser. Så da blir faktisk disse linsene dyrere å bruke i året enn abonnement jeg har.

Kan ikke helt forstå poenget med et brille abonnement.

Anonymkode: e599e...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brilleabn er sinnsykt mye dyrere enn å kjøpe briller direkte eller på nett.

Jeg skulle gjerne hatt råd til å kjøpe briller direkte hos min lokale optiker for å støtte de men prisene er alt for mye for min lommebok så jeg tar bare testen der, får brilleseddel og bestiller brillene på nett. Med kampanjer og slikt får jeg da råd til å ha både brille og solbrille som byttes ut ca annenhvert år slik mitt syn behøver det.

Jeg anbefaler Zelool, Firmoo og Vooglam, jeg har brukt alle tre uten problemer. Mye fint, bra kvalitet, faktisk var glassene fra Firmoo av bedre kvalitet for de rimelige glassene enn brillene jeg idiotisk nok kjøpte fra Synsam for 6000kr.  Sistnevnte var fulle av riper etter et år, Firmoo sine var bra nok til å donere etter tre. 

Anonymkode: 0d3a5...763

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte mine første briller på synsam for 4 (?) år siden, og da forsøkte de å prakke på meg en slik avtale. I butikken hørtes det ut som en fantastisk deal, men da jeg kom hjem å leste på det, så stemte ikke det hun sa i butikken med det som sto i vilkårene.

Inngår en del kontrakter i jobbsammenheng, og har derfor vent meg til å lese alt, og forstå alt før jeg signerer noe. Heldigvis gjorde jeg det også den gangen.

Kjøpte nye briller hos Specsavers i fjor. Da fikk jeg to par briller til under 3000 kr. Valgte blålysfilter, som jeg angret på. Det var null problem å bruke fornøyd-garantien og bytte glass, i begge parene. Kommer helt klart til å velge Specsavers neste gang også.

Anonymkode: 1bfaa...ce2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill og erfaringer!

Kommer til å ringe kundeservice idag når de åpner og si opp det hele. Har kun lyst til å sitte igjen med solbrillene og betale for dem med engang.

Det komiske var at når jeg var der så fikk jeg dem til å regne ut hvor mye det kostet å bare betale for 2 briller (ett par hovedbriller med nye/bedre glass, samt ett par solbriller med styrke) og dette ble da 2000 kroner billigere enn om jeg hadde gått for brilleabonnement. Selfølgelig et stor beløp å legge ut for der og da men 650 kroner i mnd i 2 år er noe som stresser meg selv om jeg har råd til det. Det er jo avbetaling på noe jeg egentlig ikke har bruk for! Orker ikke føle at jeg "skylder" dem penger i 2 år. Og så er det en masse betingelser og tjohei. 

Nei la meg få betale for kun det jeg trenger der og da.

Anonymkode: d7b20...17f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Takk for innspill og erfaringer!

Kommer til å ringe kundeservice idag når de åpner og si opp det hele. Har kun lyst til å sitte igjen med solbrillene og betale for dem med engang.

Det komiske var at når jeg var der så fikk jeg dem til å regne ut hvor mye det kostet å bare betale for 2 briller (ett par hovedbriller med nye/bedre glass, samt ett par solbriller med styrke) og dette ble da 2000 kroner billigere enn om jeg hadde gått for brilleabonnement. Selfølgelig et stor beløp å legge ut for der og da men 650 kroner i mnd i 2 år er noe som stresser meg selv om jeg har råd til det. Det er jo avbetaling på noe jeg egentlig ikke har bruk for! Orker ikke føle at jeg "skylder" dem penger i 2 år. Og så er det en masse betingelser og tjohei. 

Nei la meg få betale for kun det jeg trenger der og da.

Anonymkode: d7b20...17f

Det er ikke en gang to år, for avtalen løper på nytt hvis du ikke soer den opp, og bytter du glass/briller så er det to NY ÅR. 
 

 

Hele den greia er en kjempescam, svindyrt og skikkelig bondefangeri. Og at de faen meg har skam nok til å kalle det for en billig løsning???? Det er en SKAM!

Anonymkode: baeba...e48

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det er ikke avbetaling! For når avtalen sies opp må du LEVERE TILBAKE BRILLENE! Så du betaler for noe i to år og eier det ikke engang… 

Anonymkode: baeba...e48

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er juks og fanteri. Man eier aldri brillene, selv ikke når de er «nedbetalt». 

Anonymkode: 64117...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det er ikke avbetaling! For når avtalen sies opp må du LEVERE TILBAKE BRILLENE! Så du betaler for noe i to år og eier det ikke engang… 

Anonymkode: baeba...e48

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er juks og fanteri. Man eier aldri brillene, selv ikke når de er «nedbetalt». 

Anonymkode: 64117...8e5

Ja, det er akkurat det det er. Jeg ergrer meg over at jeg lot meg lure som jeg gjorde. 

Det blir jo som å leie briller rett og slett og når leieforholdet sies opp så må man levere tilbake produktet. Eller kjøpe det ut. 

Det de sier på Synsam er at "ja, men så får du gratis synsundersøkelse hvert år og kan bytte briller uten å betale mer" ... men man må fortsatt betale ut hvis man vil beholde brillene. 

På de brillene til datteren min har jeg betalt 18 000,- for abonnementet og når vi sa opp så måtte hun levere brillene eller betale de ut med 3000,- kroner. Jeg gremmes så det "klør" i magen av irritasjon.

Anonymkode: 79e13...0f1

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna alt som heter abb og leasing/leie. Dessuten er det ikke synsam som står som selger av disse produktene.

Anonymkode: 7954f...62c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...