Gå til innhold

Besteforeldre som drikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var nylig på besøk sammen med søsken til min samboer og hans foreldre. Ca kl 20.30 var besteforeldre meget full, dette foran barna våre som fortsatt er små (4 måneder og 2 år) hva synes dere om dette? Svigermor spurte også om å passe barnet vårt da hun hadde drukket. Svaret var selvsagt nei, men sa ikke noe mer og hvorfor til henne, tenker at det kan kanskje samboer ta seg av. Men spørsmålet mitt er om dere ville latt barna være på overnatting hos dem når de allerede har drukket foran barna? Kan legge til at de drikker mye ved høytider, usikker på hva de gjør i helgene.

Anonymkode: a7cc3...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke latt de passe barna nei, da bør de være edru.  

 

Har selv en mor som tok meg med til besteforeldre som drakk mye. De var aldri ekle, men husker at de drakk, luktet vondt og oppførte seg annerledes enn vanlig. Ikke gøy å stå opp til masse flasker og rot. 

Anonymkode: 6ebf5...4bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig ikke latt noen passe barna når de er "meget fulle". 

 

Anonymkode: 3a01c...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde latt besteforeldrene passe barna når de var edru, ja. Om de ikke hadde vært noe som gjorde at jeg ikke stolte på dem. 

Jeg ville antatt at de ville holde seg edru når de var barnevakt. 

Anonymkode: 9f3ff...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi var nylig på besøk sammen med søsken til min samboer og hans foreldre. Ca kl 20.30 var besteforeldre meget full, dette foran barna våre som fortsatt er små (4 måneder og 2 år) hva synes dere om dette? Svigermor spurte også om å passe barnet vårt da hun hadde drukket. Svaret var selvsagt nei, men sa ikke noe mer og hvorfor til henne, tenker at det kan kanskje samboer ta seg av. Men spørsmålet mitt er om dere ville latt barna være på overnatting hos dem når de allerede har drukket foran barna? Kan legge til at de drikker mye ved høytider, usikker på hva de gjør i helgene.

Anonymkode: a7cc3...262

Aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med de selvsagt ikke drikker dersom barnet er på overnatting, men kjenner jeg er litt usikker siden de allerede har blitt så full foran barna.

-Ts

Anonymkode: a7cc3...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi var nylig på besøk sammen med søsken til min samboer og hans foreldre. Ca kl 20.30 var besteforeldre meget full, dette foran barna våre som fortsatt er små (4 måneder og 2 år) hva synes dere om dette? Svigermor spurte også om å passe barnet vårt da hun hadde drukket. Svaret var selvsagt nei, men sa ikke noe mer og hvorfor til henne, tenker at det kan kanskje samboer ta seg av. Men spørsmålet mitt er om dere ville latt barna være på overnatting hos dem når de allerede har drukket foran barna? Kan legge til at de drikker mye ved høytider, usikker på hva de gjør i helgene.

Anonymkode: a7cc3...262

Hvorfor sa du ikke noe? Det er da helt greit å si fra. Hva ser du for deg ville ha skjedd om du (eller din samboer, som virkelig må gro seg bein i nesa!) sa «vi er ikke komfortable med at voksne folk velger å drikke seg beruset foran barn. Ønsker dere fortsette så drar vi derfor hjem.»

Og om du nå lot det gå for langt og glemte eller snodde deg unna normal grensesetting? Ok. Da kunne du i det minste hatt baller til å si «nei, jeg lar ikke folk med alkohol innabords passe ungene mine!» heller enn å velge å bare sno deg unna - igjen. Det er meget slett eksempel for ungene. Man skal si fra. Det er usunt å velge å la være.

Anonymkode: 773ba...e13

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sa du ikke noe? Det er da helt greit å si fra. Hva ser du for deg ville ha skjedd om du (eller din samboer, som virkelig må gro seg bein i nesa!) sa «vi er ikke komfortable med at voksne folk velger å drikke seg beruset foran barn. Ønsker dere fortsette så drar vi derfor hjem.»

Og om du nå lot det gå for langt og glemte eller snodde deg unna normal grensesetting? Ok. Da kunne du i det minste hatt baller til å si «nei, jeg lar ikke folk med alkohol innabords passe ungene mine!» heller enn å velge å bare sno deg unna - igjen. Det er meget slett eksempel for ungene. Man skal si fra. Det er usunt å velge å la være.

Anonymkode: 773ba...e13

Jeg tenkte vi måtte ta den praten da de er edru, så vi må ta det til uken. Men ser jo at jeg skulle sagt noe der å da. Men var lettere å bare dra derfra slik at det ikke ble noe dårlig stemning siden vi har i et besøk. 

Anonymkode: a7cc3...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte vi måtte ta den praten da de er edru, så vi må ta det til uken. Men ser jo at jeg skulle sagt noe der å da. Men var lettere å bare dra derfra slik at det ikke ble noe dårlig stemning siden vi har i et besøk. 

Anonymkode: a7cc3...262

Ts

Anonymkode: a7cc3...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier din samboer? Jeg synes det er helt uakseptabelt å drikke seg full med barn tilstede. Det er da andre anledninger til det. Så nei,hadde aldri overlatt ungene mine til noen som tar så dårlige valg. 

Anonymkode: 3c5f1...71d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så farlig at de drikker når de ikke har ansvar for barn. Det er naturlig at så små barn legger seg innen 20.30, selv om det selvsagt ikke er slik i ferien for alle. 
 

Så små barn kan man fint holde litt unna. Men før de satt barnevakt ville jeg har avklart dette med alkohol.

Anonymkode: dea77...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en av de som synes det er farlig om voksne drikker litt alkohol foran barna. Men å drikke seg FULL er lite artig. Og selvfølgelig uakseptabelt å ha en full barnevakt.

Anonymkode: 3a01c...ce5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor sa du ikke noe? Det er da helt greit å si fra. Hva ser du for deg ville ha skjedd om du (eller din samboer, som virkelig må gro seg bein i nesa!) sa «vi er ikke komfortable med at voksne folk velger å drikke seg beruset foran barn. Ønsker dere fortsette så drar vi derfor hjem.»

Og om du nå lot det gå for langt og glemte eller snodde deg unna normal grensesetting? Ok. Da kunne du i det minste hatt baller til å si «nei, jeg lar ikke folk med alkohol innabords passe ungene mine!» heller enn å velge å bare sno deg unna - igjen. Det er meget slett eksempel for ungene. Man skal si fra. Det er usunt å velge å la være.

Anonymkode: 773ba...e13

Å si fra til et menneske som har drukket mye er det dummeste man kan gjøre, det forverrer situasjonen som oftest.Man tar den samtalen når vedkommende er edru.

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns de høres noe ustabile ut når de drikker på den måten. Hadde ikke hatt mine barn der nei.

Anonymkode: eabcd...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever ikke at besteforeldre skal være klink edru når de sitter barnevakt, men fulle er de selvsagt aldri. 

Anonymkode: 48d60...046

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med at noen voksne inntar litt alkohol i barns nærvær, det er greit nok for min del.

Men det forutsetter at man har fullstendig kontroll på inntaket. Blir men ordentlig full foran sine barnebarn på null og to tror jeg man mangler evne, og kanskje også vilje, til selvregulering og moderasjon. Da hadde det vært helt uaktuelt å overlate barna mine til dem.

Anonymkode: 107a1...024

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var i nesten samme situasjon som deg. Opplevde at besteforeldre drakk seg synlig beruset foran barna når vi var sammen med dem, i helger og høytider. Typisk en pils i solveggen på hyttetur +++ til de ble snøvlende og synlig beruset. De anser det som helt normalt og "kos". En øl der, 3 vinglass der og en liten jagermaister, det bare baller på seg utover dagen. Ikke normalt i min verden, og veldig lite koselig for meg og ungene. 

Jeg sa til mannen at det var helt uaktuelt at jeg og ungene var sammen med de når de holdt på slik. Så han måtte prate med de, og det gjorde han. De synes nok jeg er prippen, men det får de bare tenke. De begrenser seg nå når jeg og ungene er der sammen med de. 

Anonymkode: 378d3...a20

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi var nylig på besøk sammen med søsken til min samboer og hans foreldre. Ca kl 20.30 var besteforeldre meget full, dette foran barna våre som fortsatt er små (4 måneder og 2 år) hva synes dere om dette? Svigermor spurte også om å passe barnet vårt da hun hadde drukket. Svaret var selvsagt nei, men sa ikke noe mer og hvorfor til henne, tenker at det kan kanskje samboer ta seg av. Men spørsmålet mitt er om dere ville latt barna være på overnatting hos dem når de allerede har drukket foran barna? Kan legge til at de drikker mye ved høytider, usikker på hva de gjør i helgene.

Anonymkode: a7cc3...262

Syns IKKE det er greit! 

Barna kan bli utrygge selv om de er så små. Barn merker veldig mye veldig fort!

Skjønner ikke hvorfor besteforeldre eller foreldre må drikke mye rundt barn....

Anonymkode: ff0a2...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med full? 

Med full tenker jeg overstadig beruset, snøvler, høylytt, mer brå og kanskje kranglete. Men vet også om foreldre som mener "full" er 3 glass vin og morsomme historier uten at noen sjangler og hoier. Du er sikker på de ville passe når de hadde drukket og ikke mener å passe generelt?

Anonymkode: bf478...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får passe barna når de har drukket - uavhengig av hvor lite. 

Og ingen får drikke mer enn max 2 glass til mat rundt mine barn. Vi unnlater å feire jul og høytider sammen med samboers søster fordi de drikker mer enn hva jeg syns er greit rundt barn. 

Anonymkode: ab9eb...241

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...