Gå til innhold

Hva legger man mest på seg av? 5 brødskiver med syltetøy uten sukker, eller en boks nudler Mr.Lee?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En pakke mr lee er vel ca. rett under 300 kalorier fra det jeg kunne finne på google. Hvor mye kalorier det er i en brødskive vil vel variere av hva slags brød det er, men utifra google så står det at gjennomsnittlig så har en brødskive som regel ca. 90 kalorier, så 5 brødskiver i seg selv er vel nesten 500 kalorier. Også blir det noen ekstra kalorier fra syltetøyet så er vel nudlene som er minst kalorier i vil jeg tro utifra dette. Men kan godt mulig jeg tar feil.

Anonymkode: 0ee30...83c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spist begge deler 😋😋 Fuck kalorier

Anonymkode: e2553...e2b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger ikke på deg av noen ting, det er hva kaloriinntaket havner på til slutt over tid som gjelder.

Anonymkode: 71c49...58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest kalorier i brødskivene, men ingen av dele er sunt eller spesielt næringsrikt. Dog kommer det an på hvilken brødtype du velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det er 300 kcal i en boks nudler og 120 kcal i én brødskive med syltetøy (90 kcal i brødskive og ca 30 i én porsjon syltetøy), så 5 brødskiver = 600 kcal. Det er altså dobbelt så mye energi i brødskivene, og dermed legger kroppen på seg mer. 
 

Men så er spørsmålet, blir du like mett av en boks nudler, eller vil du da spise mer kort tid etterpå? I tillegg er det ikke noe næring i nudlene, mens skikkelig grovbrød kan være sunt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødskiver er et bedre valg, gitt at brødet er grovt. De vil holde deg mett lenger og gi mindre bratt blodsukkerstigning. 
Mr Lee er bare raske karbohydrater, metter kort, gir rask blodsukkerstigning. De vil utløse mer insulinproduksjon, som igjen bidrar til høyere fare for fettlagring. 
 

På kort sikt betyr det ingenting, det et det du gjør på lang sikt som gjør en forskjell.

Anonymkode: 9b5e3...ef1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskivene har mest kalorier. Kcal inn og ut. Bare det. Sorry, det er den harde sannheten når det gjelder vekt. Da jeg var ung og hatet og lage mat spiste jeg nesten bare fast food, smågodt og chips. Men kunne fint gå en hel dag frem til middag uten å spise noe som helst fordi jeg var travel. Var tynn, selv om jeg spiste drittmat når jeg først spiste. Jeg var ikke sunn, men jeg var tynn. 

Spiser mye bedre nå som voksen, er blitt glad i å lage mat, men har til tider spist for mye av denne gode maten så ble overvektig likevel fordi jeg spiser for mange kcal. 

Anonymkode: ed749...ff1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

urenluren skrev (4 timer siden):

Si det er 300 kcal i en boks nudler og 120 kcal i én brødskive med syltetøy (90 kcal i brødskive og ca 30 i én porsjon syltetøy), så 5 brødskiver = 600 kcal. Det er altså dobbelt så mye energi i brødskivene, og dermed legger kroppen på seg mer. 
 

Men så er spørsmålet, blir du like mett av en boks nudler, eller vil du da spise mer kort tid etterpå? I tillegg er det ikke noe næring i nudlene, mens skikkelig grovbrød kan være sunt. 

Det har syltetøy uten sukker det ble spurt om, så det gir ikke 30 kalorier pr brødskive. Men blir nå helt sikkert oppmot 500 kcal i bare brødsive. 

Anonymkode: b1494...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...