Gå til innhold

Samboers venner er "dårlige venner", og damene til de liker meg ikke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager på forhånd for litt langt innlegg. Vet at dette kan høres sært ut, men vil først si at det ikke er noe forsøk på å skryte på meg at jeg er noe spesielt pen eller noe for det er jeg ikke. Helt ordinær. Men jeg har et problem med at mine samboers venner er veldig dårlige venner som "prøver" seg litt her og der. Spesielt hvis vi drar ut på fest sammen med de. De gjør det alltid når min partner ikke ser på eller er for beruset til å legge merke til det, men virker ikke som de bryr seg om dama de er sammen med ser det. Jeg vil ikke ha noe med de å gjøre. Er glad i partneren min og vil ikke ha noen andre.

Har også opplevd dessverre at samboers venner kan være stygge mot partnerne sine hvis vi er ute sammen med de ellers , og at de kan kalle de stygge ting eller nærmest gjøre narr av de. Syns det er skikkelig ubehagelig. Har prøvd å snakke med samboer om det, virker som det irriterer han fordi han sa en gang i sinne "hvorfor må alle jeg kjenner bli så interessert i deg?". Men det var bare den ene gangen, etter det så har han liksom bare ignorert det. Jeg vet ikke om det er fordi han syns det er ukomfortabelt å ta opp med de, fordi han har ikke så mange venner egentlig. Og disse kompisene er liksom noen av de få han har og som han har kjent i flere tiår.

Føler at i begynnelsen så hadde jeg god tone med de damene som kompisene hans er sammen med og at vi nesten ble venner, men etterhvert som det har vært flere sånne situasjoner med at kompisene til samboeren min har oppført seg sånn så føler jeg at de damene ikke liker meg lengre. Unngår å snakke med meg når vi treffes og ønsker ikke å invitere meg til noe lengre. Hvis det er noe fest eller noe annet som skjer hvor disse damene inviterer så blir "alle" andre invitert, inkludert min samboer, men jeg blir ikke invitert lengre. Så ender det alltid med at min samboer spør om vi skal dra dit, og jeg sier at jeg ikke er invitert. Han sier "jo såklart er du det, jeg er jo invitert". Er som om han ikke skjønner det... Og så går han å ringer kompisen sin og spør om jeg er invitert og kompisen hans sier bare " ja så klart, bare kom". Og jeg føler meg satt i en skvis fordi jeg har jo lyst til å dra, men føler jo at det blir feil å dra når jeg vet at damen til denne kompisen med vilje ikke har invitert meg fordi hun ikke vil ha meg der etter at partneren hennes har prøvd seg på meg tidligere. 

Kan forstå det såklart at de kanskje ikke ønsker meg der fordi de syns det er ubehagelig hvis partnerne deres oppfører seg slik som de har gjort tidligere. Men syns det er litt sårt også, fordi jeg likte disse damene godt og likte å bli kjent med de. Men nå føler jeg meg bare som noe slags heks som ingen vil være rundt, selv om det ikke er jeg som har gjort noe engang. 

Anonymkode: d1d2b...854

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig syns jeg de damene bør droppe de kjipe kjærestene sine.

Jeg tror du må la de gå, forstår det er ensomt, men det sosiale med disse folka vil aldri bli godt uansett. 

Hva om du finner deg venninner andre steder, hvor de ikke har menn som prøver seg på deg forran dem? 

Anonymkode: 4a771...18f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beklager på forhånd for litt langt innlegg. Vet at dette kan høres sært ut, men vil først si at det ikke er noe forsøk på å skryte på meg at jeg er noe spesielt pen eller noe for det er jeg ikke. Helt ordinær. Men jeg har et problem med at mine samboers venner er veldig dårlige venner som "prøver" seg litt her og der. Spesielt hvis vi drar ut på fest sammen med de. De gjør det alltid når min partner ikke ser på eller er for beruset til å legge merke til det, men virker ikke som de bryr seg om dama de er sammen med ser det. Jeg vil ikke ha noe med de å gjøre. Er glad i partneren min og vil ikke ha noen andre.

Har også opplevd dessverre at samboers venner kan være stygge mot partnerne sine hvis vi er ute sammen med de ellers , og at de kan kalle de stygge ting eller nærmest gjøre narr av de. Syns det er skikkelig ubehagelig. Har prøvd å snakke med samboer om det, virker som det irriterer han fordi han sa en gang i sinne "hvorfor må alle jeg kjenner bli så interessert i deg?". Men det var bare den ene gangen, etter det så har han liksom bare ignorert det. Jeg vet ikke om det er fordi han syns det er ukomfortabelt å ta opp med de, fordi han har ikke så mange venner egentlig. Og disse kompisene er liksom noen av de få han har og som han har kjent i flere tiår.

Føler at i begynnelsen så hadde jeg god tone med de damene som kompisene hans er sammen med og at vi nesten ble venner, men etterhvert som det har vært flere sånne situasjoner med at kompisene til samboeren min har oppført seg sånn så føler jeg at de damene ikke liker meg lengre. Unngår å snakke med meg når vi treffes og ønsker ikke å invitere meg til noe lengre. Hvis det er noe fest eller noe annet som skjer hvor disse damene inviterer så blir "alle" andre invitert, inkludert min samboer, men jeg blir ikke invitert lengre. Så ender det alltid med at min samboer spør om vi skal dra dit, og jeg sier at jeg ikke er invitert. Han sier "jo såklart er du det, jeg er jo invitert". Er som om han ikke skjønner det... Og så går han å ringer kompisen sin og spør om jeg er invitert og kompisen hans sier bare " ja så klart, bare kom". Og jeg føler meg satt i en skvis fordi jeg har jo lyst til å dra, men føler jo at det blir feil å dra når jeg vet at damen til denne kompisen med vilje ikke har invitert meg fordi hun ikke vil ha meg der etter at partneren hennes har prøvd seg på meg tidligere. 

Kan forstå det såklart at de kanskje ikke ønsker meg der fordi de syns det er ubehagelig hvis partnerne deres oppfører seg slik som de har gjort tidligere. Men syns det er litt sårt også, fordi jeg likte disse damene godt og likte å bli kjent med de. Men nå føler jeg meg bare som noe slags heks som ingen vil være rundt, selv om det ikke er jeg som har gjort noe engang. 

Anonymkode: d1d2b...854

Jeg hadde det slik selv, ca 10 år siden nå. Det begynte så bra, men etter hvert fikk jeg samme behandling som deg. Jeg forlot ingenting og forsøkte alt for å få det til å fungere.

Viste seg at samboer baksnakket meg til de, men det kom ikke frem før forholdet vårt tok slutt etter 3 år. 

Anonymkode: f25d9...103

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at du har gjort noe galt, og beklager for å gi deg et så kort svar på neo som er sårt for deg. 

Føler med deg og du fortjener bedre.
 

En risikabel alternativ løsning er å snakke med damene, men det er jo sårt for dem å være i sin posisjon også, så vanskelig å si hvordan det vil bli motatt. For da blir det som at du sier, hør her, dere er stygge sammenlignet med meg, å hva for noe vennskap er det da? Dere alle har jo lyst til å ha fine liv og trives i egne kropper. 

Jeg håper du virkelig finner en fin gjeng som tar deg inn i varmen. 

Anonymkode: 4a771...18f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan det være at de inviterer mannen og bare regner med at du blir med? Ingen inviterer bare en av et par med mindre det er jente-fest eller gutte-kveld, det går jo ikke an. 
 

Ellers høres både mennene og damene klin loco ut. Kan du henge med dine egne venner? For dette var slitsomt!

Anonymkode: 49f75...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men kan det være at de inviterer mannen og bare regner med at du blir med? Ingen inviterer bare en av et par med mindre det er jente-fest eller gutte-kveld, det går jo ikke an. 
 

Ellers høres både mennene og damene klin loco ut. Kan du henge med dine egne venner? For dette var slitsomt!

Anonymkode: 49f75...7b3

Jeg vet dessverre at de ikke inviterer meg og kun mannen min med vilje. Før så fikk alltid både jeg og samboer invitasjon hver for oss på melding, eller hvis de lagde en gruppechat så la de til både meg og samboer i chatten.

Men så begynte det plutselig å bli situasjoner hvor samboer spør "vil du dra på den festen/ den bursdagen, osv?" Og jeg satt der og ante ingenting om det fordi jeg hadde ikke fått tilsendt noe invitasjon eller blitt lagt til i noen gruppechat slik som han hadde... 

Jo, jeg kan jo være rundt folk som jeg kjenner. Bare syns det er så synd at jeg ikke kunne bli bedre kjent med disse personene.. 

Anonymkode: d1d2b...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Beklager på forhånd for litt langt innlegg. Vet at dette kan høres sært ut, men vil først si at det ikke er noe forsøk på å skryte på meg at jeg er noe spesielt pen eller noe for det er jeg ikke. Helt ordinær. Men jeg har et problem med at mine samboers venner er veldig dårlige venner som "prøver" seg litt her og der. Spesielt hvis vi drar ut på fest sammen med de. De gjør det alltid når min partner ikke ser på eller er for beruset til å legge merke til det, men virker ikke som de bryr seg om dama de er sammen med ser det. Jeg vil ikke ha noe med de å gjøre. Er glad i partneren min og vil ikke ha noen andre.

Har også opplevd dessverre at samboers venner kan være stygge mot partnerne sine hvis vi er ute sammen med de ellers , og at de kan kalle de stygge ting eller nærmest gjøre narr av de. Syns det er skikkelig ubehagelig. Har prøvd å snakke med samboer om det, virker som det irriterer han fordi han sa en gang i sinne "hvorfor må alle jeg kjenner bli så interessert i deg?". Men det var bare den ene gangen, etter det så har han liksom bare ignorert det. Jeg vet ikke om det er fordi han syns det er ukomfortabelt å ta opp med de, fordi han har ikke så mange venner egentlig. Og disse kompisene er liksom noen av de få han har og som han har kjent i flere tiår.

Føler at i begynnelsen så hadde jeg god tone med de damene som kompisene hans er sammen med og at vi nesten ble venner, men etterhvert som det har vært flere sånne situasjoner med at kompisene til samboeren min har oppført seg sånn så føler jeg at de damene ikke liker meg lengre. Unngår å snakke med meg når vi treffes og ønsker ikke å invitere meg til noe lengre. Hvis det er noe fest eller noe annet som skjer hvor disse damene inviterer så blir "alle" andre invitert, inkludert min samboer, men jeg blir ikke invitert lengre. Så ender det alltid med at min samboer spør om vi skal dra dit, og jeg sier at jeg ikke er invitert. Han sier "jo såklart er du det, jeg er jo invitert". Er som om han ikke skjønner det... Og så går han å ringer kompisen sin og spør om jeg er invitert og kompisen hans sier bare " ja så klart, bare kom". Og jeg føler meg satt i en skvis fordi jeg har jo lyst til å dra, men føler jo at det blir feil å dra når jeg vet at damen til denne kompisen med vilje ikke har invitert meg fordi hun ikke vil ha meg der etter at partneren hennes har prøvd seg på meg tidligere. 

Kan forstå det såklart at de kanskje ikke ønsker meg der fordi de syns det er ubehagelig hvis partnerne deres oppfører seg slik som de har gjort tidligere. Men syns det er litt sårt også, fordi jeg likte disse damene godt og likte å bli kjent med de. Men nå føler jeg meg bare som noe slags heks som ingen vil være rundt, selv om det ikke er jeg som har gjort noe engang. 

Anonymkode: d1d2b...854

Det høres ut som en veldig barnslig gjeng med mye ukultur i. Er dere veldig unge?

Anonymkode: e82d3...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes samboeren din kan spørre kompisene sine hvorfor du aldri får invitasjoner lenger. De får ha såpass baller at de kan spørre damene sine. 

Anonymkode: 3253b...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...