Gå til innhold

Nyinnflyttede, sure gretne "gamle" folk som bor der allerede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flytta til nabolag i fjor. Ser det er en pågående generasjons skifte, heldigvis. Men de to nermeste naboene, to eldre kvinner skuler stygt når vi kjører forbi. Jeg vinket, men fikk bare dømmende blikk tilbake. 

Noen som kjenner seg igjen? Hva gjorde dere? 

Får litt vondt, da jeg er ei som bryr seg for mye om hva andre mener 🫣 men meste av meg driter i det. 

Vi er stille naboer, kanskje litt innesluttede

Anonymkode: bee1a...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitre folk kommer alltid til å være bitre..

Anonymkode: 17801...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter de på kaffi og slå av en prat. 
 

kan jo være de er supertrivelige om du blir litt kjent med dem. 😊

Anonymkode: 288b6...f52

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker det der. Typisk norsk. Som innflytter må du tydeligvis på et eller annet vis gjøre deg fortjent til et hils.. Noen hyggelige ord kan du i hvert fall glemme.

Hvis du derimot begynner å behandle disse som luft, men gjerne med et smil om munnen, da kan noe begynne å skje på sikt. Slik gjorde jeg det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med alle dere med så jævla dårlig selvtillit som gjør at dere tror at alle er sure og dømmende? 
Mest sannsynlig kunne de ikke brydd seg mindre og visste ikke at dere var de nye og tenkte nok sikkert "hvem i all verden var det som vinket der?" 

Anonymkode: 9c51a...440

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har hilset på dem før, vet ikke hva som feiler dem, de vet jo hvem vi er..🤣

Anonymkode: bee1a...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å se inne fra bilen, mens du kjører og vinker, at et blikk er skulende og dømmende? Dere er nye i nabolaget, det er ikke unaturlig at de ser litt ekstra på dere, uten at det trenger å være noe vondt i det. 

Du sier at du gleder deg over at det er generasjonsskifte på gang, det kan være de sørger litt over det samme - og det er ikke mer personlig og dømmende enn din glede.

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Flytta til nabolag i fjor. Ser det er en pågående generasjons skifte, heldigvis. Men de to nermeste naboene, to eldre kvinner skuler stygt når vi kjører forbi. Jeg vinket, men fikk bare dømmende blikk tilbake. 

Noen som kjenner seg igjen? Hva gjorde dere? 

Får litt vondt, da jeg er ei som bryr seg for mye om hva andre mener 🫣 men meste av meg driter i det. 

Vi er stille naboer, kanskje litt innesluttede

Anonymkode: bee1a...285

Vær forsiktig med å konkludere med at andre er fordømmende.

Det kan være så enkelt at de gamle damene har dårlig syn

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fordi jeg kjører 10kmt forbi og prøvde å hilse med et smil, de bare skulert surt tilbake. 

Anonymkode: bee1a...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er rundt 57-65 år gamle, ikke såååå gamle 🤣

Anonymkode: bee1a...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle folk.. Så de så langt som bort til bilen din da? 

Anonymkode: 82959...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bitre folk kommer alltid til å være bitre..

Anonymkode: 17801...3e0

Ja. Unge som gamle.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt og trekk konklusjoner basert på blikk! Du aner ingenting om hva de så eller ikke så, hva de tenkte, om de i det hele tatt tenkte. Om de derimot begynner å hytte med neven og rope ukvemsord, da kan du begynne å bekymre deg. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å hils! Jeg elsker å hilse på mennesker som er sure og ikke hilser. Da hilser jeg ekstra mye

Anonymkode: 7c0c9...ce0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke sikkert de så du vinket eller hvem som var i bilen. Det er ikke lett alltid å se inn bilruter utenfra, som ut.. Jeg opplever i alle fall dette støtt og stadig, halvmørke glass på biler som kjører forbi, til og med har det skjedd jeg ser noen vinke uten å klare se hvem det er 😅 Og jeg er ikke gammel eller ser dårlig. Biler er jeg elendig på å huske hvem som har hvilken biltype. Så enkelt kan det forklares?

Anonymkode: 1b83c...a17

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (26 minutter siden):

Hvordan klarer du å se inne fra bilen, mens du kjører og vinker, at et blikk er skulende og dømmende?

Ikke for denne sakens skyld, men likevel.. Det er langt lettere å se ut fra en bil enn å se inn..🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De er rundt 57-65 år gamle, ikke såååå gamle 🤣

Anonymkode: bee1a...285

Du kaller dem "eldre" så det er ikke rart at folk tror at det er snakk om 80-åringer og ikke voksne folk i 50-60 åra. 

Anonymkode: 7af15...8de

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere tidligere har vært på hils, og dette er et engangstilfelle, så syns jeg du legger litt vel mye i det. De så sikkert ikke hvem du var.

Endret av 17.11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...