Gå til innhold

Gravid igjen, ammer fortsatt - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er gravid igjen 4+0 i dag, og har et barn på 13 måneder som jeg fortsatt ammer. Jeg ammer som regel morgen, ettermiddag, før leggetid, og av og til en gang om natten. Nå som det er ferie og jeg ikke er på jobb, blir det fort enda en gang i løpet av dagen. Jeg er for tidlig i graviditeten til å ha noen symptomer, men fikk veldig ømme pupper sist, og gruer meg for om det vil påvirke ammingen. Noen som har erfaring med å fortsette amming selv om dere var gravide igjen, og hadde dere noe vondt eller ubehag pga det? Lurer på om jeg bør tenke på å trappe ned allerede nå i tilfelle det blir ille, men barnet er fortsatt veldig glad i ammingen og har godt av de ekstra kaloriene siden hun ligger litt i nedre sjikt vektmessig. Tenker også litt på om ammingen kan forårsake en spontanabort, selv om jeg har lest at det ikke skal være noen spesielt forhøyet risiko. Men har hatt én spontanabort før jeg ble gravid med første, og ønsker virkelig ikke det igjen. Har ikke noen konkret plan for når jeg tenkte å slutte å amme, men hvis det ikke var for graviditeten, ville jeg tippe hvertfall et halvt år til. Alle råd og erfaringer mottas med takk:)

Anonymkode: e26a4...a75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ammet første barn frem til uke 31 i ny graviditet. Stoppet da pga premature rier.  Ingen problemer før det. 

Anonymkode: 149d3...d11

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammet fortsatt når jeg ble gravid denne gangen. Ammet på kveld og natt. Fikk ikke ømme pupper i starten av graviditeten denne gangen, men det ble ganske ubehagelig (ømt og sårt) etter hvert. Heldigvis fant min på 18 mnd ut at hun da plutselig var ferdig med pupp så vi sluttet når jeg var kanskje 12 uker på vei. Jordmor sa det kanskje kan være fordi melken smaker annerledes når man blir gravid. 

Anonymkode: 32407...dd9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2024 den 16.54):

Ammet første barn frem til uke 31 i ny graviditet. Stoppet da pga premature rier.  Ingen problemer før det. 

Anonymkode: 149d3...d11

Vet du om det var på grunn av ammingen at du fikk premature rier? 

ts

Anonymkode: e26a4...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...