Gå til innhold

Kan man få resultater av å trene 2 ganger i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ca. 10 kg jeg vil bli kvitt, men ønsker også å stramme kroppen med styrketrening.

Har trent litt i perioder tidligere, men aldri holdt på lenge nok om gangen til å få ordentlige resultater. Nå ønsker jeg å få det til, og ikke gå for hardt ut.

Jeg har to små på 1 og 3 år, 100% jobb (turnus), mann i nordsjøen + hund🫨 så realistisk sett får jeg nok bare tid til å trene to ganger i uka mtp. turnusfri og evt. barnevakt😊 når mannen er hjemme får jeg trent oftere.

Siden jeg har barn, hund og en aktiv jobb så går jeg mye. Er fort oppe i 15-20 000 skritt daglig. Er det vits å trene cardigan i tilegg? Eller er det nok med kun styrke?

Men er det nok til å kunne få resultater? 

Og kan man få muskler/strammere kropp om man ligger I kaloriunderskudd?

 

Anonymkode: 78727...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosthold....kosthold...så legg til skikkelig styrketrening med fullkropp 2 ganger i uken, så kan du bygge om kroppen fullstendig. Men da må du løfter skikkelig vekter.

Jeg løfter 2 ganger selv, før 3. Men 2 gir bedre fremgang for min del, mer hvile :) Mange tror det å trene mye/ofte er bra...men hvile er så viktig. Jeg har konkurrert i styrkeløft, så har et annet grunnlag såklart.

Ikke heng deg oppi skrittene dine du, bare beveg deg vanlig. Trapp i stedet for heis etc, om du har 7000 eller 10 000 skritt betyr ikke noe. Er den lange stillesittingen som ikke er bra..

Anonymkode: 97355...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med yoga en gang i uken. Fikk kanskje ikke synlige resultater, men kroppen føltes sterkere og mer smidig. Følte meg bedre. Så ja, vil si at du har gode sjanser for å få resultater med trening to dager i uken.

Anonymkode: ebfa9...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så ja, vil si at du har gode sjanser for å få resultater med trening to dager i uken.

Anonymkode: ebfa9...ed8

Er jo innsatsen man legger i det som avgjør resultatet :) Er nettopp der problemet ligger for mange...de trener ikke hardt nok.

Anonymkode: 97355...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får gode resultater av å trene styrke 2 ganger i uken, så kjør på! Etter en stund er du hekta 👍

Anonymkode: 83a65...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...