Gå til innhold

Barn som slåss og krangler hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok med barna på hytta for å kose oss, men de slåss og krangler absolutt hele tiden. Det ødelegger turen, mildt sagt. 

Ja, vi kunne funnet på noe alle sammen (for jeg vet dere vil si det), men jeg er opptatt av forventninger og grenser, og mener de må klare å være på en hyggelig hyttetur uten å slåss, selv om ikke vi voksne underholder dem hele tiden. 

Hvordan pleier dere å løse opp i sånt? 

Anonymkode: 9dbdf...a53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finne på noe dammen , er det ikke derfor man er på ferie da , for å gjøre ting sammen?

Anonymkode: bf746...3fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finne på noe dammen , er det ikke derfor man er på ferie da , for å gjøre ting sammen?

Anonymkode: bf746...3fc

Faktisk enig.

Og apropos forventninger, her tror jeg du forventer for mye og feil ting av BARN. De VIL finne på ting med foreldrene sine. Hjelper ikke at du forventer at de ikke skal ville det...

Så synes du legger opp til problemer for deg selv her...og lurer på hvorfor.

Vi kom nettopp fra en nydelig tur i Danmark, barna har vært gode venner og kost seg hele ferien, vi voksne har kost oss. Faktisk helt ferieidyll. Og vi har gjort masse sammen med barna våre! Hvorfor skulle vi ikke det?

Hvordan skal man grensesette seg til god stemning? Det går jo ikke an. Få ting skaper dårligere stemning enn å forsøke på det...

Anonymkode: 6a7e7...b21

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Kan dere voksne ta med ett barn hver og finne på noe sammen?

Anonymkode: 5c81f...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Felles mål er ofte redningen (mine barn er mellom 7 og 11). Fjelltopp, fisketur, snekre fuglekasser, sette krabbeteiner, plukke blåbær og lage syltetøy. Ja jo nei, det kjennes ikke alltid ut som ferie, men å ha et arbeidslag og samtidig være rausog romslig med deadline og hvor raskt man skal gå/jobbe, så ender det oftest opp med at vi koser oss gløgg ihjel. 

Anonymkode: 755f7...fd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...