Gå til innhold

Hvor ferie i Danmark nærme Zoo og strand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som vet om et sted i Danmark som er nærme både en dyrepark med ville dyr/Zoo og stranden?

Har hørt mye bra om Jylland og Skallerup, men har ikke oversikt over om det finnes der.

Hvis noen har forslag helt ned til konkret sted man kan overnatte er det mye til hjelp.

Vi er to voksne og et småbarn😊

Anonymkode: d7a48...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jylland har jo det meste, men vi fortrekker å være lenger sør på Jylland enn Skallerup i alle fall om man vil dra på en del av attraksjonene som finnes der. Strendene på østkysten av Jylland er dessuten lunere enn på vestkysten (hvor det gjerne blåser en del) og det er også på østsiden man finner fornøyelsesparker, dyrehager og annet. Djurs Sommerland er etter den beste fornøyelsesparken etter vår mening. Legoland er jo kult om man liker Lego, men som fornøyelsespark finnes det bedre alternativer. Givskud Zoo er veldig fint. Anbefaler også både Randers Regnskog og Labyrinthia ved Silkeborg. Vi pleier å finne feriehus via Airbnb. Du kan jo starte med å finne ut hvilke steder dere ønsker å besøke og så finne et feriehus som er ok plassert i forhold til disse.  

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Aalborg Zoo da er det beste, men det ligger jo i innlandet og ikke ved kysten...
Så ikke sikkert du får alt du ønsker deg :) 

Vi elsker stranden rundt Løkken og Blokhus, det tar "bare" ca 45 min til Aalborg.

Men stranden der er fantastisk, var nettopp der med barna på 6 og 8 år. 
Fun Park ved Hirtshals var gøy da de var veldig små.
Nå hadde vi to dager i Fårup igjen, fantastisk park som anbefales på det sterkeste frem til barna blir nærmere tenårene. 

Vi pleier leie feriehus, men ser at de også har fine campingplasser verdt å sjekke ut!
Jambo feriepark var vi rett i nærheten av i år.
Skalleru reiser naboene til hvert år, det er også kjempefint forstår jeg! Superkjekt for barna. Veldig dyrt synes jeg...men kanskje verdt det. Hus også dyrt om man reiser alene, vi deler alltid med besteforeldre :) 

Har vært mange ganger i Aalborg Zoo og det er veldig fint. Nå er barna litt store og har ikke like mye glede over det lenger, men var tipp topp år etter år da de var mindre.

Likre nordvest-jylland absolutt best jeg av en eller annen grunn. Selv om det blåser jevnt osv... genialt drageflyvningsvær :D  Men det lyset...blir jeg aldri lei. I år badet vi masse også :D 

Anonymkode: 72f0a...390

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (2 minutter siden):

Jylland har jo det meste. Strendene på østkysten av Jylland er lunere enn på vestkysten så jeg ville nok valgt det. Djurs Sommerland er mye bedre enn Legoland så det ville jeg satset på. Og så har du Givskud Zoo som er veldig fint. Anbefaler også både Randers Regnskog og Labyrinthia ved Silkeborg. Vi pleier å finne feriehus via Airbnb. Du kan jo starte med å finne ut hvilke steder dere ønsker å besøke og så finne et feriehus som er ok plassert i forhold til disse.  

Legoland er jo bare trist når man har vært alle de finere stedene først. Bare pengemaskin dessverre. Dro til Legoland for å ha gjort det, aldri igjen...Djurs, Fårup, ja bare å velge av hyggeligere steder :) 

Anonymkode: 72f0a...390

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legoland er jo bare trist når man har vært alle de finere stedene først. Bare pengemaskin dessverre. Dro til Legoland for å ha gjort det, aldri igjen...Djurs, Fårup, ja bare å velge av hyggeligere steder :) 

Anonymkode: 72f0a...390

Ja, enig.  Legoland er et sted det gjerne er gøy å ha vært, men er absolutt ikke en av de beste parkene. :) Det er så mye annet å velge i på Jylland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (11 minutter siden):

Ja, enig.  Legoland er et sted det gjerne er gøy å ha vært, men er absolutt ikke en av de beste parkene. :) Det er så mye annet å velge i på Jylland. 

 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror Aalborg Zoo da er det beste, men det ligger jo i innlandet og ikke ved kysten...
Så ikke sikkert du får alt du ønsker deg :) 

Vi elsker stranden rundt Løkken og Blokhus, det tar "bare" ca 45 min til Aalborg.

Men stranden der er fantastisk, var nettopp der med barna på 6 og 8 år. 
Fun Park ved Hirtshals var gøy da de var veldig små.
Nå hadde vi to dager i Fårup igjen, fantastisk park som anbefales på det sterkeste frem til barna blir nærmere tenårene. 

Vi pleier leie feriehus, men ser at de også har fine campingplasser verdt å sjekke ut!
Jambo feriepark var vi rett i nærheten av i år.
Skalleru reiser naboene til hvert år, det er også kjempefint forstår jeg! Superkjekt for barna. Veldig dyrt synes jeg...men kanskje verdt det. Hus også dyrt om man reiser alene, vi deler alltid med besteforeldre :) 

Har vært mange ganger i Aalborg Zoo og det er veldig fint. Nå er barna litt store og har ikke like mye glede over det lenger, men var tipp topp år etter år da de var mindre.

Likre nordvest-jylland absolutt best jeg av en eller annen grunn. Selv om det blåser jevnt osv... genialt drageflyvningsvær :D  Men det lyset...blir jeg aldri lei. I år badet vi masse også :D 

Anonymkode: 72f0a...390

Tusen takk for svar, vet dere om sider som er bra å gå for å finne feriehus til leie?

Anonymkode: d7a48...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan dra til ebeltoft eller århusbukten, eller grenaa? Der har du ree safaripark og djurs sommerland, og kysten er rett ved.

Alternativt er det jo å bo i Nordsjælland eller amager og dra i kbh zoo, der er jo byen et stort pluss og metroen går rett til stranden. Eller så har du Strand rett nord for byen og sør for byen også. 

Eller hva med lolland og knuthenborg safaripark?

Anonymkode: efd41...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

 

Tusen takk for svar, vet dere om sider som er bra å gå for å finne feriehus til leie?

Anonymkode: d7a48...7d9

Og hvor mye må vi regne med at 1uke vil koste på slik ferie?

Anonymkode: d7a48...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hvor mye må vi regne med at 1uke vil koste på slik ferie?

Anonymkode: d7a48...7d9

Hvor mange er dere? Og hvor stort ferie hus skal dere ha? Og må det ligge på stranden? Da er nok mye leid ut allerede, så usikker på hva du finner. Ofte vil jeg tippe 15000-20000 for et godt sommerhus, mindre for en liten leilighet. Inngang til parker er generelt dyrt, særlig siden du må gange alle priser med 1,5.

Anonymkode: efd41...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerhus på Hasmark Strand, hadde et med direkte utgang til sjøen, utrolig flott. Ikke langt fra Odense (zoo). 

Endret av Lychees
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor mange er dere? Og hvor stort ferie hus skal dere ha? Og må det ligge på stranden? Da er nok mye leid ut allerede, så usikker på hva du finner. Ofte vil jeg tippe 15000-20000 for et godt sommerhus, mindre for en liten leilighet. Inngang til parker er generelt dyrt, særlig siden du må gange alle priser med 1,5.

Anonymkode: efd41...4fb

Oi såppas ja. Vi er 3 stykker, så en ukes ferie der vil kanskje koste rundt 30.000 med mat og transport og alt? Kjører egen bil.

Anonymkode: d7a48...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyn og Odense har det du ønsker. Nære strand ved Hasmark, og dyrehave i Odense Zoo. 

Anonymkode: 90b2f...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Knutenborg safaripark på Lolland. Vakre strender i nærheten og kul safaripark. 
https://knuthenborg.dk

Anonymkode: 6bba4...7f9

Denne! Var i Knuthenborg for et par år siden, og det var en fantastisk opplevelse! En liten vann-park for små barn inni safariparken også. :)

Anonymkode: d8b49...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Oi såppas ja. Vi er 3 stykker, så en ukes ferie der vil kanskje koste rundt 30.000 med mat og transport og alt? Kjører egen bil.

Anonymkode: d7a48...7d9

Tja, det kommer mye an på beliggenhet. Dere må over broer, evt med ferge og sånt også, det koster. Regner med dere lager mat selv? Det er blitt dyrt i Danmark, så regn med ca samme pris som her i Norge.

Anonymkode: efd41...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ferierte mye på Skallerup klit da barna  var små. Der finner man en bondegård med typiske gårdsdyr og barna kan ri på ponni. Det spørs jo hvor gammelt barnet er men våre hadde stor glede av det. Fårup sommerland ligger også like i nærheten. Det som er så flott med Skallerup klit er at man har så mye å finne på der at det ikke er behov for å kjøre av gårde hver dag. 

Anonymkode: 26148...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

 

Tusen takk for svar, vet dere om sider som er bra å gå for å finne feriehus til leie?

Anonymkode: d7a48...7d9

Novasol.no

dancenter.no

feriehus.no

Anonymkode: a7415...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Knutenborg safaripark på Lolland. Vakre strender i nærheten og kul safaripark. 
https://knuthenborg.dk

Anonymkode: 6bba4...7f9

Enig, Knuthenborg er veldig bra (men langt fra Jylland da). :jepp:

 

Airbnb er fint for å leie feriehus, ellers finner du mye på Finn og vi har også god erfaring med sologstrand.no. Jeg tør ikke si noe om pris siden det er en stund siden vi var i Danmark, men det er jo veldig avhengig av hvor du bor. Det er dyrere jo mer sentralt det er så man sparer en del om man velger noe som er litt utenfor der "alle" er. Det er uansett god veiforbindelse til det meste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående budsjett TS: vet ikke hvilken rute dere skal kjøre og hvor dere starter. Vi bor i Oslo og skal til Danmark til sommeren og skal hjem fra Nordjylland. Fergene er svindyre, særlig Hirtshals-Larvik. Vi droppet den ruten da fergen kostet 6600 kr med bil (!!!!) en vei for oss med takboks og 3 barn+2 voksne. Frederikshavn -Gøteborg var halvparten. Hvis du skal ha en billigere rute anbefales å kjøre til Helsingborg, ta fergen over og finne noe i Nordsjælland. Eller enda bedre: sjekk svenske siden av grensa - det er mye fine strender i Skåne! Vet ikke hva de har av dyreparker, men kommer du ned mot Falsterbo eller rundt Malmø kan dere ta toget til København og gå i zoo der. Sverige er mye billigere enn Danmark pt. og dere slipper ferge.

Anonymkode: efd41...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebeltoft er veldig fint, rett ved Ree Safari park og mange fine, langgrunne strender. Idyllisk og hyggelig by også. Det er heller ikke lange veien til Djurs sommarland (fornøyelsespark) og Kattegatcenteret (stort akvarium). 

Anonymkode: bcc16...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...